رایزنی ترکیه، ژاپن، هند و چین با آمریکا برای خرید نفت از ایران

به گزارش دور زمین، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که ترکیه، ژاپن، چین، هند و بعضی کشورهای دیگر برای تمدید معافیت جهت خرید نفت ایران مذاکراتی با آمریکا داشته اند گفت: آمریکا می خواهد به صورت جمعی به بعضی کشورها برای خرید نفت از ایران معافیت دهد با این تفاوت که این بار میزان خرید نفت ایران را نسبت به دور قبل کمتر کند.

رایزنی ترکیه، ژاپن، هند و چین با آمریکا برای خرید نفت از ایران

اسدالله قره خوانی در گفتوگو با خبرنگاران، درباره سناریو پیش رو درخصوص تمدید معافیت خرید نفت از ایران از سوی هشت کشور با توجه به تحریم های آمریکا گفت: آمریکا می خواست تا 13 آبان سال گذشته فروش نفت ایران را به صفر برساند که این اتفاق رخ نداد و سناریوی آنها باخت و مجبور شدند که فرصتی به خریداران نفت ایران بدهند چون آنها هم از خرید نفت ایران منافعی کسب نموده و اگر نفت ایران را نداشته باشند مشکلاتی را خواهند داشت.

وی شرح داد: پالایشگاه های کشورهای همچون کره، ژاپن، چین و هند با نفت ایران تنظیم شده اند یعنی تکنولوژی و مراحل فراوری فرآورده های نفتی آنها با نفت ایران هم خوانی دارد که اگر در کشوری همچون ژاپن با فراوری نفت 200 هزار بشکه نفت ایران کنار گذاشته گردد مشکلاتی را سر راهش خواهد داشت کما این که آنها قراردادها و تعهداتی برای فروش فرآورده های نفتی به مشتریان خود دارند البته این وضعیت در خصوص پالایشگاه های جدید وجود ندارد که آنها با هر نوع نفت اعم از سبک، سنگین و نیمه سنگین کار می نمایند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که تاکنون ترکیه، ژاپن، هند، چین و بعضی کشورهای دیگر رایزنی هایی با آمریکا درباره تحریم های ایران و ادامه معافیت برای خرید نفت از ایران داشته اند گفت: هنوز جواب صریحی از جانب آمریکا داده نشده است. معتقدم آمریکا می خواهند به صورت جمعی معافیت دهد با این تفاوت که درصد خرید نفت ایران نسبت به دور قبل کاهش پیدا نمایند. استراتژی آنها کاهش تدریجی میزان خرید نفت از ایران است. از آن جا که سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران باخت انشالله در این مرحله هم پیروز نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1634

به "رایزنی ترکیه، ژاپن، هند و چین با آمریکا برای خرید نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ترکیه، ژاپن، هند و چین با آمریکا برای خرید نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید