چرا مسافران تور چین دوست دارند دوباره به پکن برگردند؟

به گزارش دور زمین، قبل از این که از خودتان بپرسید چرا من باید به چین بروم، بهتر است اول این سوال را بپرسید: چرا بسیاری از مسافران تور چین دوست دارند دوباره و دوباره به این کشور بروند؟ اطلاعات ثبت شده در دفاتر توریستی حاضر در پکن و دیگر مقاصد محبوب چین مانند شانگهای، تبت و یون‌نان نشان می‌دهند که هزاران توریست، چندین سال پشت سر هم به این شهرهای چین برگشته‌اند. پکن به طور خاص تعداد زیادی توریست وفادار دارد. سوال این است که چه چیزی باعث می‌شود این تعداد مسافر هر سال به تور چین بروند؟

چرا مسافران تور چین دوست دارند دوباره به پکن برگردند؟

برای این که کلی کار در پکن برای انجام دادن وجود دارد

حجم و ابعاد مکان‌های دیدنی، فرصت‌های خرید و خوراکی‌هایی که می‌توانید در پکن بخورید، آن قدر بزرگ است که برای بسیاری رعب‌آور می‌شود ولی همین موضوع مهمترین دلیل برای این است که چرا بازدیدکنندگان نمی‌توانند از تور چین و بازدید از پکن دل بکنند. پکن یک هیولا در مقابل دیگر شهرهای جهان است. 20 میلیون جمعیت ساکن، 16 منطقه عظیم و 17 هزار کیلومتر مربع مساحت، پر شده است از جاذبه‌های مدرن و تاریخی که می‌توانند آلبوم‌های عکس فیسبوک را تا نهایت پر کنند.

تعدادی از این جاذبه‌ها، این‌ها هستند: دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه پکن، معبد بهشت پکن، Grand View Garden، کاخ تابستانی پکن، محله‌های قدیمی پکن، پارک المپیک پکن، خیابان خرید Wangfujing، میدان تیانانمن، باغ وحش پکن، Jingdong Grand Canyon، خیابان Qianmen، مقبره‌های سلسله مینگ، معبد لاما، Zhongguancun (سیلیکون‌ولی چین)، بازار ابریشم پکن، منطقه دیدنی Shidu، خیابان Sanlitun، دریاچه Houhai پکن، Fragrant Hill، صحرای Tianmo، برج طبل پکن، موزه نظامی پکن، معبد زمین پکن و در زمستان مجتمع‌های اسکی Nanshan و Huabei پکن.

و این‌ها تنها گوشه‌ای از بیشتر از 900 جاذبه توریستی پکن هستند. بسیاری از ساکنین پکن نیز همه این‌ها را ندیده‌اند. انتخاب‌ها برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری در زمان تور پکن تقریبا بی‌انتها هستند و هر گوشه‌ای از پکن چیزی وجود دارد که برای هر نوع مسافری با هر سلیقه‌ای جذاب باشد.

پکن با 5 جاده حلقه‌ای شکل به قسمت‌های مختلف تقسیم شده است. حلقه اول مرکز توریستی پکن است. موزه تاریخ مدرن چین، شهر ممنوعه و میدان معروف تیانانمن در این حلقه قرار دارند. حلقه دوم و سوم پر شده‌اند از مراکز خرید بزرگ مانند مجتمع Golden Resource (بزرگترین مجتمع خرید در آسیا) و رستوران‌های بین‌المللی شامل رستوران Diao Yu Tai (که میزبان رئیس جمهور ایالات متحده در بازدیدش از پکن بوده است). حلقه‌های چهارم و پنجم به مسافران تور چین فرصت دیدن مناطق کوهستانی و آرام‌تر پکن را می‌دهند. Fragrant Hill، پر بازدیدترین مکان پکن برای چادر زدن و کوهنوردی، به علاوه پارک حفاظت شده فوق‌العاده زیبای Sakura در این بخش پکن قرار گرفته‌اند و فرصت می‌دهند از شلوغی پکن کمی دور شوید.

پکن بیشتر از هر جای دیگری در دنیا فرصت خرید به شما می‌دهد. مرکز خرید Ya Show، بازار عمده فروشی Zoo و بازار ابریشم برخی از بهترین برندهای دنیا را با ارزان‌ترین قیمت‌ها در اختیارتان می‌گذارند. در دو خیابان Wangfujing و Qianmen می‌توانید انواع و اقسام سوغاتی‌ها و وسایل جالب از تسبیح‌های تبتی گرفته تا یادبودهای مائو را پیدا کنید. در Zhongguancun یا همان سیلیکون‌ولی چین، با کمی چانه زدن می‌توانید اجناس الکترونیکی را حتی کمتر از قیمت‌های عمده‌فروشی‌شان بخرید.

همنشینی و تداخل ساختارهای مدرن و باستانی در پکن، نه تنها یکی از خارق‌العاده‌ترین ویژگی‌های شهری پکن است؛ بلکه چیزی است که باعث شده بسیاری بخواهند هر سال به تور چین و تور پکن بیایند. محله‌های قدیمی 500 ساله در زیر سایه آسمان‌خراش‌ها آرمیده‌اند و سازه‌های فوق مدرن ممکن است در آن سوی خیابان روبه‌روی کاخی باستانی قرار گرفته باشند. این چیزی است که باعث شده بازدید از پکن هیچ وقت از جذابیت نیافتد. همه این‌ها را به این موضوع اضافه کنید که پکن با سرعت نور در حال تغییر است و پکن هر روز چهره‌ای جدید به خود می‌گیرد. توریست‌های تور چین، هر سال که به پکن بیایند شهری جدید را پیش روی خود می بینند.

بسیاری از مسافران تور چین، نگران جمعیت زیاد ساکن در پکن هستند. بر خلاف دیگر ابرشهرهای بزرگ، پکن چیزی دارد که مزیت جمعیتی خطاب می‌شود. 56 قوم مختلف از سراسر چین، در پکن جمع شده‌اند و این شهر را نه تنها از نظر سیاسی بلکه از نظر فرهنگی به پایتخت چین تبدیل کرده‌اند. غذاها و مزه‌هایی که حتی برای ساکنان پکن نیز غربیه‌اند، توریست‌های تور چین را وسوسه می‌کنند تا حتی قبل از تمام شدن غذایشان به آن رستوران برگردند. مهم نیست در کدام گوشه از شهر پکن باشید، هر تکه از پکن آن قدر تاریخ و فرهنگ دارد که حتی یک تور مفصل در آن منطقه، تنها گوشه‌ای از آن چیزی است که واقعا در آن منطقه وجود دارد.

این چیزی است که باعث می‌شود هر کسی که یک بار به تور پکن رفته بخواهد دوباره به این شهر برگردد: پکن آن قدر خوب است که هیچ وقت از آن سیر نمی‌شوید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3667

به "چرا مسافران تور چین دوست دارند دوباره به پکن برگردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مسافران تور چین دوست دارند دوباره به پکن برگردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید