چاوش اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با راب؛ تکلیف را با اروپا یکسره کرد

به گزارش دور زمین، ایرنا نوشت: وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود، تاکید نمود که کشورش به خواست پناهجویان درباره عزیمت به یک کشور ثالث احترام می گذارد و نمی تواند به زور کسی را در خاک خود نگهدارد.

چاوش اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با راب؛ تکلیف را با اروپا یکسره کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مولود چاووش اوغلو در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با دومنیک راب در آنکارا، خواهان احترام اتحادیه اروپا به ارزشهای مشترک انسانیت و اروپا شد.

وی با اشاره به اینکه رخدادهای اخیر در ادلب سوریه فشار پناهجویان بر روی ترکیه را افزایش داده است، گفت: ترکیه بارها این نکته که تحمل یک موج جدید از پناهجویان را نخواهد داشت به زبان آورده است.

وزیرخارجه ترکیه با بیان اینکه ترکیه از جامعه جهانی درخواست همبستگی و همیاری و یاری نیز نموده است کفت: کسی به درخواستهای ترکیه گوش فرا نداده است.

وی تاکید نمود که کشورهای اروپایی ملزم به دریافت درخواستهای پناهجویی افرادی که به مرزهای آنان آمده اند، هستند، گفت: ترکیه مسوولیتهای خود را تا به امروز بجای آورده و بعد از این نیز بجای خواهد آورد و اتحادیه اروپا نیز باید این مسوولیتها را بجای بیاورد.

راب نیز دلیل حضور خود در ترکیه را اعلام همبستگی کشورش با ترکیه خواند و گفت: دوستی دو کشور در مرحله زمانی فعلی بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون مساله سوریه و مساله پناهجویان گفت: روسیه و سوریه در تراژدی انسانی موجود بیشترین سهم را دارند. حملات دولت سوریه در ادلب از مهمترین حملات در دوره زمانی اخیر است که بیشترین تلفات را داده است.

راب با اشاره به اینکه ترکیه پذیرای میلیونها پناهجو بوده است، گفت: در زمینه مسوولیتهای بین المللی همه باید بطور همسو حرکت بکنند.

وزیر خارجه انگلیس نیز با محکوم کردن عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در استان ادلب، گفت: تنها راه خاتمه دادن به بحران سوریه، راه چاره سیاسی بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

در حالی که ترکیه چند روز پیش مرزهای خود به سمت اروپا را به روی پناهجویان گشود اما راب، عملیت ارتش سوریه ضد گروه های تروریستی در استان ادلب را مقصر حرکت موج پناهجویان ادعا کرد.

وی با تقدیر از نقش ادعایی ترکیه در حل بحران سوریه، افزود: ما به عنوان متحد ناتو، از اقدامات ترکیه برای برقراری آتش بس در ادلب حمایت می کنیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین حملات ارتش سوریه و نیروهای روسی به تروریست ها ادلب را جزو شدیدترین حملات طی بحران سوریه توصیف کرد.

در پی اعلام مسوولان ترکیه مبنی بر باز کردن مرزهای این کشور به روی پناهجویان برای حرکت به سوی اروپا، به گفته وزیر کشور ترکیه تا به امروز بیش از 100 هزار پناهجو از مرزهای ترکیه به سمت یونان و بلغارستان خارج شده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2437

به "چاوش اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با راب؛ تکلیف را با اروپا یکسره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاوش اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با راب؛ تکلیف را با اروپا یکسره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید