نکات جالبی درباره غذا در تور تایلند

به گزارش دور زمین، تنها شنیدن کلمه "غذای تایلندی" کافی است تا آب از دهان راه بیفتد و احساس گرسنگی به شما دست دهد اما به راستی از میان شما چند نفر با فرهنگ غذایی تایلند آشنایی دارد؟ در این مقاله با نکات جالب و سرگرم کننده‌ای درباره غذای تایلندی آشنا می‌شوید که ارزش دانستن دارند به ویژه اگر قصد انتخاب تور تایلند را داشته باشید.

نکات جالبی درباره غذا در تور تایلند

1. اهمیت غذا نزد مردم تایلند به حدی است که اولین جمله‌ای که پس از ملاقات با شخصی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود این است: Gin Khao Yung به معنای " آیا غذا خوردید؟" این بار که در تور تایلند شرکت می‌کنید به این مکالمه دقت کنید!

2. غذاهای تایلندی میان کشورهای غربی بسیار محبوب است. در حقیقت دو غذای مشهور تایلندی به نام‌های Pad Thai (نودل سرخ شده) و Tom Yum Goong (سوپ میگوی ترش و تند) در تمامی نقاط جهان عرضه می‌شوند.

3. شیوه سرو و خوردن غذا در رستوران نیز در میان تایلندی‌ها متفاوت است. در تایلند معمولا ترجیح بر این است که به تعداد افراد حاضر سر میز، غذا سفارش دهند اما این بدان معنا نیست که هر فرد فقط از غذایی که خودش سفارش داده، می‌خورد. در حقیقت در فرهنگ تایلندی به تنهایی غذا خوردن نشانه بدشانسی و بدشگونی است، پس در تور تایلند حتما به این نکته توجه داشته باشید. همه غذاهای سر میز با تمامی حاضرین قسمت می‌شود و همیشه همه در کنار یکدیگر از غذا خوردن لذت می‌برند.

4. غذاهای تایلندی ترکیب عالی و کاملی از هر چهار طعم شوری، شیرینی، ترشی و تندی هستند. تقریبا تمامی غذاهای تایلند ترکیبی از هر چهار طعم را در بر دارند. در تهیه غذاهای تایلندی استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه اهمیت بسزایی دارد که در کاری‌ تایلندی و تمامی دسرهای تایلندی که پوشیده از میوه هستند، این امر کاملا به چشم می‌خورد.

5. معمولا تایلندی‌ها به وعده صبحانه اهمیت می‌دهند و صبحانه‌ای با کیفیت و عالی می‌خورند. غذاهایی همچون Joke، ترکیب پوره یا فرنی برنج همراه با گوشت، کای جیو (Kai Jee-o) یا همان املت و غذای Khao Mun Kai (جوجه و برنج) جزو غذاهای محبوب برای صبحانه در تایلند به حساب می‌آیند.

6. تمام دنیا غذای تایلندی Pad Thai را می‌شناسند اما با غذای Pad Mama که نودل سرخ شده با بیف و سبزیجات است، آشنایی ندارند. اما حالا شما این غذا را می‌شناسید و می‌توانید در طی تور تایلند آن را امتحان کنید.

7. تحقیق اخیری که توسط دفتر کمیته ملی فرهنگ انجام شده، ده غذای برتر تایلندی که در میان خارجی‌ها طرفداران بیشتری دارد را معرفی می‌کند. در این میان غذاهای Tom Yam Kung و KaengKhiao Wan Kai (کاری جوجه سبز) و Pad Thai در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

8. این نکته خیلی جالب است: تایلندی‌ها علاقه‌ای به غذا خوردن با چوب‌های غذاخوری ندارند و ترجیح می‌دهند از قاشق و چنگال استفاده کنند.

9. دسرهای تایلندی کاملا منحصر به فرد هستند زیرا به جای استفاده از آرد گندم و خامه، در این دسرها گوشت نارگیل، روغن و خامه نارگیل همراه با آرد برنج به کار می‌رود.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3856

به "نکات جالبی درباره غذا در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات جالبی درباره غذا در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید