پنجمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه علیرغم تهدید آمریکا به تحریم امروز یکشنبه در پیامی توئیتری گفت: هواپیمای باربری حامل پنجمین بخش از تجهیزات مربوط به سامانه اس -400 در پایگاه مورتد (Mürted) آنکارا به زمین نشست.

پنجمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد

در پیام توئیتری وزارت دفاع ترکیه در این خصوص آمده است: هواپیماهای حامل ششمین و هفتمین بخش نیز تا ساعاتی دیگر جهت انتقال تجهیزات به این پایگاه خواهند آمد.

لازم به ذکر است وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که در راستای توافقنامه خرید سامانه اس -400 انتقال تجهیزات مربوط به این سامانه از روسیه از 12 جولای 2019 به پایگاه هوایی مورتد در آنکارا آغاز شده است.

لازم به ذکر است، بلومبرگ چندی پیش به نقل از منابع آگاه از اجماع نظر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام بسته تحریمی علیه ترکیه خبر داد تا این کشور را از بابت خرید سامانه اس -400 روسی تنبیه کند.

این بسته تحریمی طی روزهای آینده اعلام می شود و آن طور که گفته می شود درباره 3 مجموعه از اقدامات تنبیهی که می تواند آسیب های جدی به ترکیه بزند؛ بحث و تبادل نظر شده حال آنکه جزئیات این مجموعه ها یا اینکه کدام یک از آنها اجرایی خواهد شد؛ مشخص نیست.

احتمالاً تحریم ها هفته میلادی پیش رو و بعد از روز دوشنبه که سالگرد کودتای نافرجام 2016 ترکیه است اعلام خواهد شد تا مبادا بار دیگر این حدس که آمریکا در کودتا دست داشته، مطرح شود.

لازم به ذکر است ترکیه روز جمعه نخستین محموله از قطعات اس -400 را تحویل گرفت- فرایندی که قرار است تا ماه اکتبر سال میلادی جاری تکمیل شود.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود آنکارا نمی تواند همزمان اس -400 روسی و اف -35 آمریکایی را داشته باشد- تهدیدی که حدس درباره حذف ترکیه از پروژه اف -35 را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1892

به "پنجمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید