بازدید از 14 پارک ملی بسیار زیبای اروپا

به گزارش دور زمین، در سفر با تور اروپا، شهرها اولین مکانی هستند که در الویت بازدیدهای گردشگران قرار می‌گیرند. با این وجود اگر سفر خود را تنها به مناطق شهری محدود کنید، بسیاری از مناظر شگفت‌‌انگیزی را که در سرتاسر این قاره پراکنده گشته‌اند از دست خواهید داد. از England's Lake District تا Gran Paradiso در ناحیه کوه‌های آلپ ایتالیا، پارک‌های ملی اروپا بهترین فرصت را جهت تجربه و تحسین مناظر منحصربفرد این قاره به دست خواهند داد. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در اروپا سپری کنید، ابتدا مطمئن شوید که در برنامه سفر خود بازدید از برخی از زیباترین پارک‌های ملی این قاره را لحاظ نموده‌اید.

بازدید از 14 پارک ملی بسیار زیبای اروپا

بازدید از پارک ملی Jotunheimen در مدت تور اروپا

Jotunheimen در نروژ واقع شده است و تحت عنوان سرزمین غول‌ها نیز شناخته می‌شود، چرا که کوه‌های بسیاری را شامل گردیده. بیش از 250 قله که برخی از آن‌ها از بلندترین‌ها در اروپا هستند در این پارک واقع شده‌اند. در میان قلل برفی این پارک، دریاچه‌های درخشان بسیاری قرار گرفته‌اند که از برف‌های در حال ذوب تغذیه می‌شوند و مناظر شگفت‌انگیزی را خلق نموده‌اند. پارک ملی Jotunheimen زیستگاه جانورانی چون گوزن شمالی، گوزن شاخدار و گربه وحشی است. علاوه بر آن دریاچه‌های این پارک آکنده از ماهیان قزل آلاست و فرصت کم نظیری جهت ماهیگیری را بدست می‌دهند.

بازدید از Lake District National Park در مدت تور اروپا

یکی از زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین نقاط گردشگری در بریتانیا، پارک ملی سرزمین دریاچه‌هاست. همانطور که از اسمش پیداست، این پارک دریاچه‌های بی‌شماری را شامل گردیده است. علاوه بر آن‌، در میان مناظر این ناحیه کوه‌های بسیاری نیز به چشم می‌خورند و زیبایی آن را دو چندان نموده‌اند. گردشگرانی که به این محل می‌آیند می‌توانند از پیاده‌روی‌های طولانی در میان نواحی کوهستانی لذت ببرند و غرق در مناظر زیبای پارک شوند. امکانات و تسهیلات پارک نیز تمام آنچه را که لازم است شامل گردیده.

بازدید از پارک ملی Caldera de Taburiente در مدت تور اروپا

با فکر کردن به جزایر قناری، به طور مشخص جزیره La Palma، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند سواحل و تفریحگاه‌های خوش منظره است. علاوه بر تمامی این زیبایی‌ها، این جزیره اسپانیایی، پارک ملی Caldera de Taburiente را نیز در برگرفته است. مرکز اصلی این پارک چیزی شبیه به یک حفره‌ عظیم است و امروزه تحت عنوان طاق کوهستانی شناخته می‌شود. اگر در سفر با تور اروپا به این محل آمدید می‌توانید بر لبه‌های کوهستانی به پیاده‌روی بپردازید و از مناظر زیبای آن که دره‌های سبز و آب‌‌های اقیانوسی را در دوردست شامل گردیده لذت ببرید.

بازدید از پارک ملی Bialowieza در مدت تور اروپا

پارک ملی Bialowieza بر مرز میانی لهستان و بلاروس واقع شده است. این پارک عظیم به عنوان آخرین بازمانده جنگل‌های اولیه اروپا شناخته می‌شود. اگر خواهان این هستید که از گاو میش‌های اروپا در زیستگاه طبیعیشان بازدید نمایید، این مکان بهترین فرصت را در اختیارتان قرار خواهد داد. علاوه بر آن Bialowieza مقصد مطلوبی جهت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در میان گذرگاه‌ها و مسیرهای سایه‌دار به شمار می‌رود. در این پارک زمانی را نیز به بازدید از موزه طبیعت و جنگل آن اختصاص دهید چرا که می‌توانید کمی بیشتر از حیات وحش پارک و نحوه گسترش آن بدانید. 

بازدید از پارک ملی Oulanka در مدت تور اروپا

Oulanka در شمال فنلاند واقع شده است و مناظری سبز و زیبا را در مقابل دیدگان گردشگران تور اروپا خواهد گسترد. این پارک سرزمین مردم سامی را که تا قرن هفدهم در این محل به شکار و ماهیگری مشغول بوده‌اند شامل گشته. امروزه بازدید از این پارک فرصت پیاده‌روی در طول مشهورترین مسیر راهپیمایی فنلاند را که تحت عنوان Karhunkierros شناخته می‌شود به دست می‌دهد. از دیگر فعالیت‌های تفریحی در این پارک می‌توان به چیدن تمشک، دوچرخه سواری در نواحی کوهستانی، قایق سواری بر رودخانه‌های آن و اقامت در کابین‌های چوبی که در سرتاسر پارک پراکنده گشته‌اند اشاره کرد.

بازدید از پارک ملی Saxon Switzerland در مدت تور اروپا

برخلاف نام گمراه کننده‌اش، Saxon Switzerlandn در واقع به طور کامل در مرزهای آلمان در نزدیکی شهر Dresden واقع شده است. ساختار عجیب سنگ‌های موجود در این پارک به همراه مناظر شگفت انگیزش تنها بخشی از جاذبه‌های این پهنه سبزند. در این پارک می‌توانید به پیاده‌روی یا کوهنوردی بپردازید و حتی بی‌آنکه نیاز به بالارفتن از ارتفاعات آن باشد می‌توانید از مناظر بسیار زیبای پل Batei و دژ Lofty Konigstein با ارتفاع 245 متری‌اش بر فراز رودخانه Elbe لذت ببرید.

بازدید از پارک ملی Gran Paradiso در مدت تور اروپا

پارک Gran Paradiso در شمال ایتالیا در ناحیه Graian Alps واقع شده است. در واقع این پارک جهت حفاظت از بزهای کوهی از خطر شکار شدن ایجاد شده است، چرا که پیشتر این پارک به عنوان شکارگاه شخصی شاه به شمار می‌رفته است. بخشی از این پارک جنگل‌کاری شده است و چندین یخرود را در محدوده مرزهای خود شامل گردیده. یکی از فعالیت‌های محبوب در این محل پیاده‌روی در طول پارک، به طور مشخص به سمت قله کوه Gran Paradiso است. مناظر خیره‌ کننده قلل کوه‌های آلپ در نزدیکی این پارک که از میانشان می‌توان به Mont Blanc و Matterhorn اشاره کرد، نفس را در سینه حبس خواهند کرد. 

بازدید از پارک ملی Durmitor در مدت تور اروپا

پارک Durmitor در ‎(Montenegro) Zabljak واقع شده است. این پارک تحت احاطه دره‌های رودخانه‌ای قرار دارد و قلل نوک تیز و عظیم بسیاری را که مناظری خیره‌کننده در پس زمینه‌ چشم‌اندازهای آن خلق نموده‌اند شامل گردیده. بازدید از این پارک در میان گردشگرانی که به دنبال تجربه ارتفاعات کوهستانی، تحسین دریاچه‌های یخی، اسکی و یا اسنوبرد هستند از انکار ناشدنی‌ترین تجربیات سفر با تور اروپا محسوب می‌شود.

بازدید از پارک ملی Loch Lomond and the Trossachs در مدت تور اروپا

پارک ملی Loch Lomond and the Trossachs در قلب اسکاتلند واقع شده است. این پارک کوه‌های متعددی را شامل گشته است که از میانشان می‌توان به Ben More، Be Lomond و Stob Biennein اشاره کرد. مسیر راهپیمایی West Highland Way که در میان Lock Lomond امتداد یافته است کوهنوردان را به میان مناظر بسیار شگفت‌انگیزی هدایت خواهد کرد و امکان تجربه مناطق بکری را بدست می‌دهد که درست در میان چشم‌اندازهای سبز واقع شده‌اند. در این محل چندین دهکده‌ و شهر کوچک نیز وجود دارند. می‌توانید در میانه مسیر توقفی برای صرف ناهار داشته باشید و سپس به راهپیمایی خود ادامه دهید.

بازدید از پارک ملی Ordesa همراه در مدت تور اروپا

رشته کوه‌های پیرنه بر مرز میانی فرانسه و اسپانیا واقع شده‌اند و درست در همین مکان است که می‌توانید پارک ملی اردسا را بیابید. این پارک دره‌های بسیار سرسبزی را در میانه قلل کوهستانی شامل شده است و همین امر آن را به تصویری فراموش ناشدنی در سفر با تور اروپا بدل خواهد کرد. کوهنوردی در میان گذرگاه‌های آن که تحت سایه کوه‌های سربه فلک کشیده پیرنه قرار دارند از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی این محل به شمار می‌رود. از گونه‌های جانوری موجود در این پارک می‌توان به شاهین‌، جغد، بز کوهی و موش‌ خرما اشاره کرد.

بازدید از پارک ملی Vatnajokull در مدت تور اروپا

پارک بسیار زیبای Vatnajokull در ایسلند واقع شده است و در مرکز آن یخرود Vatnajokull قرار دارد. سرتاسر این پهنه سبز آکنده از تضادهایی دلپذیر است که قلل برفی و رودهایی زلال را شامل گردیده. در برخی از نواحی آن نیز می‌توان فعالیت‌های زمین گرمایی را رویت کرد. از شاخص‌ترین جاذبه‌های این پارک می‌توان به تالاب برفی Jokulsarlon، کوه‌های یخی و آبشارهایی که Svartifoss و Dettifosis خوانده می‌شوند اشاره کرد. محبوب‌ترین شیوه کنکاش در میان بخش‌های مختلف Vatnajokull، راهپیمایی است و محل‌های بی‌شماری جهت کمپ زدن برای آنان که قصد دارند شب را در این محل بگذرانند در نظر گرفته شده‌ است.

بازدید از پارک ملی Triglav در مدت تور اروپا

تنها پارک ملی اسلوونی، Triglav است و بلندترین کوه این کشور، Triglav را احاطه نموده است. پارک ملی Triglav در ناحیه Julian Alps واقع شده است و این بدین معناست که کوه‌های سربه فلک کشیده و دره‌های سرسبز بسیاری را می‌توان در این محل یافت. آب به عنوان عنصر غالب این پارک، در هر دو عرصه گردشگری و جغرافیایی نقش حائز اهمیتی را بازی می‌کند. رودخانه‌های Soca و Sava از میانه پارک به سوی دریاهای آدریاتیک و سیاه جاری می‌شوند و در این میان این دریاچه‌های Triglav هستند که گردشگران تور اروپا و حتی ساکنان اسلوونی را نیز مجذوب طبیعت مسحور کننده آن ساخته‌اند.

بازدید از پارک ملی Hohe Tauern  در مدت تور اروپا

پارک ملی Hohe Tauern بر پیرامون رشته کوه‌های Hohe Tauern (ناحیه کوه‌های آلپ شرق میانه، اتریش) واقع شده است و بزرگترین منطقه طبیعی حفاظت شده در ناحیه کوه‌های آلپ به شمار می‌رود. Hohe Tauern جنگل‌ها، آبشار‌ها، یخرودها و تونداراهای بسیاری را شامل گردیده. اگرچه پیاده‌روی در میان فضاهای سبز و دل انگیز این پارک زیبا و راهپیمایی به سوی قلل مرتفعی چون Großglockner و Großvenediger از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی این محل محسوب می‌شوند، رانندگی در میان گذرهای آن و عبور از میان تونل‌های شگفت‌انگیز کوهستانی یا حرکت در امتداد مناظر خیره کننده جاده‌ کوهستانی آلپ واقع در Grossglockner تجربه‌ای بی‌بدیل را برای گردشگران تور اروپا به همراه خواهد داشت.

بازدید از پارک ملی Plitvice Lake در مدت تور اروپا

پارک زیبای Plitvice Lakes، واقع در مرکز کرواسی، منطقه جنگلی حفاظت شده‌ایست که بیشتر به واسطه شانزده دریاچه شگفت‌انگیز پلکانی‌اش شناس شده است. هر یک از دریاچه‌های مذکور بواسطه آبشاری به دیگری متصل گردیده و در امتداد مسیری طولانی به تنگه‌ای آهکین منتهی می‌شود. گذرگاه‌هایی سنگفرش شده در مسیری پر پیچ و تاب بر پیرامون این دریاچه‌ها واقع شده‌اند و گاه درست از میانه‌شان عبور می‌کنند و مناظری خیال انگیز را سبب می‌گردند. امکان ورود به برخی از غارها نیز وجود دارد و می‌توان از این محل دیدی منحصربفرد به دریاچه‌ها داشت.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3593

به "بازدید از 14 پارک ملی بسیار زیبای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از 14 پارک ملی بسیار زیبای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید