پکن: کوشش ها برای جداسازی تایوان از چین به بن بست ختم خواهد شد

به گزارش دور زمین، در پی مخالفت رئیس جمهور تایوان با مذاکره با پکن بر اساس سیاست چین واحد، سخنگوی دفتر امور تایوان در چین هشدار داد که پکن هرگونه کوشش ها برای جداسازی تایوان از چین را تاب نخواهد آورد.

پکن: کوشش ها برای جداسازی تایوان از چین به بن بست ختم خواهد شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ما ژائوگوانگ سخنگوی دفتر امور تایوان در چین امروز (چهارشنبه) ضمن تأکید بر اتحاد مجدد تایوان با چین، در مورد هرگونه کوشش برای جداسازی این منطقه از چین هشدار داد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در بیانیه ای توضیح داد که اتحاد مجدد تایوان با سرزمین اصلی چین یک فرایند طبیعی در تاریخ بوده است و هرگونه کوشش برای جداسازی تایوان از چین، به بن بست ختم خواهد شد.

ما ژائوگوانگ ادامه داد که پکن هیچ گونه فضایی برای اشکال مختلفی از استقلال تایوان ایجاد نخواهد کرد و هرگونه اقدامی برای جداسازی تایوان از چین را تاب نخواهد آورد.

هشدارهای این دیپلمات چینی در شرایطی مطرح شده است که خانم تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان که به داشتن مواضع ضد چینی شهرت دارد، در سخنرانی مراسم تحلیف شروع دومین دوره ریاست جمهوری خود، ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره با پکن، از مخالفت جدی خود با سیاست چین واحد سخن گفت.

وی در این خصوص توضیح داد: من از اینجا می خواهم بر این کلمات تاکید کنم، صلح، برابری، دموکراسی و گفت و گو. ما استفاده مقام های پکن از یک کشور، دو سیستم برای تضعیف تایوان را نخواهیم پذیرفت و ما قاطعانه روی اصولمان خواهیم ایستاد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و بارها درباره کوشش ها به منظور استقلال این منطقه هشدار داده و همچنین تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

دولت های آمریکایی از سال 1979 به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده اند اما در سال های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده اند.

پنجشنبه هفته گذشته نیز، علی رغم هشدارهای پکن به واشنگتن درباره تحرکات نظامی در مناطق همجوار چین، ارتش آمریکا از عبور یک ناوشکن موشک انداز از تنگه تایوان اطلاع داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2667

به "پکن: کوشش ها برای جداسازی تایوان از چین به بن بست ختم خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: کوشش ها برای جداسازی تایوان از چین به بن بست ختم خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید