مدارس حق ندارند از والدین دانش آموزان برای حضور در مدرسه رضایت نامه بگیرند

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با تاکید بر اینکه مدارس براساس الگوی بازگشایی باز خواهند شد گفت نباید از والدین برای آموزش حضوری رضایت نامه ای دریافت گردد.

مدارس حق ندارند از والدین دانش آموزان برای حضور در مدرسه رضایت نامه بگیرند

علیرضا کمرئی در گفت وگو با پانا درباره این موضوع که بعضی از مدارس ابتدایی برای حضور دانش آموزان در مدارس از والدین آنان رضایت نامه دریافت می نمایند اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد تمام مدارس الگوی بازگشایی دارند و براساس آن مدارس بازگشایی می گردد لذا نیازی به دریافت رضایت نامه از والدین دانش آموزان نیست و نباید انجام گردد.

وی اضافه کرد: ضروری است اقدامات ضروری برای آگاهی دانش آموزان و خانواده ها از سوی مدارس صورت بگیرد؛ دادن اطلاعات لازم با برگزاری جلسات حضوری کنترل شده برای آگاهی از بهداشت فردی و چگونگی رعایت ارتباطات بعلاوه نحوه زدن ماسک دانش آموزان از سوی مدارس انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با تاکید براینکه موضوعات ذکرشده نیازی به رضایت نامه و تعهد ندارد ادامه داد: الگوی بازگشایی مدارس با نظارت مجوزهای منطقه ها آموزشی خواهد بود لذا اگر مصداق و موردی از این موضوع و اخذ رضایت نامه وجود دارد باید به بخش ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گزارش داده گردد.

کمرئی بیان نمود: بازگشایی مدارس یک قانون و یک فرایند طبیعی است باید خانواده ها از جزئیات آن اطمینان و آگاهی داشته باشند اما اخذ رضایت نامه برای حضور در مدارس و آموزش حضوری باید گزارش داده تا پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4585

به "مدارس حق ندارند از والدین دانش آموزان برای حضور در مدرسه رضایت نامه بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس حق ندارند از والدین دانش آموزان برای حضور در مدرسه رضایت نامه بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید