راهنمای سفر هنگ کنگ برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، هنگ کنگ (چین) یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای زمین است. هنگ کنگ شامل سه جزیره (جزیره هنگ کنگ، کولون (Kowloon) و New Territories) است. هنگ کنگ آن قدر دیدنی دارد که هر نوع سفری را که برای خودتان تدارک دیده‌اید را خاطره‌انگیز می‌کند. از فروشگاه‌های سنتی خیابانی و معابد زیبا گرفته تا خیابان‌های پر سرعت و آسمان خراش‌هایی که گوشه گوشه شهر قد علم کرده‌اند، تا گزینه‌های بی‌پایان خوردن و نوشیدن، تفریحات و سرگرمی‌های زیادی برای انجام دادن در هنگ کنگ وجود دارد. سخت است که از هنگ کنگ خوشتان نیاید. اگر عاشق غذا خوردن باشید، هنگ کنگ بهشت شما است‌. با چند کیلو وزن اضافه از هنگ کنگ بیرون خواهید آمد. با ما همراه باشید و با یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا آشنا شوید.

راهنمای سفر هنگ کنگ برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در سفر به هنگ کنگ

هزینه‌ی مهمانخانه‌ها در هنگ کنگ: قیمت خوابگاه‌ها در هنگ کنگ بسیار متنوع است و از حدود 90 دلار هنگ کنگ برای هر شب شروع می‌شود. در حالت متوسط برای یک اتاق تمیز و مناسب، باید حدود 150 دلار هنگ کنگ هزینه کنید. اتاق‌های خصوصی در مهمان‌خانه‌ها از حدود 250 دلار هنگ کنگ شروع می‌شود و تا 500 دلار هنگ کنگ برای اتاق‌های دو تخته بالا می‌رود.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان قیمت هنگ کنگ: قیمت‌ اتاق‌های دو تخته با امکانات ابتدایی از 350 دلار هنگ کنگ به ازای هر شب اقامت شروع می‌شود. تعداد زیادی آپارتمان قابل اجاره‌ توسط سایت‌هایی مثل Airbnb هم در این شهر وجود دارد که مقرون به صرفه هستند، اگر نمی‌خواهید در مهمانخانه اقامت کنید و از پس قیمت هتل‌ها نیز بر نمی‌آیید.

متوسط هزینه خوراک در هنگ کنگ: هنگ کنگ به طور کلی شهر گرانی در تور چین محسوب می‌شود، با این وجود تعداد بسیار زیادی انتخاب برای غذای ارزان در آن وجود دارد. نودل و dumpling هزینه‌ای حدود 40 دلار هنگ کنگ برای هر وعده در بر دارند. هزینه‌ی غذا در یک رستوران با محل نشستن به همراه نوشیدنی حدود 100 دلار هنگ کنگ است. اگر تصمیم دارید کمی ریخت و پاش کنید، باید انتظار پرداخت 310 دلار هنگ کنگ یا بیشتر را برای یک غذای شیک یا غذای غربی مانند غذای ایتالیایی، استیک یا ساندویچ آمریکایی داشته باشید. اما با این حال می‌توانید فروشگاه‌های غذایی ارزان و نودل فروشی‌های که غذای سالم و ارزان سرو می‌کنند را پیدا کنید.

هزینه‌ی حمل و نقل در هنگ کنگ: در هنگ کنگ می‌توانید یک کارت عبور سفری یک روزه مخصوص گردشگران را با قیمت 55 دلار هنگ کنگ تهیه کنید، که دسترسی نامحدود به سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا و خدمات راه آهن را برایتان فراهم می‌کند. بلیت‌های تک نفره بر اساس فاصله‌، قیمت‌های مختلفی دارند، از 7 تا 23 دلار هنگ کنگ. هزینه‌ی جابجایی توسط کشتی بین دو جزیره‌ی هنگ کنگ و کولون هم 2 دلار هنگ کنگ می‌شود. مترو هنگ کنگ تمام شهر را پوشش می‌دهد اما برای آخر شب‌ها، تاکسی‌ها گزینه‌های مناسبی هستند، البته هزینه کرایه بالایی دارند.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در مدت اقامت در هنگ کنگ

فراتر از توصیه‌های همیشگی شامل خوردن غذاهای محلی، صرف نظر کردن از نوشیدنی‌ها و استفاده از حمل و نقل عمومی، چند تا توصیه ویژه برای هنگ کنگ برایتان در نظر گرفته‌ایم:

از رستوران‌های سلف سرویس غذا بخرید: تعداد زیادی رستوران سلف سرویس در هنگ کنگ وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها غذای بسیار کاملی را با قیمتی کمتر از 110 دلار هنگ کنگ میل کنید.

از ماندن در جزیره‌ی هنگ کنگ اجتناب کنید: اگر برایتان مقدور است و دوست دارید کمی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، در جزایر دیگری به جز هنگ کنگ توقف کنید، چرا که به نسبت ارزان‌تر هستند.

در بازارها خرید کنید: اغلب فروشگاه‌های محلی درون بازارها، غذاهای ارزان‌تر و همچنین تازه‌تر را گاهی تا 50 درصد ارزان‌تر از سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسانند. پس تمام خرید‌هایتان را اینجا انجام دهید.

در عمارت Chungking اقامت کنید: با فاصله زیاد حتی تا یک هتل یک ستاره، عمارت Chungking ارزان‌ترین محل اقامت در هنگ کنگ است. بهترین مکان هنگ کنگ نیست ولی برای خودش تجربه‌ای خاص است. اگر از نظر بودجه در تنگنا هستید، در این محل اقامت کنید.

یک کارت عبور حمل و نقل روزانه تهیه کنید: هزینه‌ی جابجایی توسط قطار در هنگ کنگ، به سرعت بر اساس فاصله افزایش می‌یابد، از این رو اگر در خود شهر هنگ کنگ و ‌New Territories گشت و گذار می‌کنید، برای شما مقرون به صرفه‌تر است که یک کارت عبور روزانه خریداری کنید.

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در هنگ کنگ

از معابد هنگ کنگ بازدید کنید: تعداد زیادی معابد سنتی و میراث تاریخی در سراسر هنگ کنگ وجود دارد. شما می‌توانید از صومعه‌ی بودایی Miu Fat، معبد Lo Pan، معبد Sha Tin Che Kung، یا موسسه‌ی Yuen Yuen بازدید کنید. همچنین می‌توانید از برنامه‌ی فرهنگی Kaleidoscope استفاده کنید و تجربه‌ای عمیق از فرهنگ بومی هنگ کنگ کسب کنید‌.

تراموای هنگ کنگ را سوار شوید: این تراموا شما را به فراز بزرگترین قله‌ی جزیره‌ی هنگ کنگ که 520 متر ارتفاع دارد می‌برد. می‌توانید این مسیر را تا بالای تپه پیاده بروید، اگر تمایل ندارید برای تراموا پول پرداخت کنید. این سفر کوتاه، راهی عالی است برای تماشای آسمان‌خراش‌های ویکتوریا هاربر و کولون، همزمان با غرق شدن در زیبایی تپه‌های اطراف منطقه. در آن بالا می‌توانید بنشینید و زیبایی و عظمت هنگ کنگ را نظاره‌گر باشید.

از بازارهای خیابانی هنگ کنگ بازدید کنید: بازارهای خیابانی احتمالا بهترین مکان در هنگ کنگ برای غرق شدن در اتمسفر خاص این شهر است. بهترین بازارهای هنگ کنگ برای بازدید لیدیز مارکت، بازار شبانه‌ی خیابان معبد و بازار استنلی است. هر چه که بخواهید در این بازارها موجود است (و البته کلی غذا و خوراکی).

منطقه‌ی Sheung Wan هنگ کنگ: منطقه‌ی Sheung Wan به خاطر آشیانه‌ی پرندگان و سوپ باله‌ی کوسه‌اش (که نباید بخورید) مشهور بوده و بازتاب دهنده هنگ کنگ قدیم است. آپارتمان‌های بلند و برج‌های اداری در کنار مغازه‌های کوچک و بازار‌های سنتی قد کشیده‌اند و منظره جالبی را پدید آورده‌اند. این منطقه نسبت به دیگر مناطق هنگ کنگ کمتر توسعه یافته است.

جنگل گردی در هنگ کنگ: بیرون محدوه شهری و در هم تنیده هنگ کنگ، طبیعتی زیبا و چشم‌نواز برای گشت و گذار وجود دارد. هشت ناحیه‌ی جغرافیایی مختلف که در منطقه‌ی صخره‌های آتشفشانی Sai Kung و شمال شرقی منطقه‌ی رسوبی New Territories گسترده‌ شده‌اند، فرصتی عالی برای گشت و گذار و جستجو به وجود آورده‌اند که پیشنهاد می‌شود از دست ندهید. خیلی از افراد در مدت تور هنگ کنگ بازدید از این مناطق را از دست می‌دهند، چرا که نمی‌توانند از زرق و برق شهر دل بکنند.

اوشن پارک و دیزنی‌لند هنگ کنگ (Disneyland and Ocean Park): اگر شما اهل مسافرت به همراه خانواده هستید یا حتی اگر یک گردشگر کوله پشتی به دوش هستید که کودک درونتان را زنده نگه داشته‌اید، سری به دیزنی‌لند یا اوشن پارک بزنید و یک روز پر از نشاط را تجربه کنید. با میکی موس خوش و بش کنید و به موجودات دریایی دست بدهید. در اوشن پارک می‌توانید از پانداهای غول‌پیکر دیدن کنید که خود دلیل موجهی برای بازدید از این ناحیه است. قیمت بلیت‌ها ارزان نیست، ولی خب بعضی چیزها ارزشش را دارند.

اسکله‌ی Tsim Sha Tsui هنگ کنگ: قدم زدن در طول اسکله‌ی Tsim Sha Tsui و تماشای خط افق زیبا و ‌نفس‌گیر جزیره‌ی هنگ کنگ، تجربه‌ای جذاب است که حتما باید امتحان کنید. در همان حالی که اینجا حضور دارید، مطمئن شوید که از خیابان ستارگان هم بازدید می‌کنید که پاسخ هنگ کنگ به هالیوود در قبال Walk of Fame است.

ناحیه‌ی طبیعی Mai Po هنگ کنگ: امتداد بی پایان این جنگل مردابی و‌ باتلاقی گل آلود، برای پرندگان و بی‌ مهرگان مانند بهشت است. بالغ بر 430 گونه پرنده در این ناحیه شناسایی شده‌اند‌. از ماه اکتبر تا آوریل حتی می‌توانید مهاجرت سالانه‌ی این پرندگان را به تماشا بنشینید؛ یک گزینه دیگر برای دیدن و لذت بردن غیر از ساختمان‌های بلند هنگ کنگ.

از صومعه‌ی Po Lin هنگ کنگ بازدید کنید: صومعه‌ی Po Lin در سال 1924 ساخته شده است. این معبد در جزیره‌ی لانتائو (Lantau) قرار دارد. معمولا از این معبد به عنوان قلمرو پادشاهی مذهب بودایی در جنوب یاد می‌شود. در ضمن در میان 4 معبد بودایی در هنگ کنگ این یکی برترین آن‌ها محسوب می‌شود.

Ngong Ping 360 هنگ کنگ را سوار شوید: این تلکابین، مسیری بیش از 5.6 کیلومتر را طی می‌کند و در طول این مسیر می‌توانید Tung Chung، خلیج و فرودگاه جزیره را به تماشا بنشینید‌. طی این مسیر به شما دیدی پانوراما از منطقه می‌دهد، مسیری که از کوهستان عبور می‌کند. طی این مسیر حدود 25 دقیقه طول می‌کشد و در پایان مسیر به صومعه Po Lin می‌رسد. یکی از آن کارهایی که حتما باید در مدت تور هنگ کنگ انجام دهید.

در خیابان Tung Shoi هنگ کنگ گشت و گذار کنید: خیابان Tung Shoi که به عنوان خیابان بانوان هم شناخته می‌شود یک بازار روباز است که در ناحیه‌ی مرکزی مونگ کوک (Mong Kok) قرار دارد. این خیابان یکی از شلوغ‌ترین مناطق هنگ هنگ بوده و پر از مغازه و کالاهای ارزان است. چانه زدن فراموش نشود.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3642

به "راهنمای سفر هنگ کنگ برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر هنگ کنگ برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید