معرفی فرودگاه بین المللی بیرمنگام انگلستان

به گزارش دور زمین، فرودگاه بیرمنگام انگلستان | Birmingham Airport

شهر بیرمنگام که تقریبا در مرکز جزیره انگلستان واقع شده است، پس از لندن به عنوان دومین شهر پرجمعیت انگلستان و همچنین پرجمعیت ترین شهر استان میدلنز می باشد. بیرمنگام که یک کلان شهر به شمار میرود همراه با حومه خود در مجموع جمعیتی معادل 4.3 میلیون نفر را در خود جای داده است. شهر بیرمنگام در قرون وسطی یکی از شهرهای بسیار مهم انگلستان بوده و در سال 1791 به عنوان اولین شهر تولیدی در جهان مورد تقدیر قرار گرفت. در ادامه معرفی فرودگاه های جهان در این مطلب قصد داریم تا فرودگاه بیرمنگام انگلستان و امکانات و خدمات این فرودگاه بین المللی را برایتان توضیح دهیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی بیرمنگام انگلستان

فرودگاه بین المللی بیرمنگام انگلستان

فرودگاه بیرمنگام انگلستان که به فرودگاه بین المللی بیرمنگام نیز خوانده می شود با کد یاتا BHX و کد ایکائو EGBB در فاصله 13 کیلومتری از جنوب شرقی شهر بیرمنگام واقع شده است. نام قدیم این فرودگاه بین المللی المدون (Elmdon) بوده است. فرودگاه بین المللی بیرمنگام کمی در شمال بایکنهیل (Bickenhill) قرار گرفته است. فرودگاه بیرمنگام انگلستان دارای مجوز پرواز CAA عمومی بوده که اجازه می دهد تا در این فرودگاه پروازهای مسافربری و یا هواپیماهای آموزشی نشست و برخاست داشته باشند. ظرفیت حمل و نقل مسافر این فرودگاه در سال 2017 بیش از 12.9 میلیون نفر بوده که باعث شده تا این فرودگاه بین المللی تبدیل به هفتمین فرودگاه شلوغ انگلستان شود. این فرودگاه بین المللی علاوه بر پروازهای داخلی انگلستان، پروازهای بین المللی به مقاصدی در اروپا، خاورمیانه، شبه قاره هند، آمریکای شمالی و منطقه کارائیب را میزبانی می کند. فرودگاه بیرمنگام انگلستان به عنوان پایگاه عملیاتی خطوط هوایی فلای بی (Flybe)، جت 2 (Jet2)، رایان ایر (Ryanair)، خطوط هوایی توماس کوک (Thomas Cook) و هواپیمایی TUI می باشد.

خدمات و امکانات فرودگاه بیرمنگام انگلستان

اینترنت وای فای: در فرودگاه بین المللی بیرمنگام شما می توانید از خدمات و امکانات اینترنت وای فای رایگان بهره مند شوید.

خط عبور سریع (Fast Track): در صورتی که قصد داشته باشید تا از بخش های امنیتی و کنترلی به سرعت عبور نمایید می توانید از کیوسک Fast Track و یا Express Lane Security با پرداخت هزینه 5 پوند به ازای هر نفر راستا عبور سریع را انتخاب نمایید. در صورتی که خدمات راستا سریع را از قبل به صورت آنلاین رزرو کرده باشید هزینه آن 3.75 پوند خواهد بود.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ بدون اینکه نیاز به پرداخت مالیات و هزینه های گمرکی داشته باشید انواعی از امکانات و خدمات را برای مسافران در بخش پروازهای بین المللی فراهم می نمایند. این فروشگاه ها خدمات خود را از ساعت 2:45 بامداد آغاز کرده و تا آخرین پرواز فرودگاه بین المللی بیرمنگام به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

رستوران ها و کافه ها: آبخوری ها در مکان های مختلفی از فرودگاه بیرمنگام انگلستان وجود داشته و استفاده از آن ها رایگان می باشد. این آبخوری ها در بخش عمومی فرودگاه در ناحیه OSC و بخش شمالی دریافت بار می باشد. در قسمت پروازها این آبخوری ها را می توانید در سالن اصلی پروازهای خروجی، در پشت لانژ شماره یک، در نزدیکی گیت های 47 و 52 و چند نقطه دیگر مشاهده نمایید. در صورتی که شما نیاز به خرید مواد غذایی داشته باشید این امکانات و خدمات را می توانید از طریق سوپرمارکت اسپار (Spar) دریافت نمایید. طیف گسترده ای از ساندویچ های گرم و سرد و انواعی از مواد غذایی و بسیاری امکانات دیگر در اینجا ارائه خواهد شد. سوپرمارکت در قسمت دریافت کارت پرواز ترمینال شمالی، در طبقه همکف و در بخش عمومی فرودگاه بین المللی بیرمنگام بوده و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات می باشد. علاوه بر این ها گزینه های متنوعی برای غذا خوردن وجود دارند. کاستا کافه (Costa Coffee) که در بخش عمومی فرودگاه واقع شده خدمات خود را به صورت 24 ساعته ارائه می کند. از جمله دیگر امکانات و خدمات غذا و نوشیدنی فرودگاه می توان به Frankie & Bennys، Caffe Nero، Wrapchic، Factory Bar and Kitchen، Giraffe، Caffe Ritazza و Burger King اشاره کرد.

صرافی و خدمات پولی: دستگاه های خودپرداز و ATM در سراسر فرودگاه بین المللی بیرمنگام وجود دارند. این دستگاه ها انواعی از امکانات و خدمات پولی از جمله دریافت پول نقد را به مشتریان خود می دهند. اما دقت کنید امکان دارد تا به خاطر دریافت پول نقد کارمزد کسر شود. در صورتی که نیاز به خدمات تبدیل ارز دارید لازم است بدانید که کیوسک تبادل ارز بین المللی یا ICE در پنج نقطه از فرودگاه بیرمنگام انگلستان وجود دارد. در بخش عمومی فرودگاه این امکانات و کیوسک ها را می توانید در طبقه همکف و در شمال قسمت دریافت کارت پرواز، در طبقه همکف و در بخش جنوب دریافت کارت پرواز، در طبقه همکف در بخش پروازهای ورودی و در کنار میز اجاره اتومبیل و همچنین در قسمت دریافت بار مشاهده کرد. خدمات صرافی در بخش پرواز فرودگاه بیرمنگام انگلستان در قسمت پروازهای خروجی واقع شده است.

امکانات و خدمات بچه ها: امکانات تغذیه کودک در ره دو قسمت عمومی و پروازی فرودگاه بین المللی بیرمنگام وجود دارند. تنها کافیست تا 5 روز قبل از سفر خود درخواست خود را برای تغذیه کودک ثبت کرده تا در داخل فرودگاه نباز به حمل وسایل مربوط به آن نداشته باشید. امکانات بازی بچه ها تحت عنوان منطقه آسمان (Sky Zone) وجود داشته که خدمات بازی را به بچه ها زیر 13 سال ارائه می کند. البته که نظارت بزرگسالان در هنگام بازی بچه ها مورد نیاز می باشد. این فضای بازی در کنار گیت 55 و نزدیک کاستا کافه قرار گرفته است.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی بیرمنگام

اتوبوس: فرودگاه بین المللی بیرمنگام به خوبی به سیستم اتوبوسرانی انگلستان متصل شده و شما می توانید به طور مستقیم از فرودگاه به بیش از 35 شهر در سراسر کشور دسترسی داشته باشید. شرکت اتوبوسرانی مگاباس (Megabus) نیز خدمات و امکانات کم هزینه ای را در راستاهای داخل شهری ارائه می کند. البته که دقت کنید بلیط ها همیشه در داخل اتوبوس موجود نمی باشند و بهتر است برای رزرو، انتخاب راستا و خرید بلیط خود به وبسایت فرودگاه بین المللی بیرمنگام مراجعه نمایید.

قطار: ایستگاه قطار بین المللی بیرمنگام در نزدیکی فرودگاه بیرمنگام انگلستان قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق خط هوایی ریلی (AirRail Link) می باشد. این خط ارتباطی یک سرویس رایگان بوده که خدمات انتقال مسافران به ایستگاه قطار را از ساعت 3:30 بامداد تا 30 دقیقه بامداد انجام می دهد. از طریق دسترسی به ایستگاه قطار بین المللی می توانید به بسیاری از بخش های انگلستان دسترسی داشته باشید.

تاکسی: تاکسی های دارای مجوز که به رنگ سیاه و سفید می باشند تنها تاکسی های مجازی بوده که می توانند خدمات حمل و نقل را در فرودگاه بیرمنگام انگلستان ارائه نمایند. این تاکسی ها در جلوی ترمینال فرودگاه به صورت 24 ساعته حضور دارند. تمامی این کاسی های مجوزدار سیاه و سفید دارای امکانات جایگاه چرخدار بوده و توانایی حمل 5 تا 7 مسافر را همراه با چمدان های آن ها دارند.

اجاره اتومبیل: میز اجاره اتومبیل در سالن پروازهای ورودی بین کافه کاستا و راپچیک (Wrapchic) قرار گرفته است. شرکت هایی که خدمات اجاره اتومبیل را ارائه می نمایند شامل آویس (Avis)، باجت (Budget)، اینترپرایز (Enterprise)، یوروپکار (Europca) و سیکست (Sixt) می باشد. ساعت کاری هر کدام از این آژانس ها که امکانات و خدمات اجاره اتومبیل را می دهند متفاوت بوده اما اغلب آن ها از 6 صبح تا 12 شب خدمات خود را به مسافران ارائه می نمایند.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5437

به "معرفی فرودگاه بین المللی بیرمنگام انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی بیرمنگام انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید