پکن دیپلماسی زورگویانه واشنگتن را محکوم کرد

به گزارش دور زمین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا در حالی درباره دموکراسی موعظه می نماید که از دیپلماسی زورگویانه برای سرکوب شرکت های چینی استفاده می نماید.

پکن دیپلماسی زورگویانه واشنگتن را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیپلماسی زورگویانه آمریکا در برابر متحدانش جهت فاصله دریافت از پکن را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، ونبین در نشست خبری روز آدینه با محکوم کردن رویکرد دیپلماتیک آمریکا گفت: واشنگتن نه تنها شرکت های چینی را سرکوب می نماید بلکه دیگر کشورها را نیز به تبعیت از خواسته هایش مجبور می نماید و حتی به رسانه های آن کشورها دستور می دهد تحت مقررات آمریکا کار نمایند.

ونبین اضافه نمود: هیچ کشوری به اندازه آمریکا برازنده استفاده از عنوان دیپلماسی زورگویانه نیست. آمریکا در حالی که درباره دموکراسی و قوانین آن موعظه می نماید، دیگر کشورها را به سرکوب شرکت های چینی وادار می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز پنجشنبه نیز گفته بود: از منظر تهدیدهای نظامی، مصداق های کلاسیک اقدامات زورگویانه توسط آمریکا به جنگ، هرج و مرج، آشوب و تراژدی های متعدد منجر شده اند... به عنوان مثال، آمریکا در سال 1994 دولت هائیتی را به استعفا مجبور کرد و از آن به عنوان یکی از مصادیق کتابی دیپلماسی زورگویانه نام برد.

تنش های میان چین و آمریکا به خصوص بعد از شیوع بیماری همه گیر جهانی کووید-19 (بیماری کرونا ویروس 2019) شدت گرفته است.

چند ماه پیش و در حالی که امید می رفت که تنش ها میان آمریکا و چین کاهش یابد، یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که به جای لغو محدودیت های دوره ترامپ، دولت بایدن به دنبال اضافه نمودن محدودیت های هدفمند جدید علیه صادرات فناوری های حساس به چین است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4280

به "پکن دیپلماسی زورگویانه واشنگتن را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن دیپلماسی زورگویانه واشنگتن را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید