تجربه هشت سفر منحصربفرد از فلورانس

به گزارش دور زمین، فلوارنس یکی از مقاصد بسیار محبوب گردشگری در تور ایتالیا به شمار می‌آید. با این وجود درست در خارج از این شهر مشهور جاذبه‌های بسیاری واقع شده‌اند که به سادگی در طول سفرهای کوتاه روزانه قابل دسترسیند. بازدیدکنندگان فلورانس می‌توانند به بیرون از شهر سفر کنند و از برخی از شهرهای کوچک خوش‌منظره و آرامش بخش لذت ببرند. تعدادی از این اماکن بواسطه ماشین یا قطار در طول سفرهایی کوتاه مدت قابل دسترسیند.

تجربه هشت سفر منحصربفرد از فلورانس

بازدید از آسیزی (Assisi) همراه با تور ایتالیا

لازم است که گردشگران تور ایتالیا بازدید از آسیزی، زادگاه فرانسیس آسیزی را در برنامه سفر خود شامل شوند. دسترسی به این شهر در طول یک سفر دو ساعته از فلورانس امکان پذیر است. آسیزی این شهر کوچک قرون وسطی‌ای بر فراز تپه‌ای قرار دارد و بواسطه نمایشگاه‌هایش در میان گردشگران محبوب شده است و همین امر در نظر گیری رویداد‌های احتمالی را در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به آن الزامی می‌سازد. بخش تاریخی این شهر ناحیه کوچکی را شامل می‌شود که گردشگران می‌توانند به سادگی به صورت پیاده در آن به گشت و گذار و بازدید بپردازند. پیاده‌روی در اطراف آسیزی برای گذران عصر بسیار دلپذیر خواهد بود و با توجه به روزهای گرم آن، بازدید از این بخش در هنگام صبح‌ که هوا خنک‌تر و مطبوع‌تر است مناسب‌تر خواهد بود.

گردشگران تور ایتالیا می‌توانند بازدید از قدیمی‌ترین بخش آسیزی را از ارتفاعات آن شروع کنند و از مناظر زیبای این ناحیه در حالی که به سمت نواحی پست‌تر حرکت می‌کنند لذت ببرند. باسیلیکای سنت فرانسیس (Basilica of St. Francis) و کلیسای جامع سن رافینو (San Rufino Cathedral) دو مکان محبوب جهت بازدید به شمار می‌آیند. علاوه بر این کلیسای رافینو موزه‌ای را شامل می‌شود که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در مرکز این شهر پیازا دل کومیون (Piazza del Comune) با فواره مشهور شیرش و برج ساعتش واقع شده است. سفر به آسیزی بدون بازدید از باسیلیکای سنت کلر کامل نخواهد شد. گفته می‌شود که در این محل سنت فرانسیس به صلیب کشیده شده است.

بازدید از وال دی ارسیا (Val d'Orcia) همراه با تور ایتالیا

وال دی ارسیا ناحیه‌ای بسیار خوش منظره واقع در توسکانی است و در یک سفر دوساعته از فلورانس قابل دسترسی است. این بخش چندین دهکده، قلعه و خانه روستایی را در بر می‌گیرد که امکان بازدید از تمامی آن‌ها در طول یک سفر کوتاه امکان پذیر است. لازم به ذکر است که تمامی این ناحیه به عنوان یک پارک ملی تحت حفاظت قرار دارد. در این میان قلعه‌های قرون وسطی‌ای و دهکده پینزا (Pienza) که شهر آرمانی خوانده می‌شود از شاخص‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. دیگر دهکده‌های محبوب این محل Radicofani و Montalcino هستند. Montalcino یک دژ قرن چهاردهمی را شامل می‌شود و امکان تماشای مناظر بسیار خوش منظره‌ای از این دهکده را بدست می‌دهد.

بازدید از سینکوتره (Cinque Terre) همراه با تور ایتالیا

گردشگرانی که به دنبال خروج از فلورانس و تجربه پیاده‌روی در طبیعت هستند، سینکوتره را فراموشش نکنند. این ناحیه پنج دهکده با مسیر راهپیمایی که‌ بیش از 18 کیلومتر مسافت از کرانه ساحلی را شامل می‌شود در برگرفته است. چهار دهکده این مجموعه در طول ساحل واقع شده‌اند و مناظری بسیار زیبا و خاطره انگیز را در مقابل دیدگان گسترده‌اند. هر دهکده زیبایی خاص خود را دارد که گردشگران ماجراجوی تور اروپا را جهت گشت و گذار در میانشان فرا می‌خوانند. سینکوتره بواسطه چشم‌اندازهای مسحور کننده و رستوران‌های بسیار با کیفیت شناس شده است.

بازدیدکنندگان علاقه‌مند به پیاده روی‌های طولانی، در صورتی که زمان کافی جهت انجام این کار را دارند می‌توانند مسیرهای مابین دهکده‌های مذکور را راهپیمایی کنند. در غیر اینصورت می‌توانند در یک پیاده‌روی کوتاه به Santuario della Madonna di Montenero بروند. دسترسی به سینکوتره در طول یک سفر 2 ساعت و نیمه بواسطه ماشین یا در پی یک سفر طولانی‌تر بواسطه قطار قابل دسترسی است.

بازدید از سن جیمینیانو (San Gimignano) همراه با تور ایتالیا

سن جیمینیانو در طی یک سفر یک ساعته با ماشین یا اتوبوس از فلورانس قابل دسترسی است. قدمت این شهر کوچک قرون وسطی‌ای به قرن هشتم میلادی باز می‌گردد و چهارده برج قرون وسطی‌ای از 72 برج اولیه را شامل شده است و به چشم‌اندازهای مسحور کننده باغات زیتون و انگور اشراف دارد. گردشگرانی که خواهان آگاهی از حال و هوای ناحیه توسکانی در عصر قرون وسطی هستند، لازم است بازدید از سن جیمینیانو را در برنامه سفر تور ایتالیا بگنجانند و به پیاده‌روی در طول خیابان‌های سنگفرش شده آن بپردازند. برج‌های این شهر نمایانگر رقابت تاریخی خانواده‌های ثروتمند برای اثبات جایگاه و مقامشان در قالب ساخت سازه‌هایی مرتفع است.

لازم است که بازدیدکنندگان جهت مشاهده چشم‌اندازهای کاخات و پیازاهای شهر شامل Piazza della Cisterna و Piazza del Duomo به بالای Torre Grossa بروند. علاوه بر این بازدید از تالار شهر واقع در Palazzo del Popolo نیز خالی از لطف نخواهد بود.

بازدید از لوکا (Lucca) همراه با تور ایتالیا

این شهر در طی سفری کوتاه از فلورانس قابل دسترسی است و بواسطه دربرگیری جاذبه‌های گردشگری بسیار و فاصله کوتاهش از فلورانس یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان بازدیدکنندگان تور اروپا به شمار می‌رود. کرایه دوچرخه و حرکت در اطراف دیوارهای شهر فرصت لذت بردن از مناظر بسیار زیبایی را بدست می‌دهد. درون شهر باغات و کلیساهای بسیاری واقع شده‌‌اند. در این میان کلیسای سن مارتینو (Duomo San Martino) گنجینه‌های تاریخی بسیاری را شامل شده است که از میانشان می‌توان به نقاشی شام آخر تینتورتو و آرامگاه Ilaria del Carreto اشاره کرد. کاخ Pfanner نیز باغات سبک باروک بسیار زیبایی را شامل شده است و کلیسای سن مایکل موزه دوست داشتنی و جالبی را در خود جای داده است. گردشگرانی که به دنبال چشم اندازهای خاص و دل انگیز هستند، بازدید از کاخ Guinigi را در برنامه بازدیدهای خود جای دهند. جالب‌ترین منظره این مجموعه رویش درختی از فراز یکی از برج‌های کاخ است.

بازدید از پیزا (Pisa) همراه با تور ایتالیا

بدیهی است که قالب گردشگران تور ایتالیا با برج مایل این شهر (برج پیزا) آشنا هستند. این برج ناقوس از مرمر سفید ساخته شده است و اگر مایل شدن آن از زمان ساختش شروع نشده بود هم اکنون ارتفاعی در حدود 56 متر داشت. اگرچه این برج شاخص‌ترین جاذبه گردشگری شهر پیزا محسوب می‌شود، بازدید از کلیسای جامع دی پیزا ( Duomo di Pisa) که به آن اتصال دارد را نیز نباید فراموش کرد. فضاهای داخلی کلیسا با کنده‌کاری‌های پر جزئیات، مجسمه‌های زیبا و یک گنبد باشکوه آذین شده‌اند.

شهر پیزا به راحتی بواسطه قطار یا اتوبوس قابل دسترسی است. اتوبوس بازدیدکنندگان را در میدان میلاکولی (Piazza dei Milacoli) که تحت عنوان میدان میراکلز (Square of Miracles) نیز شناخته می‌شود پیاده می‌کند. در این محل برج پیزا، کلیسا و غسل تعمیدگاه متصل به آن واقع شده‌اند. بازدید از این شهر در طی سفری یک ساعته از فلورانس امکان پذیر است.

بازدید از ناحیه چیانتی (Chianti) همراه با تور ایتالیا

فلورانس بخشی از ناحیه شگفت انگیز چیانتی واقع در توسکانی است. این ناحیه، فلورانس، سینا و تمامی نواحی مابین این دو شهر را شامل می‌شود. همچنین نواحی غربی شامل Val d'Elsa و شرقی شامل Valdarno را نیز در برمی‌گیرد. با سفر به این ناحیه شگفت انگیز، گردشگران تور ایتالیا می‌توانند از چشم‌اندازهای کلیساها، خانه‌های روستایی، درختستان‌های زیتون و تپه‌های سبز و صیقلی آن لذت ببرند. این ناحیه زیبا الهام بخش بسیار از هنرمندان و عکاس است.

بازدید از سینا (Siena) همراه با تور ایتالیا

گردشگرانی که به دنبال جاذبه‌های قرن سیزدهمی هستند، بازدید از شهر سینا را از دست دهند. این شهر کوچک از هویت و پیشینه‌ای بسیار غنی برخوردار است و بسیاری از سازه‌های معماری و گنیجینه‌های تاریخی خود را حفظ کرده است. از شاخص‌ترین این آثار می‌توان به میدان اصلی آن، دل کامپو (Piazza del Campo) اشاره کرد. در نزدیکی این میدان کاخ پابلیکو (Palazzo Pubblico)، که برای مدت 800 سال تالار اصلی شهر به شمار می‌آمده است قرار دارد. عاشقان تاریخ و هنر می‌توانند از مجموعه نقاشی‌های دیواری قرن چهاردهمی که عمدتاً توسط سایمون مارتینی (Simone Martini) کشیده شده‌اند بازدید به عمل آورند. برج Torre Mangia نیز مناظر بسیار زیبایی از نواحی حومه‌ای اطراف شهر را نیز بدست می‌دهد. علاه براین سینا رستوران‌ها و بوتیک‌های بسیاری را شامل شده است که امکان صرف وعده‌ای دلپ پذیر و خرید کردن را در اختیار گردشگران تور ایتالیا قرار می‌دهد. این شهر در طی سفری یک ساعته با قطار از فلورانس قابل دسترسی است.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3590

به "تجربه هشت سفر منحصربفرد از فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه هشت سفر منحصربفرد از فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید