همکاری های مخابراتی ایران و چین گسترش می یابد، لزوم کاهش نرخ مکالمه با افغانستان

به گزارش دور زمین، خبرنگاران: وزیر ارتباطات در حاشیه اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه با وزرای ارتباطا ت افغانستان، تایلند و چین دیدار کرد.

همکاری های مخابراتی ایران و چین گسترش می یابد، لزوم کاهش نرخ مکالمه با افغانستان

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در حاشیه اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه با وزرای ارتباطا ت افغانستان، تایلند و چین به صورت مستقل ملاقات و گفت وگوهایی را داشت که مشروح هر کدام به تفکیک به توضیح زیر است:

نرخ مکالمات تلفنی بین دو کشور باید کاهش یابد

واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات افغانستان مطرح نمود: ایران آماده گسترش روابط و اجرای طرح های ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان و صدور تجهیزات مخابراتی و خدمات فنی و مهندسی به این کشور است.

وی در این دیدار با اشاره به سیاست های دولت ایران برای ارتباطات متقابل با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، گفت: با توجه به توانمندی های موجود، آمادگی اجرای پروژه های مشترک در کشور افغانستان وجود دارد.

او با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ICT به ویژه در حوزه آموزش، طراحی و تحقیقات توضیح داد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در زیرساخت های ارتباطی و توسعه فیبر نوری در ایران، امکان افزایش ظرفیت های موجود بین دو کشور فراهم است.

امیرزای سنگین وزیر ارتباطا ت افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه های موجود بین دو کشور توضیح داد: در مورد مسائل تحقیقاتی و تامین و تربیت اساتید دانشکده ICT افغانستان بسیار علاقمندیم همکاری های گسترده ای داشته باشیم.

وی در این دیدار ضمن درخواست افزایش ظرفیت ترانزیت اینترنت به مقصد آن کشور، خواهان کاهش هزینه های ترانزیت شد، کاهش نرخ محاسباتی مکالمات تلفنی بین دو کشور نیز از سوی واعظی مطرح و طرفین توافق کردند با نگاه مثبت موارد مربوطه را مشترکا آنالیز و تفاهم نامه های لازم را امضا و مبادله نمایند.

کارگروه های مشترک فراوری باید تشکیل گردد

واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات تایلند مطرح نمود: با توجه به توانمندی های دو کشور در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، می توان با تشکیل کارگروهای مشترک از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی در این دیدار، ضمن تشکر از دولت تایلند به خاطر برگزاری این اجلاس به روابط خوب دو کشور اشاره و گفت: دو کشور ایران و تایلند دارای زمینه های مناسبی برای گسترش همکاری ها هستند.

او اضافه نمود: توانمندی ها و دستاوردهای خوبی در کشور تایلند در حوزه فراوری تجهیرات سخت افزاری و تجهیزات مرتبط به مخابرات وجود دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به توانایی های موجود در ایران برای انجام پروژه های نرم افزاری، گفت: با توجه به پیشرفت های حاصله دو کشور در این زمینه ها می توان با تشکیل کارگروهای مشترک برای فراوری مشترک امکان استفاده از ظرفیت های دو کشور را فراهم کرد.

وزیر ارتباطات تایلند نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حضور فعال هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست های مربوطه، از همکاری های دو جانبه استقبال و توضیح داد: ضروری است این کارگروه های فرعی حتما تشکیل تا دو کشور تجربیات خود را در مورد سیستم های مخابراتی و همچنین امنیت فضای مجازی که بحث بسیار حساسی نیز هست با هم مبادله نمایند.

همکاری های مخابراتی ایران و چین گسترش می یابد

واعظی در دیدار با وزیر صنعت و ارتباطات چین مطرح نمود: ایران و چین می توانند در اجرای پروژه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری مشترک برای توسعه صنایع ICT، همکاری دوجانبه داشته باشند.

وی برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای توسعه زیرساخت ها و ارایه خدمات جدید ارتباطی تشریح کرد.

او با اشاره به ملاقات اخیر روسای جمهور دو کشور در بیشکک توضیح داد: همکاری بین دو کشور در اجرای پروژه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری مشترک برای توسعه صنایع ICT، در راستای استمرار همکاری های آینده مفید خواهد بود.

وزیر صنعت و ارتباطات چین نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاری های همه جانبه دو کشور ایران و چین به خصوص انجام پروژه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری مشترک گفت: مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد حل و فصل مسائل بین المللی راهگشا است.

در سرانجام این دیدار، دو طرف توافق کردند همکاری های خود را در حوزه های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعاتی در مجامع بین المللی گسترش دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2002

به "همکاری های مخابراتی ایران و چین گسترش می یابد، لزوم کاهش نرخ مکالمه با افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های مخابراتی ایران و چین گسترش می یابد، لزوم کاهش نرخ مکالمه با افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید