معبد په پونگ چیانگ مای تایلند

به گزارش دور زمین، معبد په پونگ (WAT PAH PONG)، یکی از جاذبه‌های محبوب در شهر چیانگ مای کشور تایلند است. این معبد در واقع صومعه بودائی است که معماری زیبایی هم دارد.

معبد په پونگ چیانگ مای تایلند

معبد په پونگ در شهر چیانگ مای یک معماری تلفیقی از چین، برمه و تایلند دارد. گردشگران تور تایلند با عبور از این دروازه‌های بزرگ، وارد سالنی می‌شوند که کاهنان در آنجا به عبادت و نمازگزاری مشغول می‌باشند. معبد په پونگ با جواهرات مختلفی تزئین شده و بر روی دیوارهای آن آثار هنری بسیار زیبایی به چشم می‌خورند که چشم ها را خیره خواهند کرد. کنده کاری‌ها و نقاشی و مجسمه‌های موجود در این بنا در کنار شاهکار اصلی آن، یعنی درب ورودی بسیار جذاب هستند. زمین معبد مربعی شکل و سقف آن منحنی شکل می‌باشد. پنجره‌های قوسی شکل و گرد و کنده کاری های بسیار زیبا از جاذبه‌های این معبد هستند.

این معبد در اواخر قرن 19 ساخته شده است. معبد پاه پونگ پر از مجسمه‌ها و شمایل بودایی و افسانه‌ای که جلوه‌ای خاص به آن داده و جذابیت آن را دو چندان می‌کند. این معبد مناره‌ای دارد که سه مجسمه از بودا را در خود جای داده است و سبک خاص معماری آن با دیگر مناره‌های تایلندی متفاوت است. فضای داخلی این معبد با جواهراتی زیبا و نقاشی‌های عالی تزئین شده است. این نقاشی‌ها و مجسمه‌ها و کنده‌کاری‌ها در کنار شاهکار اصلی آن یعنی درب ورودی باعث جذب توریست های زیادی با تور تایلند شده است. زمینه این معبد چهار گوشه یا مربعی و سقف آن قوس دار بوده که پنجره های منحنی و قوس دار آن باعث زیبایی هر چه بیشتر این معبد شده‌اند. هنر و زیبایی به کار گرفته شده در ساخت معبد، ساخت مجسمه ها و طاحی دکور آن به هیچ عنوان قابل انکار نیست. معبد پاه پونگ در شهری قرار دارد که سرشار از معابد مختلف می‌باشد ولی تقریبا همه گردشگرانی که وارد چیانگ مای می شوند علاقه دارند تا حتما از این معبد بازدید کنند.

ساعت کاری معبد معبد په پونگ تایلند

از لحاظ ساعت های ورود و خروجی باید به شما بگوییم که هر چند در های این معبد به صورت شبانه روزی باز هستند و تعطیلی ندارد اما ورود به آن پس از ساعت 5 بعد از ظهر کار سختی خواهد بود.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3892

به "معبد په پونگ چیانگ مای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد په پونگ چیانگ مای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید