پیشنهادهایی برای سفر برای هر ماه از سال

به گزارش دور زمین، رفتن به تور مسافرتی در اوج فصل سفر، در بسیاری از نقاط دنیا به معنی مواجهه با ازدحام جمعیت و قیمت بالای هتل‌ها است؛ به همین دلیل است که اغلب، مسافرت در فصل کم گردشگر (off-season) بهترین انتخاب است. Kayak، متوسط نرخ بلیت هواپیما و متوسط نرخ هتل چهار ستاره در جاهای مختلف دنیا را محاسبه کرده است و فعالیت‌هایی که می‌توان در این مکان‌ها انجام داد و شرایط آب‌وهوایی را نیز مورد بررسی قرار داده است و این لیست 12 تایی شکل گرفته است.

پیشنهادهایی برای سفر برای هر ماه از سال

ماه ژانویه: کانکون (Cancun)، مکزیک

در ماه ژانویه کانکون نه فصل تعطیلات است و نه فصل طوفان و نرخ هواپیما در پایین‌ترین حد است. از سرما فرار کنید و به این مکان سفر کنید؛ برای پایین‌ترین نرخ‌ها باید تا بعد از شب سال نو صبر کنید.

ماه فوریه: هنگ‌کنگ

به جای یک ولنتاین تکراری دیگر، برای جشن سال نوی چینی به هنگ‌کنگ بروید. از سرما فرار کنید و درجه هوای حدود 20 درجه سانتی‌گراد را در هنگ کنگ تجربه کنید.

ماه مارس: مونترال، کانادا

مونترال حس بودن در یک شهر بین‌المللی و شهری اروپایی را دارد ولی بدون هزینه‌های گزاف اقامت در اروپا. اگر چه همچنان در ماه مارس هوا سرد است اما نرخ پایین هتل و بلیت هواپیما در این زمان، باعث شده تا زمانی ایده‌آل برای بازدید از این شهر باشد.

ماه آوریل: فیجی (Fiji)

در این ماه قیمت بلیت هواپیما به مقصد فیجی در پایین‌ترین حد ممکن است. درست است که فصل بارش نزدیک است و احتمال طوفان زیاد است، اما اگر اهل ریسک هستید، به لحاظ اقتصادی این زمان مقرون‌به‌صرفه ترین زمان برایتان خواهد بود.

ماه می: جزیره‌های Turks and Caicos، قلمرو بریتانیا در خارج از کشور

کمترین تعداد گردشگر در این بازه زمانی در این مکان هستند؛ طوری که احساس می‌کنید جزیره کارائیبی خودتان را دارید، اگر در ماه می به Turks and Caicos سفر کنید. این ماه بهترین زمان برای بازدید از سومین جزیره مرجانی بزرگ جهان است.

ماه ژوئن: سنت مارتین (Saint-Martin)

در ماه ژوئن می‌توانید در سنت مارتین تعطیلات فوق‌العاده‌ای داشته باشید، بدون آن که متحمل قیمت‌های نجومی که مستلزم یک زندگی لوکس امروزی است، بشوید. سنت مارتین به دو بخش تقسیم شده است: بخش فرانسوی‌ و بخش هلندی‌. در زمستان، این مکان میزبان جمعیت زیادی است و با فرا رسیدن زود هنگام فصل تابستانی و بارانی جزیره، خیلی‌ها فراموش می‌کنند که ماه ژوئن هم زمان خوبی برای رفتن به سنت مارتین است.

ماه جولای: سنت لوسیا (Saint-Lucia)

در ماه جولای درست بعد از فصل اوج سفرها و قبل از فصل طوفان (البته قبل از سفر، پیش‌بینی هواشناسی را بررسی کنید) بهترین زمان برای گردشگری در سنت لوسیا است، چون ماه جشن و کارناوال است؛ مردم در خیابان‌ها می‌رقصند و همه‌جا موسیقی زنده اجرا می‌شود.

ماه آگوست: ریودوژانیرو، برزیل

ماه آگوست فصل زمستانی ریودوژانیرو است؛ این بدان معنی است که گردشگران کمتری حضور دارند و اقامت ارزان‌تر است. توجه داشته باشید که هوای شهر همچنان گرم است و تا مرز 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. کمترین بارش این زمان خواهد بود. همچنین این ماه بهترین زمان برای موج سواری است. سال بعد المپیک تابستانی 2016 در این منطقه خواهد بود.

ماه سپتامبر: تورنتو، کانادا

در پاییز، منظره بیشتر پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی در تورنتو مانند تابلوی نقاشی است؛ دمای هوا به طور میانگین 15 درجه سانتی‌گراد است. جشن اکتبر را که 18 و 19 سپتامبر است از دست ندهید؛ همچنین جشنواره غذا در تاریخ 18 تا 20 سپتامبر برگزار می‌شود.

ماه اکتبر: میلان، ایتالیا

میلان کانون گردشگران است اما در ماه اکتبر نه از ازدحام گردشگران خبری است و نه از گرمای سوزان تابستان. می‌توانید در دریای تاریخ و هنر ایتالیا غوطه‌ور شوید و از این شهر مد خرید کنید.

ماه نوامبر: بانکوک، تایلند

ماه نوامبر بهترین زمان از نظر آب‌وهوا برای رفتن به تور تایلند و بازدید از بانکوک است؛ باران کمتری می‌بارد و میزان رطوبت کمتر است. خورشید زمان بیشتری در آسمان بانکوک است و میانگین دمای هوا 26 درجه سانتی‌گراد است. مشهورترین جشنواره تایلند به نام لوی کراتنگ (Loi Krathong) در ماه نوامبر برگزار می‌شود. در این جشنواره، سبدها و قایق‌های کوچک که با گل و شمع تزیین شده‌اند به آب رودخانه انداخته می‌شوند.

ماه دسامبر: ونکوور، کانادا

در مقایسه با سایر قسمت‌های کانادا، ونکوور در این زمان از سال بسیار هیجان‌انگیزتر است. بازارهای زمستانی، میدان‌های یخ برای اسکی، رژه قایق‌ها و سایر جشنواره‌ها باعث شده تا فصل تعطیلات، زمانی مناسب برای دیدن این منطقه باشد. هتل‌ها در فصل زمستان بسیار ارزان هستند؛ بنابراین ونکوور در ماه دسامبر برای علاقه‌مندان به اسکی، سورتمه‌سواری و سایر سرگرمی‌های زمستانی مکانی بسیار جذاب خواهد بود.

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2854

به "پیشنهادهایی برای سفر برای هر ماه از سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادهایی برای سفر برای هر ماه از سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید