مرکل: اروپا باید درباره سرانجام رهبری آمریکا بر جهان تأمل کند

به گزارش دور زمین، صدراعظم آلمان روز آدینه از کشورهای اروپایی خواسته درباره سرانجام رهبری آمریکا بر جهان تأمل نمایند.

مرکل: اروپا باید درباره سرانجام رهبری آمریکا بر جهان تأمل کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه از خاتمه دوران رهبری آمریکا بر جهان سخن گفته است. او پس از جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه جدیدترین رهبر اروپایی است که خاتمه این دوران را خاطرنشان نموده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزارش های رسانه های مبنی بر اینکه واشنگتن میخواهد 9500 نفر از نیروهای خودش را از آلمان خارج کند را تأیید کرد. آنگلا مرکل از کشورهای اروپایی خواسته هنگامی که بحث از کاهش قدرت آمریکا مطرح می گردد واقعیت های جدید را در نظر بگیرند.

مرکل در مصاحبه ای با شش رسانه اروپایی از جمله روزنامه گاردین گفت: ما با این واقعیت عظیم شدیم که ایالات متحده می خواهد یک قدرت جهانی باشد. اگر آمریکا اکنون می خواهد این نقش را با اراده خودش بگذارد ما باید در این باره عمیقاً فکر کنیم.

پیش از این جوزپ بورل هم از خاتمه نظم تحت رهبری آمریکا در جهان سخن گفته بود. او ماه پیش گفت: تحلیلگران از مدت ها پیش درباره خاتمه نظم تحت رهبری آمریکا و فرا رسیدن قرن آمریکایی صحبت نموده اند.

وی در ادامه گفت: این اتفاق الان پیش روی چشم ما در حال وقوع است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد شیوع بیماری کووید-19 را می توان به عنوان نقطه عطفی برای تغییر توازن قدرت از غرب به شرق دید. او گفت: فشار روی اتحادیه اروپا برای اینکه می خواهد در کدام طرف باشد رو به برتری است.

جوزپ بورل گفت: اتحادیه اروپا باید به دنبال منافع و ارزش های خودش باشد و از افتادن در دام استفاده های ابزاری یک طرف یا طرف دیگر اجتناب کند.

وی در ادامه اعلام کرد در شرایطی که قدرت چین رو افزایش است روابط میان بروکسل و پکن همواره مبتنی بر اعتماد، شفایت و دوجانبه گرایی نیست.

بورل گفت: ما تنها در صورتی شانس خواهیم داشت که با چین بر اساس نظم جمعی رفتار کنیم. او گفت: نشست آینده اتحادیه اروپا و چین فرصت مناسبی برای انجام این کار است.

وی در ادامه توضیح داد: ضروری است راهبرد قدرتمندی برای چین داشته باشیم که این مستلزم داشتن روابط بهتر با بقیه کشور های دموکراتیک آسیا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3092

به "مرکل: اروپا باید درباره سرانجام رهبری آمریکا بر جهان تأمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اروپا باید درباره سرانجام رهبری آمریکا بر جهان تأمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید