فرهنگ مالزی را از طریق این هنر مینیاتوری شگفت انگیز بشناسید

به گزارش دور زمین، راه‌های زیادی برای کشف فرهنگ‌های متمایز کشورهای مختلف در سراسر دنیا وجود دارد، چه از طریق بازدید از موزه‌ها، مطالعه در مورد تاریخ و یا نگاه کردن به تصاویر و مقالات. اما یک هنرمند در مالزی بر روی جزئیات کوچک‌تر زندگی متمرکز است تا داستان سرزمین مادری خود را تعریف کند و پروژه‌ای را آغاز کرده که در آن صحنه‌های کوچک و دقیقی از اشیا و مکان‌های روزمره را به صورت مینیاتوری ایجاد نموده است.

فرهنگ مالزی را از طریق این هنر مینیاتوری شگفت انگیز بشناسید

این پروژه PicoWorm نام گرفته که پیکو نام واحد کوچکی در سیستم متریک است و Worm هم از کلمه bookworm گرفته شده که به معنی خوره مطالعه است، این پروژه توسط اقای pui Wan Lim راه اندازه شده و تابحالآثار جالبی را نیز پدید آورده است.

اقای پو وان گفت: PicoWorm به معنی کسی است که دوست دارد وقت خود را صرف ایجاد چیزی کوچک کند. این شخص من هستم. P.W نام کوچک من هم هست.

پو وان هنرمندی خودساخته است که  پس از فارغ‌التحصیلی با مدرک مهندسی مکانیک، تصمیم گرفت شغل خود را به عنوان یک هنرمند کوچک دنبال کند. او شروع به ساخت قطعات مختلف و پیچیده کرد و به ساخت اشیا روزمره مانند لوازم آشپزخانه پرداخت.

پو وان میگوید: منبع الهام من معمولا از زندگی و خاطرات من سرچشمه می‌گیرد. برای مثال، فروشگاهی که من ایجاد کردم براساس خاطرات دوران کودکی ام است. خوراکی ها و استبا بازی هایی که در آنجا من را سرگرم میکرد. یک قسمتی از آشپزخانه از خانه مادربزرگم الهام‌گرفته شده بود، گاهی اوقات این الهام از چیزی است که من دیده یا خوانده‌ام. من عاشق گشتن در موزه برای اکتشاف فرهنگ و تاریخ هستم، این جایی است که قبلا در مورد موضوع هنری خود فکر می‌کردم.

تا کنون  آقای پو وان یک فروشگاه مواد غذایی کامل، صحنه‌هایی از کوالالامپور و یک مغازه قهوه درست کرده‌است که ممکن است به زودی تخریب شود. ماهیت کار به پو وان اجازه می‌دهد تا تصویر مکان‌ها را به منظور حفظ و به اشتراک گذاشتن جنبه‌های فرهنگ کشور ثبت کنند. این مینیاتور می‌تواند تا ابد یادگار آنجا باشد، بر خلاف چیزهای واقعی در زندگی که می‌تواند در یک روز تغییر کند یا ناپدید شود. در مورد فرهنگ و تاریخ ملت ما نیز صدق می‌کند، اگر کسی آن را به طریقی نگاه ندارد، در آینده محو خواهد شد. بنابراین من تصمیم گرفتم مینیاتورها را بسازم که بتواند به شیوه‌ای خاص به اشتراک گذاشته شود، که در آن مردم می‌توانند به راحتی آن مکان ها را به یاد داشته باشند.

انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4075

به "فرهنگ مالزی را از طریق این هنر مینیاتوری شگفت انگیز بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ مالزی را از طریق این هنر مینیاتوری شگفت انگیز بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید