قلق های آنالیز جزئیات مهم در تأسیسات ساختمان

به گزارش دور زمین، تأسیسات از نیازهای اصلی یک ساختمان است و تا دلتان بخواهد جزئیات و نکات ریز دارد. تعریف عامیانه تأسیسات ایجاد کردن شرایط مطبوع رفاهی برای ساکنان یک ساختمان است. از سیستم های برقی، حرارتی، بهداشتی گرفته تا لوله کشی و موتورخانه. همه این موارد جزو تأسیسات ساختمان به حساب می آیند اما علاوه بر این موارد کلی، جزئیات مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. در واقع مرور این جزئیات می تواند در انتخاب خانه مورد نظر شما نقش پررنگی را ایفا نمایند.

قلق های آنالیز جزئیات مهم در تأسیسات ساختمان

در و پنجره

در و پنجره، راه های اصلی خروج از خانه هستند و به همین علت کیفیت آن ها اهمیت زیادی دارد. علت اهمیتش در و پنجره جلوگیری از ورود خاک، سر و صدا، حشرات و خروج گرما و سرماست. اگر خانه ای که قرار است برای سکونت انتخاب کنید دارای پنجره های دو جداره و در ضد سرقت و عایق صدا باشد، زندگی به مراتب با کیفیت تری را تجربه خواهید کرد.

کف خانه

در گذشته کف خانه ها معمولا با سرامیک، سنگ، موزائیک و… پوشیده می شدند. با این که موزائیک مدت زیادی است از این شکل کف پوش ها خارج شده اما هنوز سنگ و سرامیک جایگاه خوبی دارند. اما اگر پای انتخاب وسط بیاید باید بگوییم تعداد زیادی ازکارشناسان طراحی ساختمان، اعتقاد دارند پارکت مناسب ترین انتخاب برای محلی است که افراد قرار است در آن زندگی نمایند. اگر خانه ای که انتخاب نموده اید به شدت ایده آل است و فقط با کف پوش آن مشکل دارید، می توانید قبل از اسباب کشی کمتر از یک هفته زمان صرف کنید تا کف پوش خانه عوض گردد. در نظر بگیرید پارکت هایی که با چوب راش و بلوط ساخته شده اند از برترین نوع پارکت ها هستند.

آشپزخانه

شرایط آشپزخانه را می توان تا حدودی از ظاهرش حدس زد. کابینت های ام دی اف، کفپوش های مرتب و تمیز، شیرآلات مرتب، تهویه هوای مناسب و… جزو تأسیساتی اند که با چشم قابل تماشا هستند، اما اگر بخواهید به شکل عمیق تری به آشپزخانه نگاه کنید اولین قدم چک کردن فاضلاب است. اگر فاضلاب خانه ای که قصد خرید یا اجاره آن را دارید قدیمی است بهتر است مطمئن شوید که پر نشده و ریزش ننموده باشد. خالی کردن و تعمیر چاه فاضلاب به زمان و هزینه زیادی احتیاج دارد. برای این کار کافی است در چاه را بردارید و همراه با یک متخصص آن را چک کنید. برخی از خانه ها دو چاه جداگانه دارند اما اغلب خانه ها در حال حاضر با همان یک چاه ساخته می شوند. بهتر است هر دو را چک کنید.

پشت بام

بعد از چک کردن تأسیسات مربوط به داخل خانه، نوبت به پشت بام می رسد. جایی که اگر باران و برف ببارد و به خوبی ایزوگام نشده باشد می تواند باعث ریزش ساختمان گردد. پشت بام را چک کنید و مطمئن شوید ایزوگام آن به شکل خوبی اجرا شده و جایی از آن نشتی نداشته باشد. برای چک کردن نشتی ایزوگام کافی است به سقف خانه ای که زیر پشت بام است نگاهی بیندازید و از سلامت ایزوگام مطمئن شوید. ایزوگام مرغوب ترک خوردگی یا بادکردگی ندارد و معمولا چشم نواز است. در حال حاضر اغلب ساختمان سازها بعد از اجرای ایزوگام، تمام سطح پشت بام را موزائیک می نمایند تا هم نمای خوبی داشته باشد، هم به سادگی به آن آسیب وارد نگردد.

حال با استفاده از نکاتی که در این مطلب و مطالب پیشین یعنی آنالیز لوله کشی، استخر و جکوزی، موتورخانه و سیم کشی عنوان شد می توانید کارشناس خودتان باشید و مثل یک کارشناس حرفه ای تمام اجزای تأسیسات ساختمانی که قصد خرید یا اجاره اش را دارید آنالیز کنید. پیروز باشید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5805

به "قلق های آنالیز جزئیات مهم در تأسیسات ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلق های آنالیز جزئیات مهم در تأسیسات ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید