پیمانکاران راه آهن اردبیل - میانه نگران پول نباشند

به گزارش دور زمین، مدیر عامل بانک ملی گفت: پیمانکاران پروژه ملی راه آهن اردبیل - میانه از بابت تامین اعتبار و بودجه این پروژه نگرانی نداشته باشند.

پیمانکاران راه آهن اردبیل - میانه نگران پول نباشند

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا حسین زاده در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل اظهار کرد: بانک ملی سنگ زیرین آسیاب برای پروژه های عمرانی و اقتصادی کشور محسوب می گردد؛ به طوری که در حوزه آب، احداث ایستگاه های پمپاژ و پروژه های عظیم پتروشیمی، پالایشگاه و ... با مشارکت جدی سعی در افزایش توان اقتصادی داریم.

وی به پروژه راه آهن اردبیل و حمایت بانک ملی از این پروژه اشاره نمود و اضافه کرد: با طرح توجیهی و پیشنهاداتی که در هیئت مدیره مصوب شده طی سه سال 750 میلیارد تومان تسهیلات را به راه آهن اردبیل پرداخت خواهیم کرد که از قسط اول که 250 میلیارد تومان است تاکنون 180 میلیارد تومان پرداخت شده و تا سرانجام سال مابقی قسط اول نیز پرداخت خواهد شد.

حسین زاده اعلام کرد: کارشناس ناظر در این پروژه داریم که با ارائه گزارش او نسبت به تزریق بودجه اقدام می کنیم و در سال آینده در قالب قسط دوم سعی خواهیم کرد تزریق بودجه در نیمه اول سال اتفاق بیفتد تا متناسب با شرایط آب و هوایی استان اردبیل روند تکمیل راه آهن سرعت گیرد.

مدیر عامل بانک ملی به پیمانکاران قول داد از بابت تامین اعتبار نگرانی نداشته باشند و با سرعت و کیفیت پروژه را به پیش ببرند و در یک حرکت کار را با جدیت دنبال نمایند. پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی اردبیل

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از سختکوشی پیمانکاران و مجریان پروژه راه آهن اردبیل در سخت ترین شرایط آب و هوایی و همچنین تحریم ها اظهار کرد: مردم اردبیل سال های سال در انتظار شنیدن سوت قطار هستند که امیدواریم با کوشش استاندار اردبیل و تیم همراه بتوانیم به تکمیل این پروژه یاری کنیم.

وی گفت: روی تعهد خودمان در پرداخت 750 میلیارد تومان به راه آهن مصمم ایستاده ایم و امیدواریم به تناسب پیشرفت پروژه تزریق بودجه را نیز ببینیم.

مدیر عامل بانک ملی همچنین در بازدید از بلندترین و بزرگترین پل راه آهن کشور با نام آرپاچایی در مسیر راه آهن اردبیل - میانه اعلام نمود: این پل که با کوشش مهندسان ایرانی و به شکل بومی در حال احداث است می تواند بخش عظیمی از کیفیت و توان راه آهن را بالا برده و به تکمیل این پروژه در فازهای بعدی یاری کنیم.

حسین زاده صعب العبور بودن این مسیر را یادآور شد و اضافه کرد: با احداث این پل ها که به شکل منحصر بفرد در حال احداث است نمودی از دانش فنی مهندسان ما و کوشش و جدیت آنها به نمایش گذاشته می گردد و بنده پیشنهاد می کنم نام این مهندسان روی این پل ها و تونل ها کنده کاری گردد تا آیندگان اجرای چنین پروژه هایی را با سختی و کوشش همه جانبه مورد تشویق و تحسین قرار دهند.

وی همچنین در بازدید از یک کارخانه تایر گفت: 2000 میلیارد تومان برای رونق واحدهای تولیدی استان اردبیل بانک ملی تا سرانجام سال پرداخت خواهد نمود که این تزریق منابع برای پروژه هایی نظیر آرتاویل تایر، پروژه های گردشگری به ویژه آبدرمانی ها و هتل پنج ستاره و برخی واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1456

به "پیمانکاران راه آهن اردبیل - میانه نگران پول نباشند" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیمانکاران راه آهن اردبیل - میانه نگران پول نباشند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمانکاران راه آهن اردبیل - میانه نگران پول نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید