8 مکان اسرار آمیز و مخفی برای کاوش در تایلند

به گزارش دور زمین، با وجود اینکه شرکت در مناطق توریستی می‌تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد، اما در کاوش و جستجو در مناطق گرانبهای کمتر شناخته شده، لذت ماجراجویانه خاصی است که در تور تایلند بی نظیر خواهد بود. بنابراین وقتی به اندازه کافی در سواحل و دیگر اماکن توریستی تایلند تفریح کردید، سری به این مکان‌های زیبا و کمتر شناخته شده تایلند بزنید.

8 مکان اسرار آمیز و مخفی برای کاوش در تایلند

1. دریاچه نیلوفر آبی (لوتوس)

این دریاچه زیبا در تامبون چیانگ هائو قرار دارد. این منطقه، بسیار مرطوب و پر از گل‌های نیلوفر صورتی فلامینگویی است که پشت علف‌های فیلی بلند پنهان شده‌اند. اغلب روستاییان این منطقه برای جمع‌آوری حلزون و ساقه‌های لوتوس (نیلوفر آبی) برای غذایشان به این دریاچه می‌آیند. در بازدید از این دریاچه در تور تایلند با تعداد زیادی گل لوتوس (نیلوفر آبی) روبرو خواهید شد که همچون ستارگانی در دل آسمان شب روی آب زلال دریاچه شناور هستند.

2. روستای چتری بو سانگ (Bo Sang Umbrella)

کیفیت چترهای کاغذی زیبایی که در تایلند پیدا می‌شود، واقعا ورای تصور است و با مراجعه به روستای بو سانگ در تور تایلند می‌توانید از نزدیک شاهد ساخت این چترها به عنوان صنایع دستی روستا باشید. اگر چرخی اطراف روستا بزنید خواهید دید که چطور تقریبا همه به نوعی درگیر ساخت این چترهای زیبا هستند و مسلما برای خرید چند تا از این چترها خیلی سریع به یکی از مغازه‌های روستا مراجعه می‌کنید. زیرا این چترها می‌تواند سوغاتی و یادگاری خیلی خوبی از تور تایلند باشد. اگر در ماه ژانویه به این روستا سفر کنید، می‌توانید در فستیوال چتر بو سانگ (Bo Sang Umbrella Festival) شرکت کنید.

3. مجموعه آبشارها و غارهای اروان (Erawan)

مجموعه آبشارهای اروان که در دل پارک ملی اروان (Erwan) تایلند قرار دارند، شامل هفت آبشار زیبا است که از میان سنگ‌ها و آبراه‌های آهکی می‌خروشند. گفته می‌شود که بلندترین آبشار این مجموعه شبیه به یک فیل اسطوره‌ای سه سر است. این پارک ملی دیدنی تور تایلند علاوه بر مجموعه آبشار اروان، دارای غارهای متعددی از جمله غار می (Mi)، غار Wang Bahdan، غار Rua و غار Pharat است. اگر قصد دارید در تور تایلند از این پارک دیدن کنید، حتما کفش‌های مناسب پیاده روی پوشیده و یک دست لباس اضافه با خود به همراه داشته باشید. زیرا ممکن است بخواهید در یکی از حوضچه‌های پایین آبشار مشغول آب بازی شوید.

4. معبد Wat Pa Maha Chedi Kaew، معبدی با بیش از یک میلیون بطری

این مجموعه معبد خاص با بیش از 1.5 میلیون بطری نوشیدنی ساخته شده و در Si Kaeo واقع شده است. پروژه ساخت این معبد در سال 1984 با ساخت دیواری با 100 بطری نوشیدنی آغاز شد و تصمیم آغازین آن زمانی بود که گروهی از راهبان تصمیم به پاکسازی بستر Sisaket کرده و چرخه بازیافت مواد را ارتقا بخشند. خیلی زود این بنا به یک ساختمان کامل تبدیل شد که در آن دیوارهای معبد، برج‌های آب، اتاق‌های خواب و حتی سرویس‌های بهداشتی نیز از بطری‌های نوشیدنی قهوه‌ای و سبز زنگ ساخته شده‌اند.

5. مجتمع تفریحی و اقامتی Baanphasawan

اگر می‌خواهید در تور تایلند تجربه زندگی درون یک میوه را تجربه کنید، سری به مجموعه اقامتی باکلاس Baanphasawam بزنید. این منطقه دارای 100 منزل مسکونی شبیه به انواع میوه، سبزیجات و گیاهان است. این مجموعه، بانک دانه دوریان (خارگیل)، میوه عجیب و غریب تایلند، است و باغ‌های اختصاصی دوریا در این منطقه فراوان است. مساحت این منطقه به 80 هکتار می‌رسد و با داشتن کوهستان‌های مرطوب و مه‌آلود برای علاقه مندان به گیاه شناسی، مکانی بسیار سرگرم کننده در تور تایلند به شمار می‌آید.

6. بازار طلسم (Amulet) تایلند

بازدید از بازار طلسم (Amulet) در تور بانکوک یکی از فعالیت‌های جالب است. اگر در تور تایلند به دنبال خرید چشم زخم یا طلسم‌هایی از این نوع هستید بهتر است به بازار Amulet سری بزنید. در این بازار هزاران خرده ریز و زیورآلات و طلسم‌های مختلف پیدا می‌شود که اغلب افراد محلی و بومی برای خرید آن‌ها به این بازار می‌رود. زیرا تایلندی‌های بر این باورند که این طلسم‌ها شانس و سلامتی با خود به همراه آورده، محصول کشاورزی را افزایش داده و حتی از آن‌ها محافظت می‌کنند. گردش و بازدید از این بازار در تور بانکوک حتی برای کسانی که به این خرافه‌پرستی‌ها اعتقادی ندارند هم جالب و سرگرم کننده است.

7. معبد Wat Pha Sorn Kaew یا معبد روی پرتگاه شیشه‌ای

اگر می‌خواهید در تور تایلند از مکانی بازدید کنید که ترکیبی از معماری غیرمعمول و طراحی مدرن است، این معبد بودایی در پا سینگ (Pha Sing) دقیقا همان مکانی است که باید به آن مراجعه کنید. این معبد بودایی مکانی آرام و آرامش بخش است که پاگودا، سالن سخنرانی و موعظه و باغ‌های آن در نوک قله کوه واقع شده است. این معبد سفید رنگ دارای پنج مجسمه بودا است که در کنار یکدیگر و رو به دشت نشسته‌اند و زیباترین ویژگی این معبد زیبا به حساب می‌آید.

8. معبد Wat Samphran

این معبد 17 طبقه در استان Khlong Mai تایلند قرار دارد که یک اژدهای غول پیکر دور ساختمان آن وجود دارد. این معبد زیبا دارای مقبره‌ها و مجسمه‌های بسیار زیبایی است که از آن جمله می‌توان به مجسمه برنزی بودا اشاره کرد. این معبد یکی از بهترین اماکنی است که علاقه مندان به معماری عجیب و غریب می‌توانند در تور تایلند از آن بازدید کنند.

با به همراه داشتن این لیست می‌توانید تور تایلند متفاوت و جالبی برای خود رقم بزنید.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3790

به "8 مکان اسرار آمیز و مخفی برای کاوش در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مکان اسرار آمیز و مخفی برای کاوش در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید