5 مقصد گردشگری ارزان دنیا

به گزارش دور زمین، همه‌ی ما می‌خواهیم در زمان تعطیلات، مرخصی‌های کاری یا فرجه‌های موجود در طول سال، به مسافرت برویم اما با وضعیت کنونی اقتصاد، اغلب مردم در مورد پایداری شرایط مالی خود نگران هستند. برای برخی سفر یک گزینه نیست، کاری لوکس و پر خرج است. با این وجود این ایده که مسافرت همیشه گران است، درست نیست. مقصدهای زیادی در جهان وجود دارند که با مسافرت یک بار در سال به آنها، کل حساب‌های بانکی شما خالی نمی‌شوند. در اینجا پنج مقصد محبوب برای مسافرت کردن به شما معرفی می‌کنیم که هزینه‌ای کمتر از 30 دلار (حدود 100 هزار تومان) در روز برای شما خرج خواهند داشت.

5 مقصد گردشگری ارزان دنیا

تایلند

با وجود این‌ که تایلند یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب در دنیا است، اما هنوز هم در حالت کلی نسبتا هزینه‌های آن ارزان باقی‌مانده است. به جز چند جزیره‌ی محبوب تایلند، به راحتی می‌توان در دیگر نقاط تایلند با کمتر از 30 دلار در روز زندگی کرد. اتاق‌های ارزان قیمت بین 6 تا 10 دلار برای هر شب هزینه دارند؛ شما می‌توانید با کمتر از 5 دلار در روز غذا بخورید، نوشیدنی‌ها حدود 2 دلار هستند و فعالیت‌های گشت‌وگذار و تفریحی شما نیز تنها 10 دلار خرج خواهند داشت. برای گذراندن تعطیلاتتان در تور تایلند، با 30 دلار در روز می‌توانید در مهمان‌خانه‌های تایلند اقامت کنید، غذاهای خوشمزه‌ی محلی تایلند را بخورید، از نوشیدنی‌های گران‌قیمت صرف‌نظر کنید و از وسایل نقلیه‌ی عمومی تایلند استفاده کنید.

جزیره بالی در اندونزی

بالی در اندونزی، حتی از تایلند هم ارزان‌تر است. جزیره بالی مقصد زیبایی است، آن هم برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را صرف کنند. در جنوب، به ویژه اطراف کوتا (Kuta) اتاق‌های 1000 دلاری (برای هر شب) را بیشتر از هر جای دیگری در جهان خواهید یافت؛ با این وجود، درست کنار آن‌ها اتاق‌هایی وجود دارند که هزینه‌ی اقامت یک شب در آنها چیزی کمتر از 10 دلار است. هر چند پرواز به جزیره، طولانی است و گران‌قیمت محسوب می‌شود، اما هزینه‌ها در جزیره به طرز شگفت‌آوری ارزان است. هزینه‌ی اغلب غذاهای محلی 2 دلار و غذاهای غربی 4 دلار است. فعالیت‌هایی مانند غواصی معمولا بیش از 10 دلار هزینه نخواهند داشت. علاوه بر این، زمانی که شما بخش جنوبی و توریستی جزیره را ترک و به مناطق مرکزی جزیره سفر کنید، هزینه‌هایتان کمتر نیز خواهد شد.

بوداپست (مجارستان)

بوداپست شهری دوست‌داشتنی، زیبا و تاریخی و مهم‌تر از همه شهر ارزانی است. قیمت خوابگاه‌های بوداپست از 8 دلار به ازای هر شب اقامت شروع و در صورت اجاره‌ی اتاق‌های خصوصی این هزینه 2 برابر می‌شود. هزینه‌ی وعده‌های غذایی در بازار یا کباب‌پزی‌ها و ساندویچ فروشی‌ها حدود 2 دلار است. هزینه‌ی قطار و اتوبوس تنها چند دلار است. اگر به دنبال سفر ارزان هستید، بوداپست جایگزینی عالی برای شهرهای پرگردشگری مانند پراگ یا وین است.

مقصدهای زیادی در جهان وجود دارند که سفر به آن ها هزینه‌های زیادی برایتان نخواهد داشت. ممکن است هزینه‌ی پرواز به این مقصدها گران باشد، اما به محض رسیدن به آنجا هزینه‌های جاری بسیار ارزان خواهد بود. در کل اگر می‌خواهید سفرهای ارزان داشته باشید این نکته‌ها را رعایت کنید: از مقصدهای مهم گردشگری صرف‌نظر کنید، از بحران‌های اقتصادی به نفع خود استفاده کنید، از مسیرهای معمول و توریستی در آن شهرها خارج شوید، نهایتا می‌توانید جای با ارزش و مورد علاقه‌ی خود در نقاط مختلف جهان را پیدا کنید.

یونان

یونان حتی قبل از ورشکسته شدن، کشور مقرون به صرفه‌ای بود. در حال حاضر، ارزان‌تر نیز شده است. جایرو (نوعی ساندویچ) کمتر از 3 دلار است و شما می‌توانید تنها با 10 دلار شام بره‌ی بزرگ و لذیذی میل کنید. نوشیدنی حدود 3 دلار هزینه دارد و اتاق‌های خصوصی را می‌توانید با 15 دلار اجاره کنید. در شهرهایی مانند پاریس یا آمستردام هزینه‌ی یک اتاق در خوابگاه‌ها حداقل 30 دلار است. در میان کشورهای منطقه‌ی یورو کشوری ارزان‌تر از یونان پیدا نمی‌شود (و این هم یک دلیل اضافه‌تر برای رفتن به تور یونان). در صورتی که می‌خواهید با بودجه‌ای محدود به اروپا سفر کنید، تور یونان بهترین انتخاب شما خواهد بود.

آمریکای مرکزی

بیشتر قسمت‌های آمریکای مرکزی بسیار ارزان است و شما می‌توانید با کمتر از 30 دلار در روز به آنجا سفر کنید. خب البته باید از Belize، کاستاریکا و پاناما که گران‌ترین بخش‌های آمریکای جنوبی هستند، صرف‌نظر کنید. در دیگر کشورهای آمریکای مرکزی مانند الساوادور، هندوراس، نیکاراگوئه و گواتمالا هتل‌های ارزانی با قیمت 10 دلار برای هر شب خواهید یافت. می‌توانید با 3 دلار وعده‌ی غذایی تهیه کنید، هزینه‌ی سفر با اتوبوس تقریبا در همین حد است و با کمتر از 1 دلار نیز می‌توانید نوشیدنی بخرید. در بخش مرکزی آمریکای مرکزی، در صورتی که بیش از 30 دلار در روز خرج کنید، روز شاهانه‌ای را پشت سر گذاشته‌اید.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3685

به "5 مقصد گردشگری ارزان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مقصد گردشگری ارزان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید