سونگکران در کرابی

به گزارش دور زمین، سونگکران از 13 تا 15 آوریل در کرابی جشن گرفته می‌شود. این فستیوال، جشن سال نوی تایلندی است که بر اساس تقویم قمری بودایی هندویی مشخص می‌شود. سونگکران در اصل یک جشن آرام بود که در آن برای آمدن فصل بارندگی، بعد از سپری شدن 4 ماه خشکی، مراسم شکرگزاری می‌شد. مردم تایلند این کار را با ریختن آرام آب روی مجسمه‌های بودا در خانه‌ها و معبدها و همچنین دست‌های والدین و بزرگترها انجام می‌دادند. در کرابی و عموما در جنوب تایلند سه قانون در زمان سونگکران رعایت می‌شود: کمتر کار کنید، با مردم به خوبی رفتار کنید و دروغ نگویید.

سونگکران در کرابی

با این که این جشن همچنان در بسیاری از خانه‌های مردم تایلند به آرامی انجام می‌شود، اما با افزایش مسافران تور تایلند، این جشن نیز به خیابان‌های محبوب‌ترین مقاصد کشور کشیده شد و در عمل به یک جنگ آب‌بازی تمام عیار تبدیل شد. بانکوک و چیانگ مای شهرهایی هستند که برای سرزنده بودن و جذابیت جشن سونگکران در آنها شناخته می‌شوند. اما تور کرابی و منطقه آو نانگ نیز مکانی خوب برای تفریح کردن در این ایام است.

آب پاشیدن به هر شخصی که می‌بینید فعالیت اصلی در سه روز جشن سونگکران در کرابی است. بچه‌ها و بزرگترها به سطل‌های آب، تفنگ‌های آبپاش در اندازه‌ها و اشکال مختلف و (وقتی نزدیک به خانه‌هایشان باشند) حتی شلنگ آب مجهز شده و آب‌بازی را شروع می‌کنند. خانواده‌ها و جمع دوستان سوار بر وانت‌هایی که با دو بشکه آب تجهیز شده‌اند در خیابان‌ها می‌گردند و هر رهگذری را که ببینند خیس می‌کنند. حال و هوای دوستانه و مفرحی برقرار است و در تور تایلند راهی عالی برای خنک شدن در هوای گرم این زمان از سال است. بهترین مکان برای آب‌بازی در زمان سونگکران در تور کرابی، جاده ساحلی آونانگ است.

البته تغییر ماهیت سونگکران به این فستیوال خیابانی معایبی نیز با خود به همراه داشته است. بعضی فکر می‌کنند اضافه کردن یخ یا رنگ به آب کار جالبی است که باعث می‌شود آب به شکل آزاردهنده‌ای سرد باشد؛ همچنین ممکن است آسیب به چشم‌ها وارد شود. تمایل به خیس کردن هر بنی‌بشری که در محدوده دید وجود دارد، گاهی باعث می‌شود بعضی با بی‌درایتی موتورسواران را خیس کنند، بدون در نظر گرفتن این که ممکن است باعث تصادف شوند. در نتیجه تعداد ایست‌بازرسی‌ها در زمان این جشن سال به سال افزایش یافته و پلیس تلاش می‌کند رانندگان مست و کسانی که رفتارهای پر خطر انجام می‌دهند را دستگیر کند.

نکته‌هایی برای لذت بردن از سونگکران در تور کرابی

  • جشن سونگکران چیزی است که یکبار هم که شده باید در زندگیتان آن را تجربه کنید. فقط باید خیلی دقت کنید، رانندگی نکنید و با پای پیاده از جشن لذت ببرید. چند نکته در ادامه به شما می‌گوییم تا بتوانید در تور کرابی نهایت بهره را از این جشن ببرید.
  • دوربین ضد آب داشته باشید و کیسه‌های پلاستیکی مخصوص تهیه کنید تا از تلفن همراه و پول نقد خود محافظت کنید. این کیسه‌ها روز قبل از جشن به مقدار فراوانی در دسترس هستند.
  • لباس‌های ساده ارزان و همچنین مناسب بپوشید. بوده‌اند افرادی که به خاطر داشتن لباس‌های نامناسب بازداشت شده‌اند. به یاد داشته باشید که لباس‌های روشن و نازک وقتی خیس شوند بدن را نمایان می‌کنند.
  • به هیچ عنوان موتورسیکلت سوار نشوید. با وجود رانندگانی که که ممکن است رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی انجام دهند، آب‌پراکن‌های جدی و این واقعیت که خیابان‌های خیس می‌توانند لغزنده باشند اصلا ارزشش را ندارد.
  • کرم ضد آفتاب بزنید و مرتب آن را استفاده کنید، چرا که با آب شسته می‌شود.
  • به یاد داشته باشید که تمام این‌ها فقط برای شادی و خوش‌گذرانی است.
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3823

به "سونگکران در کرابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونگکران در کرابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید