زمانبندی برای سفر در جشنواره های تایلند

به گزارش دور زمین، اگر دلتان میخواهد در زمان مناسب، در مکان مناسب حضور داشته باشید و شادی های مردم تایلند در ایام جشن ها و فستیوالها لذت ببرید و شریک این شادی باشید بایسد در زمان های مناسبی در منطقه مناسبی از تایلند حضور داشته باشید که در ادامه جشنها مهم و اصلی را معرفی خواهیم کرد تا شما برنامه ریزی خود را تنظیم نمایید.

زمانبندی برای سفر در جشنواره های تایلند

بهترین زمان برای شرکت در جشنواره های تایلند

جشنواره های تایلند بسیار دوست داشتنی و شاد هستند. مردم تایلند عاشق جشن و پایکوبی هستند و دیدن این برنامه های سرگرم کننده در تایلند اصلا تعجب آور نیست. به هر کجای تایلند که سفر کنید، جشنی در حال وقوع است و در کنار معابد مقدس آنها برگزار می گردد. جشنواره های تایلند قطعا ارزشش را دارند که نصف دنیا را پرواز کنید و خودتان را به این کشور برسانید.

با این حال، تعداد انگشت شماری از جشنواره های تایلند در صدر لیست قرار دارند. ما در این مطلب قصد داریم عجیب ترین، جالب ترین و دیوانه کننده ترین جشنواره هایی که در سرتاسر کشور تایلند برگزار می شوند را به شما معرفی کنیم تا با توجه به سلیقه و علایق خود بهترین زمان برای سفر به تور تایلند را انتخاب کنید. اگر دوست دارید نوشیدنی تان را در دست بگیرید و در میان مردم محلی به نمایش های عجیب و شادی که معنی واقعی آن را نمی فهمید، بخندید، قبل از هر چیز باید بگوییم جشنواره های تایلند بر اساس تقویم قمری برنامه ریزی شده اند و تاریخ دقیق آنها هر سال متفاوت است.

جشنواره آب (Songkran)

در سرتاسر تایلند، آوریل

جشنواره آب، بزرگترین، طولانی ترین و جالب ترین فستیوال در کشور تایلند و شاید در کل دنیا محسوب می شود. این جشنواره که سونگکران (Songkran) نامیده می شود، در واقع همان جشن سال نو تایلندی هاست و در آوریل هر سال برگزار می گردد. این واژه در زبان تایلندی به معنای حرکت کردن و تغییر مکان بوده و دلیل این نامگذاری حرکت خورشید در منطقه البروج است.

سونگکران به مدت سه روز از سیزدهم تا پانزدهم آوریل برگزار می گردد و در این مدت تمام مردم از پیر و جوان روی هم آب می پاشند. صحنه های جالب این جشن با موسیقی، پایکوبی، نوشیدنی و مردمی که از سر تا پا خیس شده اند در گوشه گوشه تایلند به چشم می خورد. تفنگ آب پاش، شلنگ و سطل آب اسلحه های این جنگ دوست داشتنی هستند. اگر در این زمان به تایلند سفر کنید، می توانید از یک چیز مطمئن باشید، بدون شک خیس خواهید شد.

جشنواره ارواح (Phi Ta Khon)

دان سای، استان لوئی، ژوئن تا جولای

فی تاخون ترکیبی از سنت های مذهبی، صنایع دستی محلی و جشنواره سرگرم کننده ای با جو پارتی می باشد که سه روز طول می کشد. در این جشن مردم ماسک های رنگارنگ و اغلب ترسناک می زنند.

منشا این جشنواره ترکیبی از اعتقادات روح باوری و بودایی می باشد. هدف از برگزاری این مراسم تجدید افسانه ای قدیمی است: زمانی که جشن و مهمانی هیجان انگیزی برگزار می شود، همه مردم دوست دارند در آن شرکت کنند. هم زندگان و هم مردگان. این مراسم با رژه خیابانی همراه است و مردم لباس روح های دلخواهشان را به تن می کنند و در جمعه ششمین ماه قمری جشن می گیرند. همچنین، این مراسم با موسیقی و نمایش های مجلل تاریخی در مراسم شنبه و یکشنبه بودایی همراه است.

جشنواره فانوس (Yi Peng)

چیانگ مای، نوامبر

جشنواره فانوس چیانگ مای در ماه نوامبر برگزار می گردد و واقعا قابل توجه است. در پایین رودخانه پنگ، هزاران فانوس کاغذی را به آسمان می فرستند تا با نسیم عصرانه دور شود. این جشنواره در چیانگ مای مشهورتر است و فرصت عالی برای تهیه عکس های بی نظیر در اختیار دارید.

رها کردن فانوس های کاغذی زیباترین قسمت این جشن است. نمایش ها، مراسم مذهبی، آتش بازی و رها کردن قایق های کاغذی در رودخانه نیز بخش های دیگر این مراسم هستند.

مهمانی میمونی لوپبوری

لوپبوری، نوامبر

این شهر در 150 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است. لوپبوری بیشتر به خاطر میمون هایش معروف است. معبد مرکزی این شهر توسط میمون های شیطان و مزاحم حکمرانی می شود. غذا دادن به میمون ها یکی از مهم ترین فعالیت های گردشگری در این شهر محسوب می شود. در ماه نوامبر، گردشگران با کیسه های مملو از دانه های آفتابگردان به این منطقه می روند و به میمون ها غذا می دهند.

در ماه نوامبر برای بیش از 3000 میمون سفره ای پهن می شود که پر از خوراکی های خوشمزه می باشد. حواستان باشد… چون میمون های لیپوری از سر و کول شما بالا می روند تا خوراکی تان را بگیرند و با شما بازی کنند.

جشنواره گیاهخواران

پوکت، اکتبر

جشنواره گیاهخواران پوکت در میان گردشگران جهان محبوب است. آن هم به خاطر نمایش های عجیب و غریبی که مردم محلی انجام می دهند. بخش هایی از این مراسم بسیار دردناک و ترسناک است. آنها با شمشیر و اشیاء تیز بخش هایی از بدن شان را زخمی می کنند و روی زغال داغ راه می روند. اعتقاد بر این است که خدایان چینی از شما در برابر این صدمات محافظت می کنند.

مراسم در نزدیکی شش معبد چینی در سراسر پوکت برگزار می شود. معبد اصلی Jui Tui است که از بازار پوکت زیاد دور نیست. این جشنواره سالانه در ماه اکتبر رخ می دهد. اگر از خون می ترسید در این ماه از پوکت دور شوید.

سال نو چینی

بانکوک، ژانویه تا فوریه

سال نو چینی یک جشن جادویی است که رسما در شهر چینی بانکوک برگزار می شود. خیابان های باریک و شلوغ شهر چینی (Chinatown) بانکوک همیشه مکانی ایده آل برای گشت و گذار و خوشگذاری محسوب می شوند. در طول جشن سال نو چینی ها همه چیز خیره کننده می شود. خانواده های چینی در این جشن فانتزی شرکت می کنند و از مهمانی های مجلل چینی لذت می برند.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2956

به "زمانبندی برای سفر در جشنواره های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانبندی برای سفر در جشنواره های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید