7 نکته اخلاقی در تور تایلند

به گزارش دور زمین، مرتکب شدن اشتباهی در یک موقعیت اجتماعی در سفر به کشورهای آسیای جنوبی خیلی محتمل است. اگر قصد انتخاب تور تایلند و سفر به این کشور را دارید بهتر است با این نکات و اتیکت های اخلاقی آشنا شوید.

7 نکته اخلاقی در تور تایلند

1. حواستان باشد که پول را روی زمین نیاندازید و یا روی آن نایستید.

پاها پایین‌ترین و کثیف‌ترین عضو بدن به حساب می‌آیند، بنابراین باید مراقب باشید که در تایلند پاهای خود را رو به سمت کسی قرار ندهید: چهارزانو ننشینید، پاها را روی هم نیندازید یا پاهایتان را بالا روی میز نگذارید. همچنین انداختن پول روی زمین یا ایستادن و پا گذاشتن روی آن گستاخی حساب می‌شود و ممکن است بی احترامی به خاندان سلطنتی محسوب شود زیرا تصویر پادشاه حاکم بر روی اسکناس‌های بات تایلندی چاپ شده است.

2. هیچ وقت به سر کسی دست نزنید.

در تایلند سر عضوی مقدس به حساب می‌آید، بنابراین حتی نوازش کردن و دست کشیدن روی سر کودکان نیز شایسته نیست. اگر به عنوان داوطلب صلح به این کشور می‌روید یا با کودکان در تماس هستید خیلی مراقب باشید زیرا در اکثر کشورهای غربی مردم از روی محبت سر کودکان را نوازش می کنند. اگر در تور تایلند با ماساژوری روبرو شدید که برای ماساژ سر ابتدا اجازه می‌گیرد، بدانید که این کار او از روی ادب و احترام است.

3. همیشه ادای احترام تایلندی (Wai) را پاسخ دهید.

ادای احترام (wai) در تایلند نوعی احوالپرسی مرسوم و مودبانه است که برای انجام آن باید کمی سر را روبه جلو خم کرد و کف دست‌ها را به حالت دعا کردن مسیحی روی یکدیگر قرار داد. در تور تایلند با هر کسی ملاقات کنید با این شیوه به شما خوشامد می‌گوید بنابراین حتما شما نیز در پاسخ همین حرکت را انجام داده و لبخند بزنید. اگر با یک راهب احوالپرسی می‌کنید باید از کمر به حالت تعظیم خم شده، سر را خم کنید و دست‌هایتان را روی یکدیگر قرار دهید.

monks

4. به راهبان احترام بگذارید.

در بسیاری از معابد جلساتی تشکیل می‌شود که در طی آن امکان ملاقات و صحبت کردن با راهبان فراهم می‌شود که در تور تایلند می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و کمی با آیین بودایی آشنا شوید و به راهبان در تقویت زبان انگلیسی‌شان کمک کنید. در اولین دیدار خیلی زود صمیمی نشوید و از آن‌ها سوالات شخصی نپرسید. اگر خانم هستید اصلا به راهب‌ها دست نزنید و حتی وقتی از کنار آن‌ها رد می شوید با آن‌ها تماس پیدا نکنید. راهبان اجازه هیچگونه تماس فیزیکی با خانم‌ها را ندارند.

اگر می‌خواهید چیزی را به یک راهب بدهید، به جای اینکه آن را مستقیما به دست او بدهید، آن را جلوی راهب روی زمین بگذارید. ممکن است گاهی راهبان در صحبت با توریست‌ها کمی دستپاچه شوند بنابراین صبور باشید. برخی از این راهبان تحت آموزش هستند و پسران جوانی هستند اما همچنان باید برای آن‌ها نیز احترام زیادی قائل باشید و این از نکاتی است که در تور تایلند حتما باید به آن توجه داشته باشید.

5. در تور تایلند برای حضور در معابد، لباس‌های پوشیده بپوشید.

احتمال اینکه در تور تایلند هنگام قدم زدن در خیابان‌ها با یک معبد بسیار زیبا روبرو شوید بسیار زیاد است؛ اما حتما باید مراقب باشید که جانب احترام را رعایت کرده و حتما پیش از ورود به معبد شانه‌ها و قفسه سینه خود را بپوشانید. بهتر است در تور تایلند همیشه یک شال یا یک لباس آستین بلند با خود به همراه داشته باشید زیرا در غیر اینصورت ممکن است از ورود شما به معبد جلوگیری شود یا این عمل شما توهینی به معبد محسوب شود.

6. با انگشت به چیزی اشاره نکنید و یا کسی را با اشاره صدا نکنید.

هر دو این کارها گستاخانه و بی ادبانه است و حتی نشان‌دهنده پیشنهاد جنسی است! اگر می‌خواهید در طی تور تایلند با اشاره به کسی نشان دهید که پیش شما بیاید و به شما بپیوندد دست‌هایتان را طوری قرار دهید که کف دست رو به سمت زمین باشد و سپش انگشت‌هایتان را رو به پایین و به سمت خودتان حرکت دهید. علاوه بر این می‌توانید سر را به سمت بالا کمی خم کنید و با چانه خود این حرکت را انجام دهید تا از هر گونه توهینی جلوگیری شود. این امر شامل اشاره به ساختمان‌ها و اشیا نیز می‌شود اما حتما بخاطر داشته باشید که اصلا به معابد با انگشت اشاره نکنید. اگر فراموش کرده و این کار را انجام دادید، خیلی سریع برای عذرخواهی ادای احترام تایلندی را به جا آورید.

7. این نکته را در ذهن داشته باشید که برخی قیمت‌ها برای توریست‌ها بیشتر از افراد بومی است.

در برخی از گالری‌ها، موزه‌ها و معابد هزینه ورودی برای گردشگران بیشتر از افراد بومی است و گاهی هر دوی این قیمت‌ها در وبسایت یا کتابچه‌های راهنما نوشته نشده است. در تور تایلند این نکته را بخاطر داشته باشید که برای جلوگیری از پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید از قبل از آنها تقاضای قیمت کمتری کنید، یا همراه با یک گروه بزرگ اقدام به رزرو بلیط کنید و یا در زمانهای کمتر شلوغ بروید. اگر درخواست شما مورد موافقت قرار نگرفت اصلا تعجب نکنید، در هر صورت بهتر است تقاضا کنید.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3778

به "7 نکته اخلاقی در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته اخلاقی در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید