چگونه یک جزیره بخریم؟

به گزارش دور زمین، چگونه یک جزیره بخریم

خیلی ها از دوران کودکی خود آرزو داشته اند که یک جزیره بخرند، آیا شما هم از این دسته افراد بوده اید؟ بسیاری از افراد هستند که می خواهند از شلوغی ها فرار نمایند و خود را به یک جزیره امن برسانند که مال خودشان باشند اما برای بسیاری از افراد به دلایل مختلف، این در حد یک رویا باقی می ماند و شاید بزرگ ترین دلایلش بودجه اقتصادی و دور از دسترس بودن خرید یک جزیره باشد اما اگر بعد اقتصادی این قضیه را کنار بگذاریم، چه کسی گفته است که شما نمی توانید صاحب یک جزیره باشید؟ ما امروز می خواهیم راه های این که چگونه یک جزیره بخریم را به شما نشان دهیم و لیستی از این جزایر را برای شما بیاوریم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، راه های این که چگونه یک جزیره بخریم را آنالیز نماییم.

چگونه یک جزیره بخریم؟

واقعا فکر این که یک جزیره روی آب و یا در فاصله با خشکی متصل به زمین، برای خود خریداری کنید و بروید و در آن جا حسابی خوش باشید و استراحت کنید و آب از آب هم تکان نخورد و در نهایت هم از آلودگی هوا و سروصدا و افارد مختلف دور باشید، به نظرتان وسوسه نماینده نیست؟ اگر از ما بپرسید، بی اغراق تصور این شرایط هم بسیار لذت بخش است و وقتی که به واقعیت تبدیل شود، بی شک اتفاق بسیار بزرگی است. همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، برای بسیاری از ما داشتن یک جزیره، یک رویای دور از دسترس است و این آرزو که چگونه یک جزیره بخریم کاملا خیالی و فانتزی و البته دور از دسترس به نظر می رسد.

البته اگر اخبار متفرقه را دنبال نموده باشید بی شک این را می دانید که میلیاردرهایی در دنیا هستند که با پولشان به راحتی می توانند جزیره های شخصی برای خود داشته باشند و برای تعطیلات و لذت بردن از زندگی به آن جا پناه ببرند. اگر بخواهیم این افراد را نام ببریم بی شک باید بدانید که در عین این که بر روی کاغذ زیاد هستند ولی در دنیا عملا افراد کمی هستند که استطاعت خرید یک جزیره را داشته باشند و به این که چگونه یک جزیره بخریم را عملی نموده اند. به طور مثال، باید به پاول آلن یکی از موسسان شرکت بسیار بزرگ مایکروسافت و یا لری الیسون مدیر دیگر شرکت بسیار معروف در دنیا، اوراکل اشاره نمود که در حال حاضر جزیره های شخصی خود را خریده و در مالکیت دارند. البته با توجه به شرایط موجود دنیا، در سال های اخیر جزیره خریدن خیلی هم عجیب به نظر نمی رسد و انواع و اقسام جزیره ها با قیمت ها و مقدار های مختلف خرید و فروش می شوند.

ریچارد برانسون، مدیر انگلیسی و صاحب شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک است که جزیره ای شخصی در دریای کارائیب دارد. او علاوه بر این جزیره، یک جزیره شخصی نیز به نام Jakepeace را برای کارمندانش خریداری نموده است که هر وقت از کار روزمره خود خسته شدند و نیاز به استراحت داشتند، بتوانند در سواحل آن استراحت نمایند و لذت ببرند و به معنای واقعی چگونه یک جزیره بخریم را عملی نموده است. نفر بعدی که توانسته است رویای جزیره داشتن را محقق نماید، جانی دپ بازیگر معروف است. او صاحب 4 جزیره در قسمت های شمالی باهاما، به ارزش 50 میلیون دلار است.

این بازیگر زمانی که در فیلم دزدان دریایی کارائیب ایفای نقش می کرد عاشق حال و هوای جزایر باهاما شد و توانست این بهشت واقعی را برای خانواده اش خریداری نماید و این جزیر را در مالکیت خود داشته باشد. ارزش این جزیره 3.6 میلیون دلار است و زیباترین صخره های دریایی را در خود دارد. جزایر باهاما که در اختیار و مالکیت جانی دپ هستند، به علت دارا بودن لنگرگاه شخصی، مرداب هایی که در کنارش درخت های خرما روییده و 6 بخش ساحلی سفید رنگ بکر و دست نخورده اش در زیبایی معروفیت بسیاری دارد و فقط با یک کشتی کوچک، هلیکوپتر یا هواپیمای دریایی می توان به آن سفر کرد البته، می گویند که شخص جانی دپ بر بکر و دست نخورده باقی ماندن این جزیره اصرار فراوانی دارد. نیکلاس کیج بازیگر معروف نیز جزیره کوچکی به نام لیف در باهاما دارد که سال 2006 آن را خریده است.

نیکلاس کیج این جزیره باهامایی را به مبلغ 3 میلیون دلار خریداری کرد. او پیش از این صاحب یکی از خانه های فوق العاده مجلل در جزیره پارادایس نیز بود. جزیره لیف جزء جزیره های زنجیره ای اکزوما محسوب می شود و در نزدیکی جزیره خصوصی جانی دپ نیز واقع شده است و باید به این نکته اشاره نمود که با داشتن نخل های خرما، سواحل شنی طلایی و طولانی و یک برکه آب بسیار زلال و شفاف، این جزیره چیزی کمتر از یک بهشت واقعی برای نیکولاس کیج و خانواده اش نیست. در حال حاضر که این مطلب را برای شما به رشته تحریر در می آوریم، بر اساس آماری که در وب سایت موسسه Private Islands و یا همان جزایر خصوصی منتشر شده است، در حال حاضر 16 جزیره زیر قابل خریداری هستند. اولین جزیره ما، جزیره ای در اسکاتلند است که قیمت آن، 1.95 میلیون پوند است.

جزیره بعدی، جزیر ه ای در کانتی کات و به قیمت 10.9 میلیون دلار می باشد، جزیره های بعدی عبارتند از؛ جزیره ای در پاناما به قیمت 100 میلیون دلار، جزیره ای در یونان به قیمت 12 میلیون یورو، جزیره Bird در فلوریدا 250 به قیمت هزار دلار آمریکا، جزیره Boca Chica در پاناما به قیمت 1.5 میلیون دلار، جزیره Hastholmen در سوئد با قیمت 309 هزار دلار، جزیره Piacabucu در برزیل با قیمت 81.971 دلار، جزیره Lyons در انتاریو با قیمت 339,357 دلار کانادا، جزیره Mavuva در فیجی با قیمت 125 هزار دلار آمریکا، جزیره Hemlow Nova Scotia 29 با قیمت هزار و 500 دلار کانادا، جزیره Kastawei در Vanuatu با قیمت 199هزار دلار آمریکا، … و تا آخرین جزیره ای که برای فروش در سراسر کره زمین گذاشته شده است و البته هر کسی هم استطاعت خرید آن را ندارد و باید بگوییم که مهم ترین عاملی که می توان لا آن به خرید یک جزیره فکر کرد بی شک پول بسیار زیاد است.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5595

به "چگونه یک جزیره بخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه یک جزیره بخریم؟" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک جزیره بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید