واکنش روسیه به درخواست چک: هیچ باج خواهی و ضرب الاجلی را نمی پذیریم

به گزارش دور زمین، سخنگوی کرملین و وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر درخواست مقامات پراگ درباره بازگشت فوری دیپلمات های اخراجی جمهوری چک به مسکو، تأکید کردند: لحن باج خواهی و معین ضرب الاجل برای روسیه غیرقابل قبول است.

واکنش روسیه به درخواست چک: هیچ باج خواهی و ضرب الاجلی را نمی پذیریم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در تفسیر درخواست شدیدالحن جمهوری چک درباره بازگشت دیپلمات های اخراج شده این کشور به مسکو تأکید کرد که فدراسیون روسیه چنین سبک و لحن درخواستی از مقامات مسکو، از طرف هر کسی که باشد، نخواهد پذیرفت.

پسکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره که آیا مسکو درخواست وزیر امور خارجه جدید چک را خواهدی پذیرفت، با اشاره به این مطلب یادآور شد: دقیقاً همین امروز (چهارشنبه) رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره بی فایده بودن تبادل نظر از موضع قدرت و با لحن نامناسب با ما، صحبت نموده و چنین برخوردی را غیرقابل قبول دانست.

در همین رابطه، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز به جمهوری چک هشدار داد که لحن باج خواهی و معین ضرب الاجل در برخورد با روسیه قابل قبول نخواهد بود. وی به مقامات پراگ توصیه کرد که این لحن صحبت کردن را برای ناتو بگذارند.

زاخارووا گفت: مطابق با سخنان بعضی سیاستمداران چک، آنها ظاهراً کوشش می نمایند تا توهمات خود را واقعیت جلوه دهند. ما به مقامات پراگ توصیه می کنیم که باج خواهی را برای مناسبات داخلی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بگذارند. چنین لحن صحبتی با روسیه غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد که در رابطه با این مسئله امروز (پنج شنبه) سفیر جمهوری چک در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار می گردد تا تبادل نظر درباره اقدامات اخیر پراگ ادامه یابد.

یاکوب کولگانیک که همین روز گذشته به سمت سرپرستی وزارت امور خارجه جمهوری چک منصوب شد، در مذاکره با الکساندر ازمی یفسکی سفیر روسیه در پراگ، نسبت به اخراج 20 نفر از دیپلمات های این کشور از مسکو اعتراض کرد. وی خواهان بازگشت تمامی این افراد به روسیه تا ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه (امروز) شد و هشدار داد که در غیر این صورت، تعداد کارکنان سفارت روسیه در پراک، به تعداد دیپلمات های باقی مانده در مسکو (5 نفر) تقلیل خواهد یافت.

سفیر روسیه که روز گذشته به خاطر اخراج دیپلمات های چک به وزارت امور خارجه این کشور احضار شده بود، حدود 10 دقیقه در ساختمان این وازت خانه حضور داشته و در هنگام ترک آنجا، از پاسخ داده به سئوالات خبرنگاران خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4372

به "واکنش روسیه به درخواست چک: هیچ باج خواهی و ضرب الاجلی را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به درخواست چک: هیچ باج خواهی و ضرب الاجلی را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید