رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران-در آستانه چهل سالگی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد با مشارکت شرکت های دانش بنیان مراکز رشد و دانشگاه های آزاد سراسر کشور برگزار می گردد.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنرانی در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش های سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار گردید اضافه نمود:31 اردیبهشت سال 1361، دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد و سال جاری در 31 اردیبهشت 1401 چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد را برگزار می کنیم

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه 40 سالگی، سال بلوغ بالندگی رشد و موثر بودن و تعالی است گفت: امیدواریم که دانشگاه آزاد اسلامی در چهل سالگی خود خدمات ارزشمند تری را در حوزه آموزش عالی داشته باشد.

وی در ادامه تاکید نمود: در سال های گذشته دانشگاه ها صرفاً نقش آموزش را داشتند و پس از آن نقش پرورش دادن نیرو های محقق و هم اکنون بزرگترین دغدغه دانشگاه های کشور اقتصاد و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است و ما امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند نسبت به عنوان یک دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین و اشتغال ساز در دانشگاه جامعه موثر واقع گردد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان اینکه امروز بزرگترین جبهه، جبهه دفاع اقتصاد است گفت: امروز کسانی که در عرصه اقتصاد فعال هستند به عنوان نیرو های خط مقدم در عرصه جنگ و کار محسوب می گردد و ما امروز شاهد هستیم که بسیاری از مسائل فرهنگی اجتماعی به نوعی با شرایط مالی و اشتغال دانشجویان کشور در هم تنیده شده است.

وی اضافه نمود: برنامه ریزی های گسترده ای در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه صورت گرفته است وهم اکنون سند پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه تدوین شده و این سند یکی از کاملترین سند های عملیاتی و اجرایی محسوب می گردد بنابراین دانشگاه آزاد می تواند نقش تحول و یک موتور پیشران در این عرصه باشد تا این سند به مرحله اقدام و عمل پیش بیاید.

فیروزآبادی گفت: بیش از هزار شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف فناوری علوم پزشکی و علوم انسانی در دانشگاه آزاد حضور دارد و بیش از هزار کسب و کار نوپا و شرکت های دانش بنیان که احتیاج به هر منطقه را می توانند رفع نمایند در دانشگاه های آزاد اسلامی فعال هستند.

وی با بیان اینکه ما در پی این هستیم که پژوهش های دانشگاه آزاد اسلامی کیفی باشد گفت:دانشگاه آزاد به علت داشتن اقلیم گسترده ملی یکی از ثروتمند ترین دانشگاه های جهان در حوزه تجهیزات فناوری محسوب می گردد و این یک ثروت ملی محسوب می گردد.

وی گفت: اهداف برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عبارتند از نظام مند کردن ساختار های علم و فناوری دانشگاه آزاد، نشان دادن توانمندی دانشگاه آزاد، شناسایی دانشگاه آزاد به خود دانشگاه آزاد، پیگیری شرایط شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد و ایجاد تفاهم نامه های همکاری بین دانشگاه هاو بین دانشکده های دانشگاه آزاد و شرکت های دانش بنیان است.

فیروزآبادی در خاتمه ضمن اشاره به فرایند توسعه خاتمه نامه های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:تمام خاتمه نامه های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه در سیستم پایش این دانشگاه ثبت می شوند باید به صورت کاربردی باشند و در چند سال آینده نتایج خاتمه نامه های کاربردی را در سطح جامعه شاهدهستیم.

گفتنی است رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5071

به "رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید