آشنایی با فرودگاه پاتایا

به گزارش دور زمین، فرودگاه بین المللی پاتایا یا یو-تاپائو (U-Taphao)، تنها یک پایانه مسافری داشته که برای پروازهای داخلی و خارجی و چارتر بوده و باند آسفالته‌ای به طول 3505 کیلومتر دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 13 متر می‌باشد.

آشنایی با فرودگاه پاتایا

فرودگاه یو-تاپائو (U-Taphao)، فرودگاهی با کاربری دو منظوره -عمومی و نظامی می‌باشد. از آنجایی که دفتر فرماندهی نیروی هوایی سلطنتی کشور تایلند در این فرودگاه قرار دارد، تصویربرداری در محل فرودگاه ممنوع می‌باشد. فروشگاه سوغات تایلندی، رستوران، کافی شاپ، کافی نت، راهنمای هتل و گردشگری و دفتر خدمات پستی از امکانات و خدماتی هستند که این فرودگاه در اختیار گردشگران تور پاتایا قرار می‌دهد.

فرودگاه بین المللی پاتایا در فاصله 40 کیلومتری از حومه دو شهر پاتایا و رایونگ قرار گرفته و 140 کیلومتر از جنوب شرق بانکوک فاصله دارد و در عرض 45 دقیقه با خودرو یا تاکسی می‌توان مسافت فرودگاه تا پاتایا را طی نمود. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و کرایه خودرو در پایانه فرودگاه آماده انتقال مسافران به نقاط مختلفی همچون بانکوک و پاتایا هستند.

پس از تکمیل پروژه احداث دو فرودگاه بین المللی در شهر بانکوک، دولت تایلند، تصمیم گرفت سومین فرودگاه اصلی خود را در شهر ساحلی پاتایا بسازد. در حال حاضر این فرودگاه می‌تواند به صورت سالانه 5 میلیون مسافر را جابجا کند.

تعداد پروازهای فرودگاه پاتایا محدود بوده و روزی به 3 یا 4 پرواز می‌رسد. بیشتر پروازهایی که از این فرودگاه صورت می‌گیرد به سمت پوکت، اودون تانی، هادیای، چیانگ‌مای و کوساموی و پروازهای خارجی به سمت شانگهای، ماکائو، نانچانگ و نان‌نینگ از چین، کوالالامپور مالزی و سنگاپور هستند. البته از ایران نیز پروازهایی به سمت پاتایا وجود دارد که اغلب آن‌ها از طریق توقف در کشور یا شهر ثالث مانند امارات، عمان، بانکوک صورت می‌گیرد. پروازهای این فرودگاه توسط شرکت‌های هوایی نظیر ایران ایر، امارات، قطر، عمان ایر و ایرآسیا و ماهان انجام می‌شود.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3827

به "آشنایی با فرودگاه پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید