سفری مجازی به بعضی از زیباترین نقاط دنیا، تصاویر

به گزارش دور زمین، این روز ها رفتن به سفر برای همه ما بسیار سخت است و در این جهت محدودیت هایی تعریف شده اند که وجود آن ها با توجه به همه گیری ویروس کرونا، پذیرفتنی است. البته هنوز راه هایی برای تحسین زیبایی های بی نظیر دنیا وجود دارد.

سفری مجازی به بعضی از زیباترین نقاط دنیا، تصاویر

در اینجا با به نمایش گذاشتن تصاویر، سفری مجازی به بعضی از زیباترین نقاط دنیا خواهیم داشت.

پارک ملی تورس دل پاین در شیلی

پاتاگونیا منظره ای ناهموار از قله های زیبا، دریاچه های درخشان، جنگل های باستانی و یخچال های وسیع است و توجه انسان را به خودش جلب می نماید. پارک ملی تورس دل پاین در جنوب پاتاگونیا قرار گرفته است.

3برج گرانیتی با ارتفاع بیش از 8000پا معادل 2500متر از برجسته ترین نقاط دیدنی پارک ملی تورس دل پاین هستند. آن ها میلیون ها سال پیش تشکیل شده اند.

چشمه بهار عظیم منشوری در وایومینگ (ایالات متحده آمریکا)

مرکز آبی منشور عظیم معروف ترین چشمه آبشار یلوستون است. این چشمه با رنگ های نارنجی زنگ زده، زرد و سبز بسیار چشمگیر است.

چشمه منشور عظیم با عمقی بالغ بر 160فوت بالغ بر 50متر عظیمترین چشمه آب گرم ایالات متحده آمریکا و سومین چشمه آب گرم عظیم دنیا به حساب می آید.

دریاچه های پیلتوایس در کرواسی

پارک ملی دریاچه های پیلتوایس با مساحتی بالغ بر 115مایل مربع، در نزدیکی مرز بوسنی و هرزگوین واقع شده است. این پارک در سال 1949 تاسیس شده و به خاطر وجود مجموعه ای از 16دریاچه کریستالی شفاف و 90آبشار مشهور شده است.

گذرگاه ساحلی غول پیکر در ایرلند شمالی (انگلستان)

همانطور که از نام آن پیداست، این شگفتی زمین شناسی در ایرلند شمالی با افسانه دو غول پیوند می خورد. مک غول مصمم بود یک بار برای همواره دشمن خودش را شکست بدهد بنابراین شکارچیان عظیم ساحل آنتیمار را شکست داد و آن ها را در دریا کنار هم چید تا راهی به بنادر بسازد.

پاموکاله در ترکیه

پاموکاله یکی از زیبا ترین دیدنی های ترکیه است. این جاذبه گردشگری که به معنای واقعی کلمه شباهت زیادی به قلعه پنبه دارد، یک پدیده زمین شناسی است. استخر های چشمگیر پاموکاله نتیجه وجود چشمه های آب معدنی هستند.

باگان در میانمار

یک شهر باستانی که اکنون متروکه است بانام باگان شناخته می گردد. باگان یکی از عظیمترین گنجینه های میانمار و یکی از جالب ترین دیدنی های دنیا به حساب می آید.

حاکمان محلی در سال 1057 ساخت بنای باگان را شروع کردند.این بنا سرپا بود اما زمین لرزه ها آن را تخریب کردند. امروز حدود 2230 معبد، کاخ و صومعه در شهر باگان باقی مانده اند.

در حقیقت باگان متمرکز ترین منطقه از ساختار های مذهبی بودایی در دنیا است.

سالار دیونی در بولیوی

سالار دیونی با مساحتی بالغ بر 086. 4 مایل مربع عظیم ترین نمک مسطح دنیا و یک آینه طبیعی چشمگیر است.

آبشار ایگواسو در برزیل و آرژانتین

آبشار ایگواسو عظیمترین سیستم آبشار دنیا و از هیجان انگیزترین مکان های دیدنی است. زنجیره آبشار های ایگواسو که بیش از 270 آبشار را در بر می گیرد ، مرز برزیل و آرژانتین را فرا گرفته است.

آنتلوپ کنیون در آریزونا ایالات متحده آمریکا

دره های آنتلوپ کنیون طی هزاران سال به دلیل طغیان آب ایجاد شده اند. آنچه بسیاری از افراد نمی دانند این است که دو طرف آنتلوپ کنیون دو منطقه تفریحی جداگانه هستند.

سلجلاندسفوس در ایسلند

به نظر می رسد ایسلند سرزمین آبشار های زیبایی است که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. سلجلاندسفوس بلند ترین آبشار ایسلند نیست، اما یکی از معدود آبشار های دنیا به حساب می آید که از همه زوایای دید تحسین برانگیز است.

زیبایی سلجلاندسفوس با منظره ای از مزارع سبز به ظاهر بی سرانجام که با گل های زرد وبنفش جلوه گری می نمایند، در آمیخته است.

اوکاوانگا در بوتسوآنا

دلتای اوکاوانگا در بوتسوآنا اغلب به عنوان آخرین بهشت جاویدان آفریقا توصیف می گردد و این ادعا با توجه به حیات وحش متنوع این تالاب پر پیچ و خم و طبیعت زیبای آن، ادعای چندان جسورانه ای نیست.

هم اکنون حدود 160 پستاندار از فیل بوته آفریقایی گرفته تا شیر، یوز پلنگ و اسب دریایی در تالاب های سر سبز دلتای اوکاوانگا دیده می شوند.

بوروبودور در اندونزی

عظیم ترین معبد بودایی دنیا با نام بوروبودرو شناخته می گردد. اکنون بسیاری از دانشمندان بر این باورند که آتشفشان کوه مراپی بین سال های 928 تا 1006 باعث شده است که راهبان بوروبودور را ترک نمایند.

پالاوان در فیلیپین

یکی از استان های مجمع الجزایر فلیپین بانام پالاوان شناخته می گردد. در اینجا کوه های پوشیده از جنگل از دل آب های لاجوردی سر بلند می نمایند و باعث ایجاد تعداد زیادی از سواحل متروک می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3229

به "سفری مجازی به بعضی از زیباترین نقاط دنیا، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری مجازی به بعضی از زیباترین نقاط دنیا، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید