در تور هنگ کنگ چه کار کنیم (وقتی باران می بارد)؟

به گزارش دور زمین، هنگ کنگ شهری پر باران نیست؛ البته دوره توفان‌های موسمی استثنا است. اما وقتی در این شهر باران می‌بارد، واقعا می‌بارد. هنگ کنگ بارش باران ندارد، آبشار دارد. وقتی که ابرهای سیاه در آسمان ظاهر شدند، قبل از سر تا پا خیس شدن، باید خود را به یک سرپناه برسانید. خبر خوب این است که ابرهای بارانی هنگ کنگ تمام محتویات داخلشان را مانند یک سطل آب یک دفعه خالی می‌کنند و در عرض نیم ساعت یا یک ساعت آسمان دوباره صاف می‌شود. بارش‌ها شاید زیاد طول نکشند اما بهتر است نگاهی بیاندازید به برخی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید با رفتن به آن‌ها از باران هنگ کنگ فرار کنید.

در تور هنگ کنگ چه کار کنیم (وقتی باران می بارد)؟

از عمارت چانگ‌کینگ هنگ کنگ دیدن کنید

آسمان‌خراش‌های هنگ کنگ را پشت سر بگذارید و به دیدن یکی از منفورترین و همزمان دوست‌داشتنی‌ترین ساختمان‌های شهر یعنی عمارت نامیرای Chungking بروید. این هزارتوی مغازه‌ها، صرافی‌ها و هتل‌ها، برای مهاجرانی که به این شهر می‌آیند حکم یک فانوس دریایی را دارد. در گوشه و کنار این ساختمان که حرکت می‌کنید، احتمالا بیشتر از کانتونی، می‌شنوید که مردم اردو، انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. این عمارت زمانی برای موش‌ها، خلافکاران و طرح‌های گچی روی زمین متعلق به قربانیان جنایت‌ها معروف بود. چانگ‌کینگ همچنان چرک‌آلود به نظر می‌آید، تهویه مطبوع همچنان گاه به گاه خراب می‌شود و راه‌پله‌ها هنوز حس و حال بودن سر صحنه یک فیلم ترسناک را منتقل می‌کنند، اما این ساختمان به شکل قابل توجهی تغییر کرده است. هرج و مرج فروشنده‌ها در طبقه همکف، ظاهر یک بازار را دارد. در این جا تعداد زیادی رستوران پاکستانی و هندی، غذاهای فوق‌العاده عالی با قیمت‌های فوق‌العاده عالی ارائه می‌دهند.

Chungking

از معابد هنگ کنگ دیدن کنید

اگر به دنبال یک سرپناه دم دستی برای خیس نشدن در یک بارش 30 دقیقه‌ای هستید، معابد رنگارنگ هنگ کنگ ارزش بازدید را دارند و به شکل استراتژیکی در هر گوشه‌ای از شهر آن‌ها را پیدا می‌کنید. این معبدها از طلوع آفتاب تا غروب به روی همه باز هستند. این معابد شکل‌های مختلفی دارند؛ از یک حفره در دیوار (به معنای واقعی کلمه، کنده شده در دیوار یک غار) گرفته تا قصرهای چند طبقه شکوهمند که با مجسمه‌ها، پیشکش‌ها و تابلوها پر شده‌اند را می‌توانید در هنگ کنگ پیدا کنید. برای یک تجربه همه جانبه به Wong Tai Sin بروید و از طالع‌تان مطلع شوید.

Wong Tai Sin

در مال های هنگ کنگ خرید کنید

در هنگ کنگ باران ببارد یا نبارد، مردم در این شهر یک کار را همیشه انجام می‌دهند: خرید می‌کنند. بازارهای سنتی هنگ کنگ که یک گزینه بدون چون و چرا هستند، اما ابر مال‌های شهر مطمئنا هر عاشق خرید حرفه‌ای را تحت تاثیر قرار خواهند داد. هر مال در هنگ کنگ مشتریانی با اندازه کیف پول مشخص را نشانه گرفته است؛ بعضی به طور اختصاصی با فروشگاه‌های فوق لوکس پر شده‌اند و بعضی فروشگاه‌هایی دارند که روی بودجه‌های متوسط تمرکز کرده‌اند. مال‌های متعددی گزینه‌های تفریحی برای سرگرم نگه داشتن بچه‌ها دارند. این امکانات شامل سینما و شهرهای بازی و در موردی مانند Kowloon Tong، میدان اسکیت روی یخ هستند.

Hong Kong

در موزه‌های هنگ کنگ در مورد شهر بیشتر بدانید

موزه‌های هنگ کنگ در مقایسه با موزه‌های شهرهای بزرگ جهان کمی ناامید کننده‌اند، ولی در نهایت چند موزه در این شهر وجود دارد که چیزهای بیشتری از چند اسکلت غبار گرفته و حیوانات خشک شده را به نمایش گذاشته‌اند. باران باشد یا نه، بازدید از موزه میراث هنگ کنگ می‌بایست در برنامه سفر هر کسی که به تور هنگ کنگ آمده، باشد. نمایشگاه‌های این موزه به شکل اعجاب‌انگیزی تاریخ شهر، از زمان آمدن کت‌قرمزها (سربازان بریتانیایی) تا آمدن خلق سرخ (کومونیست‌ها) را نشان می‌دهند.

Hong Kong Heritage Museum

در تور هنگ کنگ به دیدن بروس لی بروید

وقتی آسمان باز می‌شود و بارش باران، دیزنی لند و پارک اقیانوس را از تصویر یک روز مفرح در تور هنگ کنگ می‌شوید، بهترین گزینه برای سرگرم نگاه داشتن بچه‌ها، موزه مادام توسو در مجتمع Peak Tower خواهد بود. صادقانه، در مقایسه با شعبه‌های دیگر موزه مانند شعبه لندن، موزه مادام توسو هنگ کنگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما آن قدر چهره‌های آشنا دارد که بچه‌ها را برای مدتی کوتاه سرگرم نگه دارد.

Michelle Yeoh

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3706

به "در تور هنگ کنگ چه کار کنیم (وقتی باران می بارد)؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تور هنگ کنگ چه کار کنیم (وقتی باران می بارد)؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید