توجه به مساله حقوق بشر یا چشم دیدن توفیق چین را نداشتن

به گزارش دور زمین، سفیر آلمان در سازمان ملل اخیرا به نمایندگی از 39 کشور پیرامون امور حقوق بشر به ویژه مسایل شین جیانگ و هنگ کنگ به چین حمله کرد. به همین مناسبت، 45 کشور درباره موضوع شین جیانگ و55 کشور درباره هنگ کنگ از چین حمایت کردند. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از یک سو کشورهای غربی و از سوی دیگر کشورهای در حال رشد در خصوص موضوع حقوق بشر به شدت به بحث و مشاجره با یکدیگر پرداختند.

توجه به مساله حقوق بشر یا چشم دیدن توفیق چین را نداشتن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران،حمایت کشورهای در حال توسعه از چین در زمینه حقوق بشر ناشی از همدلی و درک دیدگاه حقوق بشری چین و اقدامات مربوط به آن است. در واقع، در حالی که تعداد زیادی از زخم های حقوق بشری را کشورهای غربی ایجاد نموده اند، اما در عین حال به مجموعه ای از استانداردهای حقوق بشری که به نفعشان است متوسل می شوند و با گستاخی تمام به ترویج آن در دنیا می پردازند که این اقدامات آن ها مسائل بی شماری را برای کشورهای در حال توسعه ایجاد نموده است. این امر به یک خطر جدی در سیاست بین الملل تبدیل شده که سبب انزجار بسیار کشورهای در حال توسعه شده است.

حداقل در امسال میلادی، ایالات متحده قطعا کشوریست که بدترین یادداشت حقوق بشری را در دنیا دارد، چرا که این کشور در همه گیری دنیای کرونا بدترین عملکرد را از خود نشان داده است و تقریبا از حمایت تعداد زیادی از مردم دست کشیده است. تا به امروز بیش از 210 هزار نفر جان خود را از دست داده اند که بالاترین میزان ثبت شده در دنیا است. علاوه بر این، امسال مساله تبعیض نژادی در ایالات متحده از کنترل خارج شده است. همین دو موضوع کافیست تا این قدرت ریاکار غرب از شرایط حقوق بشر خود شرمگین باشد.

ایالات متحده همچنین علیرغم مخالفت عمومی جامعه بین المللی، لجوجانه تحریم ها علیه ایران را شدت بخشیده است. در روز هشتم اکتبر/ 17مهر، ایالات متحده 18 بانک ایرانی را تحریم کرد و در نتیجه تقریباً صنعت اقتصادی ایران به طور کلی در لیست سیاه آمریکا نهاده شد. در زمان بحران دنیای به علت شیوع کرونا، این اقدام ایالات متحده، جنایتی غیرانسانی محسوب می گردد که توانایی ایران در دریافت محموله های پزشکی و یاری های بشردوستانه را به شدت تضعیف نموده است. فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا باید این امر را محکوم نمایند، چرا بعضی از کشورهایی که تنها تحت فرمان واشنگتن هستند، با بی تفاوتی ساکت نشسته اند.

زمانی که سفیر آلمان در سازمان ملل به نمایندگی از طرف معدودی از کشورها، چین را به نقض حقوق بشر متهم کرد، چینی ها در حال گذراندن تعطیلات جشن ملی خود بودند. این تعطیلات طولانی مدت عظیم ترین موج گردشگری و مصرف در چین را از زمان شیوع کرونا در دنیا به ارمغان آورد. مردم چین بدون هیچ مورد ابتلای جدید محلی، بدون قرنطینه و بی هیچ هراسی، از تعطیلات خود لذت بردند. در این هنگامه رئیس جمهور ترامپ به ویروس کرونا آلوده شد. کشورهای غربی در این زمان پیرامون مساله حقوق بشر به چین حمله کردند، واقعا برای انجام چنین اقدامی چه قدر باید نادان و بی شرم بود!

حال شین جیانگ امروز بسیار خوب است و از شرایط وحشتناک در گذشته که حوادث تروریستی پی در پی رخ می داد و سالانه ده ها حتی صدها نفر در حملات تروریستی کشته شده و گردشگران ناپدید می شدند، کاملا رهایی یافته است. اکنون حدود چهار سال است که هیچ نوع حمله تروریستی در این منطقه رخ نداده و شین جیانگ در تعطیلات جشن ملی به یکی از نقاط پر بازدید چین گردی تبدیل شد. غرب از بازگشت صلح و آرامش در شین جیانگ شاد نیست، بلکه برعکس، از منظر ارزش های خود شرایط مطلوب امروز شین جیانگ را که به سختی به دست آمده مرتبا مورد انتقاد و اتهام قرار می دهند. انصافشان کجاست؟ بدیهیست که آنان نمی خواهند شاهد بهتر شدن حال شین جیانگ باشند!

ماهیت حمایت از حقوق بشر این است که بگذاریم مردم روزگار خوبی داشته باشند و سعادتمندانه زندگی نمایند. اتهامات آمریکایی و غربی علیه حقوق بشر چین کاملا دور از این نکته است و به یک رویارویی شرورانه علیه حاکمیت چین تبدیل شده است. چینی ها باور ندارند که ایالات متحده و غرب واقعاً به مساله حقوق بشر چین توجه دارند. در جهت دیگر نیز، بعضی از کشورهای غربی به ویژه سیاستبازان آمریکایی نمی خواهند بپذیرند که مردم چین روزگار بهتری داشته باشند، آن ها از مدرنیزه شدن چین خوششان نمی آید و امیدوارند که چین عقب بماند.

بنابراین، دست از حفاظت دروغین از حقوق بشر چین بردارید، چنین اعمال ریاکارانه ای بسیار نفرت انگیز است. اگر واقعا برای حقوق بشر ارزش قایل هستید، ابتدا شرایط اپیدمی کشورهای خود را به خوبی کنترل کنید، بگذارید افراد کم تری به این بیماری مبتلا شوند، افراد کم تری جان خود را از دست بدهند، افراد کم تری به دلیل اپیدمی کرونا به فقیر برسند. آیا هنوز از این شمار عظیم روزانه مرگ خجالت نمی کشید و آن وقت در خصوص حقوق بشر صحبت می کنید؟ بهتر است کمی هم شرم داشته باشید!

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3398

به "توجه به مساله حقوق بشر یا چشم دیدن توفیق چین را نداشتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به مساله حقوق بشر یا چشم دیدن توفیق چین را نداشتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید