زمینه افزایش همکاری اقتصادی میان استان فارس و آلمان وجود دارد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان در دیدار با معاون سفیر آلمان در ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار گردید، اعلام کرد: مراودات تجاری ایران و آلمان در سالهای گذشته دستخوش تغییرات شده که از دلایل آن می توان به وجود بازار بزرگ ین در ایران و تحریم ها بوده است.

زمینه افزایش همکاری اقتصادی میان استان فارس و آلمان وجود دارد

وی اضافه نمود: بسیاری از واحدهای فراوریی ما در بخش های مختلف فراوری، تجهیزات و راهبری مهندسی از کشور آلمان بهره برده اند و این برای ما بسیار مهم است.

حمیدیان اظهارداشت: استان فارس حدود هفت دهم مساحت کشور، پنج و شش دهم درصد جمعیت،چهار و هفت دهم فراوری ناخالص داخلی و فراوری 11 درصد محصولات فراوریی کشاورزی کشور ایران را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر بیشترین صادرات ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشترین واردات ما از چین و امارات متحده عربی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه نمود: در 20 سال گذشته صندلی بالای تجارت کشور آلمان با ایران به ویژه در زمینه ماشین آلات کشاورزی تنزل یافته در حالی که تکنولوژی آن کشور برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: زمینه های مساعدی برای برقراری ارتباط اقتصادی مابین استان فارس و کشور آلمان وجود دارد که بخش هایی از جمله گیاهان دارویی ماشین آلات کشاورزی از بخش های مورد توجه است.

حمیدیان عنوان داشت: با در نظر دریافت شرایط اقتصاد داخلی و خارجی، علاقه مند به افزایش و توسعه فعالیت های اقتصادی با بخش خصوصی کشور آلمان هستیم.

وی توضیح داد: همچنین در حال جمع آوری بانک اطلاعات از ظرفیت های صادراتی و فراوریکنندگان و صادرکنندگان استان هستیم که در صورت احتیاج این بانک اطلاعاتی و اطلاعات بیشتر در بخش های اقتصادی استان را در اختیار کشور آلمان قرار می دهیم.

حمیدیان یکی از الزامات افزایش همکاری ها را تسهیل شرایط حضور تجار ایرانی در آلمان مطرح نمود و اضافه نمود: احتیاج است سفارت کشور آلمان نسبت به صدور ویزای دانشگاهی و تجاری برای افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و آلمان اقدامات ویژه ای انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1429

به "زمینه افزایش همکاری اقتصادی میان استان فارس و آلمان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه افزایش همکاری اقتصادی میان استان فارس و آلمان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید