لندن: انگلیس می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم خوب زندگی کند

به گزارش دور زمین، دفتر نخست وزیر انگلیس در پیامی خطاب به اروپا با تاکید بر اینکه پیشنهادات بروکسل در مذاکرات برگزیت که تضعیف حق حاکمیت انگلیس را به همراه داشته باشد نخواهد پذیرفت خاطرنشان کرد که لندن می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم سر کند.

لندن: انگلیس می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم خوب زندگی کند

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، آخر امسال میلادی مرحله گذار انگلیس در دوران پسا برگزیت به انتها می رسد و اینکه آیا توافق تجاری بین اتحادیه اروپا و انگلیس شکل خواهد گرفت هنوز تعیین نیست.

انگلیس حالا درست در مرحله نهایی مذاکرات برگزیت این پیغام را به اتحادیه اروپا مخابره نموده است که می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم سر کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به وسیله دفتر کار خود اعلام نمود که پیشنهادات اروپا که تضعیف حق حاکمیت انگلیس را به همراه داشته باشد نخواهد پذیرفت.

لندن اعلام نموده که اگر اتحادیه اروپا حق حاکمیت این کشوررا نپذیرد انگلیس با یک شرایط مشابه مناسبات تجاری اتحادیه اروپا با استرالیا رضایت خواهد داد. نخست وزیر انگلیس ابراز اطمینان نموده که کشورش حتی در آن موقع هم شکوفا خواهد شد.

اتحادیه اروپا زمان برای مذاکرات با لندن را رو به اتمام می بیند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک نماینده بلند پایه اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش گردد اعلام نموده که شاید برای یک توافق به موقع با انگلیس قبل از سال 2021 خیلی دیر و این توافق خیلی سخت باشد. اتحادیه اروپا لایحه پیشنهادی جانسون برای اصلاح توافق برگزیت موسوم به لایحه بازار داخلی را یک مانع در این راستا می داند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

از بزرگترین نکات مورد مناقشه در مذاکرات برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس حقوق ماهیگیری و تضمین ها برای رقابت عادلانه است. از محافل دیپلماتیک اتحادیه اروپا شنیده می گردد که پیشنهادهای راه حلی قابل قبولی برای هر دو طرف در این مسائل وجود ندارد. به زعم اروپا انگلیس باید در این اوضاع تصمیم بگیرد.

دیوید فراست، مذاکره نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات برگزیت هم اخیرا با اعلام بعضی پیشرفت ها در جهت مذاکرات برای توافق تجاری با اروپا در عین حال همچنان شکست مذاکرات را ممکن دانسته و از شرکت ها خواست خود را برای این سناریو آماده نمایند.

اتحادیه اروپا از عدم تحرک لندن در مذاکرات پسا برگزیت گله دارد. ماه ها مذاکرات برای دستیابی به توافقی تجاری همچنان در سایه مناقشات بر سر بعضی مسائل به نتیجه نرسیده است.

دیوید فراست در پیغام توئیتری خود هشدار داد که این مذاکرات همچنان ممکن است به شکست بیانجامد و شرکت ها باید خود را آماده نمایند.

دوران گذار انگلیس با انتها امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

بدون دستیابی به توافقی در این باره عواقب مالی سختی در انتظار طرفین خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3444

به "لندن: انگلیس می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم خوب زندگی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: انگلیس می تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم خوب زندگی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید