رشد روابط تهران-دوشنبه به روایت وزیر امور خارجه تاجیکستان

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: روابط دوشنبه و تهران در نیمه اول سال 2019 از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

رشد روابط تهران-دوشنبه به روایت وزیر امور خارجه تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در نشستی مطبوعاتی در خصوص اولویت های سیاست خارجی تاجیکستان در نیمه اول سال جاری میلادی، بر توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: در 6 ماه اول سال 2019 دوشنبه و تهران شاهد سفر هیأت ها و دیدارهای مهم دوجانبه در سطوح مختلف بود که در آنها طیف وسیعی از مسائل مربوط به تحکیم و گسترش همکاری ها مورد بررسی قرار گرفت.

مهرالدین گفت: در این راستا حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران در پنجمین نشست سران اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا در 15 ژوئن در شهر دوشنبه و همچنین مذاکرات رؤسای جمهور 2 کشور در حاشیه این اجلاس مهم ترین رویداد به شمار می رود.

وزیر امور خارجه تاجیکستان سفر رسمی خود به ایران در 31 می تا 2 ژوئن سال جاری میلادی را از رویدادهای دارای اهمیت برای روابط میان 2 کشور توصیف کرد و گفت: با این سفر زمینه هایی جهت بهبود همکاری ها فراهم شد.

وی افزود: ضمن دیدار و گفت وگوها با رئیس جمهور ایران، جواد ظریف وزیر امور خارجه، رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های تجاری، اقتصادی، فنی و فرهنگی 2 کشور موضوعات مربوط به گسترش تعاملات متقابل بررسی شد.

مهرالدین از سر گرفته شدن پروازهای جهت مشهد - دوشنبه - مشهد را نیز از دیگر اتفاقات مثبت این دوره دانست.

وزیر امور خارجه تاجیکستان ضمن پاسخ به این پرسش خبرنگار در دوشنبه که آیا پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری های امنیتی میان 2 کشور که 2 ماه پیش در تهران صورت گرفت، تغییر و تحول مثبتی در روابط بین 2 کشور به وقوع پیوسته است؟، گفت: پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری های امنیتی بین 2 کشور سفر کاری رئیس جمهور ایران به دوشنبه صورت گرفت که در چارچوب آن مسائل مهم مربوط به توسعه همکاری ها مورد بحث قرار گرفتند و نقش سفر روحانی در توسعه مناسبات دوجانبه بسیار مهم بود.

مسئول نهاد سیاست خارجی تاجیکستان در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی به زمان انجام سفر رسمی امامعلی رحمان به دعوت روحانی به تهران، گفت: در حقیقت رئیس جمهور ایران از رئیس جمهور تاجیکستان دعوت کرد سفر رسمی به این کشور داشته باشد و این موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1913

به "رشد روابط تهران-دوشنبه به روایت وزیر امور خارجه تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد روابط تهران-دوشنبه به روایت وزیر امور خارجه تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید