همه چیز درباره سواحل تایلند

به گزارش دور زمین، سواحل کشور تایلند آفتابی، محلی برای تفریح، غواصی، شنا و خرید است. سواحل تایلند بسیار زیبا و دیدنی هستند و به خاطر امکانات رفاهی و خدماتی که دارند، در میان گردشگران بسیار محبوب هستند.

همه چیز درباره سواحل تایلند

ساحل سایره (Sairee Beach)

این ساحل یک مایل طول داشته و  درقسمت غربی جزیره Ko Tao قرار دارد و گاهی به آن جزیره لاک پشت هم می‌گویند. این ساحل یک مقصد عالی برای غواصان بوده و دارای تعداد زیادی کلوپ شبانه است. شما می‌توانید از راه هوایی و یا دریایی به جزیره Ko Tao مراجعه نمایید.

ساحل لامای (Lamai Beach) سامویی

این ساحل در جزیره سامویی که بعد از جزیره پوکت، بزرگترین جزیره تایلند است، قرار گرفته است. این ساحل نسبت به همسایه خود، ساحل Chaweng کوچکتر و آرامتر است. این ساحل ماسه ای زیبا یک مکان عالی برای استراحت می‌باشد. این ساحل دارای تعداد زیادی بار و رستوران و فعالیت های تفریحی برای گردشگران تور تایلند به شمار می‌رود.

ساحل فرا نانگ (Phra Nang Beach) کرابی

این ساحل در شمالی ترین نقطه Railay واقع شده است. این منطقه که توسط صخره هایی عظیم احاطه شده، دارای آب زلال و ماسه های سفید می باشد. این ساحل زیباترین ساحل تایلند است. این منطقه توجه صخره نوردان زیادی را در تور تایلند به خود جلب کرده است. می‌توان به وسیله قایق از Ao Nang به این ساحل رسید.

خلیج مایا (Maya Bay) 

این ساحل زیبا که در جزیره Ko Phi Phi Leh قرار گرفته است که از قسمتهایی از آن در فیلم ساحل فیلمبرداری شده است. این ساحل پس از ساخت این فیلم محبوبیت بیشتری در بین گردشگران پیدا کرد. امروزه گردشگرانی از تمام نقاط دنیا به این منطقه که از سه طرف آن توسط صخره‌های بلند احاطه شده، سفر می‌کنند. در ضمن بیشتر اقامتگاه‌های خلیج مایا در Ko Phi Phi Don قرار دارند.

Ko Phi Phi Leh یکی از بهترین مکان‌ها در تور تایلند به شمار می‌رود و از آنجایی که کو فی فی یک پارک ملی می‌باشد، گردشگران باید مبلغ baht 200 بابت ورودی پرداخت نمایند.

ساحل ماسه های سفید White Sand Beach

این ساحل زیبا در Ko Chang قرار دارد و یک مقصد گردشگری عالی برای کسانی است که با خانواده خود در تور تایلند هستند. این ساحل ماسه‌ای یکی از بهترین مناطق در Ko Chang بوده و نسبت به پوکت آرام‌تر است. برای اقامت در این ساحل هم می‌توانید از اقامتگاه‌های ساحلی با درجه‌بندی 4 ستاره و یا کلبه‌های چوبی استفاد کنید. این ساحل دارای تعداد زیادی رستوران با غذاهای دریایی می‌باشد.

ساحل هات پرامونگ (Hat Pramong) 

این جزیره که در خلیج کوچک Ko Lipe قرار دارد و بیشتر به خاطر مناظر زیبای آن در بی‌نظیر از غروب آفتاب را برای نمایش داد. در حال حاضر این ساحل اقامتگاه‌های زیادی ندارد و گردشگران می‌توانند از کلبه‌های چوبی برای اقامت در این ساحل آرام استفاده کنند.

ساحل پاتونگ (Patong Beach) پوکت

گردشگرانی که قصد دارند شاهد طلوع و غروب زیبای آفتاب باشند، باید به این ساحل رنگارنگ مراجعه نمایند. این ساحل تعداد زیادی کلوپ شبانه، رستوران و فروشگاه برای خرید دارد. گردشگران در تور پوکت می‌توانند در این ساحل 2.2 مایلی به انجام تفریحاتی همچون هاوکینگ، چتربازی و جت اسکی بپردازند.

 ساحل کارون پوکت

ساحل کارون بعد از ساحل پاتونگ، دومین ساحل محبوب در بین گردشگران تور پوکت است. در این ساحل مجتمع‌های بزرگ و مجلل بسیاری وجود دارد. در کنار جاده‌ ساحلی، رستوران‌های زیادی برای پذیرایی از مسافران تدارک دیده‌اند. فروشگاه‌های کوچک و بزرگ متعددی در این ساحل قرار گرفته‌اند که سوغاتی‌های تایلندی را برای فروش دارند. در جنوب این ساحل صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی وجود داشته که تا جزیره‌ کاتا و بو امتداد پیدا کرده‌ است.

ساحل رایلی (Railay) کرابی

یکی از سواحل بکر در کرابی که با صخره‌های آهکی احاطه شده، ساحل ریلی می‌باشد. تنها راه دسترسی به این منطقه از طریق قایق بوده و اقامت در آن حس اقامت در یک جزیره‌ی کاملا خصوصی را به شما می‌دهد. اگر اهل غواصی، صخره‌نوردی و قایق‌رانی هستید باید به شما بگویم که انتخاب درستی داشته‌اید، باید بگوییم که ساحل مناسبی را انتخاب نمایید. در بخش غربی ساحل، می‌توانید به مغازه‌ها و رستوران‌ها دسترسی دارد و با قایق‌های کوچک به کو فی فی یا پوکت مراجعه نمایید.

ساحل ترنگ (Trang)

با وجود زیبایی خیره کننده، ترنگ یکی از مناطق کمتر شناخته شده‌ی تایلند است. این منطقه دارای سواحل گسترده با شن‌های سفید می‌باشد و در آن می‌توان تعداد زیادی جزیره خالی از سکنه هم پیدا کرد. بزرگترین جزیره‌ی این منطقه کو لیبونگ بوده که زیستگاه جمعیت محدودی از پستانداران دریایی با نام دوگانگز می‌باشد. برای تماشای این پستاندار زیباباید با یک تور قایق‌سواری به آب‌های کم عمق مراجعه نمایید.

انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3736

به "همه چیز درباره سواحل تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره سواحل تایلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سواحل تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید