معرفی ایسلند ، راهنمای سفر به سرزمین شفق قطبی

به گزارش دور زمین، ایسلند کشور یا سرزمینی جزیره ای شکل با تضادهای واضح آب و هوا، جغرافیا و فرهنگ می باشد و در اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته است، ایسلند در مرز زمین شناسی فعال میان اروپا و آمریکای شمالی قرار گرفته است.

معرفی ایسلند ، راهنمای سفر به سرزمین شفق قطبی

تماشا شفق قطبی در ایسلند چگونه است؟

یخچال های طبیعی ایسلند

یخچال های درخشان موجود در این سرزمین همچون یخچال طبیعی واتنا بزرگترین یخچال طبیعی در میان رشته کوه های بسیار با شکوه و زیبای اروپا می باشند، بعلاوه آبفشان های گرم، نه تنها گرمای بسیاری از خانه ها و ساختمان های این کشور را تامین می نمایند بلکه امکان فراوری گلخانه ها را هم در طول سال فراهم سازی خواهند کرد.

برترین تورهای اروپایی خبرنگاران را از ما بخواهید.

تاریخ ایسلند

ایسلند قدمت 1000 ساله ای دارد و در دوران اکتشاف وایکینگ ها تاسیس شده است و مردمان نورسی و سلتیکی در این سرزمین مستقر شده بودند.

بیشتر حماسه های ایسلندی شامل قسمت های قهرمانانه می باشند که در زمان مستقر شدن این سرزمین اتفاق افتاده است که به عقیده خودشان از برترین دستاوردهای ادبی قرون وسطی حماسه های قهرمانانشان را می دانند که در یک نگاه کلی به زمانی که اروپا هیچگونه آداب و رسوم و مراکز تجاری دقیق همچون الان نداشت را منعکس می نمایند.

مرکز ایسلند

مرکز ایسلند ریکیاویک که به معنی خلیج دود است، در جنوب غربی این سرزمین یعنی ساحل جنوبی خلیج فاکسا می باشد و محل اولین مزرعه این جزیره است. از لحاظ آرایش ساختمان های شهری بسیار زیبا می باشد. مرکز ایسلند دارای جمعیت 123 هزار نفری است که مرکز پر جمعیت این شهر در ساحل شمال مرکزی یا آکوریری می باشد که این شهر فعالیت های فرهنگی، مالی و دولتی دارد و بعلاوه یک مقصد گرشگری به شمار میرود که به طور معمول در طول سال روزانه 1300 ساعت هوای آفتابی و روشن دارد.

زبان، آیین و مذهب مردمان ایسلند

در ایسلند از آنجایی که هیچگونه تمایز قومی وجود ندارد همگی به زبان ایسلندی مدرن صحبت می نمایند. که این زبان طی بسیاری از سال ها کوشش شکل گرفته است، به طور کلی زبان ایسلندی مدرن برگرفته از زبان نورس قدیم می باشد در واقع نورس زبانی بود که در نروژ به کار گرفته می شد. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه زبان نروژی در کشور ایسلند آمده است، در واقع بین 60 تا 80 درصد مردم در سالیانه دیرین این کشور تشکیل شده از مردمان اسکاتلند و ایرلند که از نژاد سلتیک بودند تشکیل می شد. بعلاوه به طور کلی آیین لوتر از اواسط قرن شانزدهم آیین یا مذهبی بود که بر مردم غالب شده بود که بیش از دو سوم جمعیت کلیسای انجیلی لوتران تحت حمالیت دولت قرار گرفته اند اما در این کشور آزادی دین وجود دارد.

آب و هوای کشور ایسلند

قبل آب و هوای کشور ایسلند از دو جریان متضاد هوایی تشکیل می گردد که یکی از قطب و یکی دیگر از هوای گرمسیری منشا می گیرد که اغلب شفق قطبی در پاییز و اوایل زمستان قابل مشاهده است.

در واقع جریان آب خلیج فارس، از نزدیکی خط استوا و جریان شرق گریلنلد نیز از تلاقی دو جریان اقیانوس تاثیر در هوای این کشور جزیره ای شکل می گذارد.

اما نکته ای که در قبال آب و هوای این کشور وجود دارد این است که دما در همه منطقه ها تفاوت زیادی ندارد و میانگین سالانه دما برای شهر ریکیاویک مرکز ایسلند 4 درجه سانتی گراد و میانگین دما در ماه ژانویه و یا دی ماه تا منفی نیم درجه سانتی گراد می رود و در ماه جولای یا تیر ماه به 11 درجه سانتی گراد می رسد، بعلاوه در آخر باید بدانید که بارش برف در این کشور 100 روز در سال می باشد.

غذاهای ایسلندی

به طور معمول ایسلندی ها غذاهای دریایی می خورند اما پنیر و اسکیر و ماست محلی است هم علاقه بسیار زیادی دارند. در ایسلند اصول رژیمی غذا شامل ماهی، گوشت بره و لبنیات به شمار میرود و مردمان این کشور آن قدری به ماهی علاقه دارند که در تمامی فروشگاه ها و رستوران ها می توانید طیف وسیعی از انواع ماهی چون ماهی سالمون، قزل آلا، شاه ماهی، گیاه خوار، گل مینا پیدا کنید. یکی از غذاهای محبوب این کشور غذای سینی گوشت گوسفندی دودی یا هانگجیج که در روز کرسیمس بیشتر می خورند.

جاذبه های ایسلند

ایسلند از نظر جاذبه های طبیعی مقاصد زیادی دارد که برای لذت بردن از برخی آن ها تنها فاصله کمی را از شهر ریکیاویک باید طی کنید تا به مقصد تماشای مورد نظرتان بروید، به هر حال یکی از مراکز آبگرم طبیعی ایسلند تنها 40 دقیقه فاصله از مرکز یعنی ریکیاویک است که می توانید تجربه بسیار خوبی را در این آبگرم طبیعی داشته باشید، علاوه بر این چشمه آبگرم رشته کوه های بسیار تماشای لندمانالاوگار قطعا تماشای هستند. شایان ذکر است که یکی از جاذبه های بسیار پر بازدید این کشور غار یخ زده اسکافتافل در پارک ملی واتناجوکول می باشد که سالیانه تعداد بسیار زیادی از افراد برای تماشا این غار یخی به جنوب این کشور سفر می نمایند. در آخر باید بدانید که ایسلند دارای آبشار، منطقه ها سرسبز و یخ بسته و بعلاوه ساختمان ها و مجسمه های منحصر به فرد می باشد.

منبع: ژیوار
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4902

به "معرفی ایسلند ، راهنمای سفر به سرزمین شفق قطبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایسلند ، راهنمای سفر به سرزمین شفق قطبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید