رفتن به ساحل رایلی در تور کرابی

به گزارش دور زمین، دور افتاده بودن شبه جزیره رایلی و 4 ساحل شگفت‌انگیزش، مطمئنا بخش بزرگی از جذابیت آن برای مسافران تور تایلند است. رسیدن به این مکان در تور کرابی، خودش به شکلی یک ماجراجویی ابتدایی است؛ چرا که شما تنها از طریق قایق‌سواری می‌توانید به این شبه جزیره برسید. نزدیک‌ترین بندرها برای حرکت به سمت رایلی، آئونانگ، نوپارات تارا و آئو نام مائو هستند. شما البته از شهر کرابی هم می‌توانید به این مکان بروید.

رفتن به ساحل رایلی در تور کرابی

در آونانگ شما باید بلیت خود را از باجه‌های باشگاه خدمات قایق دم‌بلند آونانگ، در دو بخش انتهایی ساحل آونانگ تهیه کنید. این باجه‌ها نزدیک به خیابان غذای دریایی آونانگ در شمال ساحل و روبه‌روی واکینگ استریت آونانگ در جنوب قرار دارند. باجه‌ها از ساعت 8 تا 18 باز هستند و بلیت یک‌سفره 100 بات قیمت دارد. نکته منفی استفاده از این قایق‌ها در تور کرابی این است که شما باید منتظر شوید تا قایق‌ها پر شوند تا به راه بیافتید؛ که می‌تواند زمانی طولانی باشد، اگر در تور تایلند تنها سفر می‌کنید یا گروه کوچکی هستید.

قایق‌های دم‌بلند درست در جلوی باجه‌ها قرار دارند و رسیدن به ساحل غربی رایلی از آونانگ حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد. در مسیرتان شما از کنار صخره‌های آهکی بلندی عبور می‌کنید که مسئول انزوای رایلی شده‌اند. شما همچنین از جلوی ساحل پای پلونگ و هتل باشکوه Centara Grand Beach Resort & Villas Krabi عبور می‌کنید. سفرهای شبانه از آئونانگ به رایلی هم از ساعت 18 تا نیمه شب با کرایه 150 بات برای هر نفر در دسترس هستند.

از نوپارات تارا شما می‌توانید مستقیما در اسکله ماهیگیری Klong Haeng یک قایق دم‌بلند کرایه کنید. از آنجا که فاصله تا رایلی طولانی‌تر از آونانگ است، شما باید با قایقران بر سر مبلغ کرایه چانه بزنید. انتظار پرداخت بیشتر از 100 بات برای هر نفر را داشته باشید. حرکت از بندر آئو نام مائو نیز تقریبا به همین شکل است، اما کرایه اندکی ارزانتر است (80 بات برای هر نفر در طول روز). در این حالت شما در بلنداسکله ساحل شرقی رایلی پیاده شده که نزدیک‌ترین ساحل به این بندر است و با جنگل‌های مانگرو احاطه شده است.

شما همچنین می‌توانید در تور کرابی در شهر کرابی نیز یک قایق مسافربری کوچک سوار شوید که شما را به شبه جزیره رایلی می‌رساند. این قایق از اسکله چائو فاه به راه می‌افتد. در فصل پرگردشگر معمولا 4 قایق در هر روز حرکت می‌کنند. ساعت‌های حرکت آن‌ها 9.30، 11.30، 14 و 17 است. مبلغ کرایه 150 بات است. این گزینه رفتن به رایلی، متاسفانه 100 درصد قابل اطمینان نیست، چرا که زمان‌های حرکت ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کنند.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3824

به "رفتن به ساحل رایلی در تور کرابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به ساحل رایلی در تور کرابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید