صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته، 42 درصد افزایش یافته است

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که صادرات غیرنفتی استان طی هفت ماه امسال، نسبت به سال گذشته، 42 درصد افزایش یافته است، گفت: خوشبختانه 100 درصد صنایع آذربایجان شرقی، صنایع بخش خصوصی واقعی هستند .

صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته، 42 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگاران، حبیب امین زاده در اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس2019) با بیان این که اعتقاد به شرکت های فناور و دانش بنیان منجر به داخلی سازی و توسعه ساخت داخل است، گفت: این نمایشگاه نشانگر بارور شدن شرکت های دانش بنیان بود که در گذشته مورد توجه کم تری قرارگرفته بودند.

وی بیان نمود: براساس مبانی هفت گانه ای که وزارت صمت در ابتدای امسال ابلاغ کرد، هفت محور اصلی به عنوان محورهای راهبردی اصلی معین شد، این محورها شامل نهضت ساخت داخل، توسعه تجارت و صادرات منابع نفتی، توسعه صنایع معدنی، توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان، توسعه و بهبود کسب و کار وغیره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که با جلوگیری از خروج ارز و با صادرات بیشتر، منابع ارزی کشور حفظ شده است، گفت: نهضت ساخت داخل، کاربرد و اعتقاد عملی مقام عالی وزارت در عمل را ثابت کردو توانست خود را در صنعت مس هم افزایش دهد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم در نشست های بعدی، شاهد افزایش نهضت داخل در مابقی صنایع شویم و معتقدم این نشانگر تداوم نهضت شروع شده است.

امین زاده با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هفت ماه نخست امسال، گفت: علی رغم اعمال تحریم های ظالمانه بر سیستم صنعتی کشور، طی هفت ماه سال 130 واحد تولیدی جدید در استان راه اندازی و برای 1400 نفر اشتغال زایی شد.

وی با بیان این که راه اندازی صنایع پایین دستی مس سونگون ازخام فروشی مس جلوگیری می نماید، گفت: صنایع معدنی را به عنوان زنجیره و حلقه توسعه نهضت ساخت داخل می دانیم برهمین اساس فرآوری را مد نظر قرار دادیم تاحدالامکان از خام فروشی جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2208

به "صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته، 42 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته، 42 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید