ویزای تضمینی و دروغ های درباره آن

به گزارش دور زمین، حتما شما هم در سایت ها و آگهی های متفاوت آژانس ها، عنوان ویزای تضمینی را بارها شنیده اید؛ ویزای تضمینی کانادا، ویزای تضمینی استرالیا، اخذ ویزای شینگن (اینجا) با تضمین صددرصد و … عناوینی که مسافران را وسوسه می نماید تا شانس ویزا دریافت شان را به وسیله این آژانس ها و اشخاص امتحان نمایند. درحالی که در واقع این تضمین ها جملاتی هستند برای جلب توجه مشتری و دریافت مبلغ های بالا.

ویزای تضمینی و دروغ های درباره آن

آیا ویزای تضمینی واقعی است؟

ویزای تضمینی چیست؟

وقتی از ویزای تضمینی صحبت می کنیم، یعنی ضمانت می کنیم که مسافر صددرصد برای سفر به کشوری خاص ویزا دریافت می نماید و پاگذاشتن به این کشورها قطعی است. معمولا آژانس ها یا اشخاصی خاص، با آوردن دلایل و اسناد مختلف و با نشان دادن آگاهی به روند ویزا دادن سفارت های مختلف، مسافران را متقاعد می نمایند که می توانند به صورت تضمینی ویزای این کشورها را دریافت نمایند. اما چقدر این ماجرا حقیقت داد؟

آیا ویزای تضمینی وجود دارد؟

معمولا عنوان ویزای تضمینی را به مقصد ها و کشورهایی می چسبانند که دریافت ویزایشان سخت است و تا لحظه دریافت پاسپورت تعیین نمی گردد سفارت به شما ویزا داده است یا خیر. کشورهایی مثل کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای عضو شینگن بیشترین مقصدهایی هستند که با عنوان ویزای تضمینی برایشان روبرو می شوید. اما واقعیت این است که ویزای هیچ کدام از این کشورها و حتی کشورهای دیگری که روند صدور ویزایشان راحت است، تضمینی نیست. همواره سفارتخانه ها هستند که تصمیم می گیرند برای شخص ویزا صادر نمایند یا خیر و تا لحظه آخر هیچ اطمینانی از صدور ویزا وجود ندارد. البته کامل بودن مدارک مورد احتیاج دریافت ویزای هر کشور و درست گذراندن مراحل اخذ ویزا، شما را به دریافت ویزا نزدیک می نماید، اما در نهایت سفارت است که با آنالیز مدارک، درباره رد یا قبول درخواست ویزای شما تصمیم می گیرد.

دروغ های ویزای تضمینی را شناسایی کنید

به جز این که شما باید همواره به عبارت ویزای تضمینی شک کنید، مواردی هم هستند که با شنیدن شان مطمئن می شوید کاسه ای زیر نیم کاسه است. بنابراین برای سپردن اخذ ویزا به کارگزارهای مختلف، گوش تان را به این حرف ها حساس کنید:

بیشتر بخوانید: 10 اپلیکیشن ضروری در سفر

اگر ویزای شینگن ندارید، ما به شما لیبل صوری ویزای شینگن می دهیم

برای دریافت ویزای بعضی از کشورها مثل کانادا و استرالیا، دارا بودن حداقل یک ویزای شینگن در پاسپورت ضمانت صدور ویزا را بیشتر می نماید. اما این به معنای آن نیست که اگر تابه حال ویزای شینگن در پاسپورت تان ثبت نشده باشد، دریافت ویزای این کشورها را از دست می دهید. خیلی وقت ها سفرهای شما به کشورهای مختلف جهان، شانس اخذ ویزا را به اندازه ویزای شینگن بالا می برد. متاسفانه بعضی از آژانس ها به همین بهانه، به شما وعده چسباندن لیبل صوری ویزای شینگن در پاسپورتتان را می دهند. لیبل ویزای شینگن فقط توسط سفارت صادر می گردد و هر لیبلی که به وسیله آژانس ها و شرکت ها دریافت کنید، صددرصد تقلبی است. دریافت لیبل صوری یک جعل سند است و این کار هم از نظر قانونی شما را درگیر خواهد نمود و هم شانس دریافت ویزا را قطعا از شما می گیرد.

به شما دعوت نامه می دهیم

ارائه دعوت نامه برای دریافت ویزای بعضی از کشورها یک امتیاز مثبت به حساب می آید؛ اما این به معنای آن نیست که اگر دعوت نامه نداشته باشید، ویزا نمی گیرید یا اگر دعوت نامه داشته باشید، قطعا برای شما ویزا صادر می گردد. بعضی از کارگزاران اخذ ویزا به شما این وعده را می دهند که یک دعوت نامه به پرونده تان اضافه می نمایند. درحالی که دعوت نامه باید از یک شخص معتبر در کشور مقصد ارائه گردد که ترجیحا ضمانت اقتصادی شما را هم برعهده بگیرد. دعوت نامه دروغین آژانس ها نه تنها به دریافت ویزا یاری نمی نماید، بلکه شانس صدور ویزا را از بین می برد.

در سفارت آشنا داریم

از قلم نیاندازید که هیچ آشنایی در سفارت نمی تواند دریافت ویزا را تضمین کند؛ مامور آنالیز پرونده برای صدور ویزاهای سخت هرگز تعیین نیست و هیچ کس نمی تواند متوجه گردد چه کسی پرونده شما را آنالیز می نماید. بنابراین هرنوع وعده پارتی بازی در سفارت دروغین است.

بیشتر بخوانید: با این فیلم ها سفر کنید

ما برایتان ویزای فوری می گیریم

بعضی از سفارت ها در شرایط خاص با دریافت هزینه بیشتر، ویزای فوری صادر می نمایند، اما این درباره همه کشورها وجود ندارد. مثلا برای دریافت ویزای کانادا یا استرالیا، زمان دریافت ویزا تعیین نیست و از 2 هفته تا 3 ماه باید منتظر بمانید. بنابراین، تا زمانی که درباره صدور ویزای فوری از طرف سفارت مورد نظر مطمئن نشده اید، این حرف را باور نکنید.

لازم نیست مدارک اقتصادی تان واقعی باشد

ارائه مدارک اقتصادی مثل گردش حساب، برای دریافت ویزای خیلی از کشوها لازم است، اما صحت این مدارک حرف اول را می زند. جعلی بودن مدارک، بعد از استعلام سفارت ها تعیین می گردد و نه تنها درخواست ویزای شما رد می گردد، بلکه ممکن است تا مدت ها اجازه درخواست ویزای مجدد آن کشور را نداشته باشید.

با پرداخت این مبلغ ویزای تضمینی دریافت کنید

هزینه اخذ ویزای کشورهای مختلف در سایت سفارتخانه آن کشور موجود است؛ اگر دریافت ویزایتان را به کارگزار می سپارید، مبلغ تعیینی به هزینه ویزا اضافه می گردد که درواقع دستمزد کارگزار است. اما این مبلغ اگر بیشتر از حد معمول و با وعده دریافت ویزای تضمینی باشد، به معنی کلاه برداری و سودجویی کارگزار است. متاسفانه بعضی افراد و آژانس های غیرمعتبر، به بهانه دریافت ویزای صددرصدی، مبالغ میلیونی از مسافران دریافت می نمایند و در بعضی از مواقع، بعد از پرداخت، دیگر نمی توانید پیدایشان کنید. این در حالی است که برای دریافت بعضی از ویزاها، مثل ویزای شینگن، حتی احتیاج به کارگزار نیست و مسافر می تواند شخصا با مطالعه راهنمای دریافت ویزای شینگن و مدارک مورد احتیاج ویزای شینگن، به سفارت مراجعه کند.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2133

به "ویزای تضمینی و دروغ های درباره آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای تضمینی و دروغ های درباره آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید