راهنمای خرید در تایلند

به گزارش دور زمین، خرید یکی از جاذبه‌های محبوب تور تایلند است. در این مقاله شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد که سفر شما را راحت‌تر کرده و باعث می‌شود که یک خرید ارزان، با کیفیت و عالی را تجربه نمایید.

راهنمای خرید در تایلند

در تایلند کی بریم خرید؟

برای خرید در تور تایلند می‌توانید هر ساعتی را انتخاب کنید. مراکز خرید بزرگ و مجتمع‌های تجاری از ساعت 10:00 تا 22:00 به فعالیت می‌پردازند اما ساعات کار مغازه ها در مناطق توریستی، در مقایسه با ساعات کار مغازه ها در شهرهای کوچکتر بیشتر می‌باشد. برخی از این مغازه‌ها در روزهای یکشنبه تعطیل می‌باشند، اما بیشتر فروشگاههای بزرگ در شهر بانکوک و دیگر شهرهای توریستی 7 روزه هفته باز هستند. بازارهای شبانه تایلند معمولا هنگام غروب باز شده و تا نیمه شب نیز فعال هستند. بازارهای روز، که در آنها مردم محلی مواد غذایی خرید می‌کنند، حدود ساعت 4:00 باز هستند و حدود ساعت 9:00 تعطیل می‌شوند.

در تایلند چگونه ارز تبدیل کنیم ؟

واحد پول تایلند بات است با این حال می‌توان هر ارزی را در صرافی‌های این کشور چنج کنید. در تور تایلند می‌توانید از چک پول‌های مسافرتی تا کارت اعتباری به همراه خود داشته باشید اما بهتر است وقتی می‌خواهید بر سر کالاهای مورد نظر خود با فروشندگان چانه‌زنی کنید پول نقد، یعنی بات تایلندی به همراه داشته باشید. در بانک‌ها یا صرافی‌های معتبر می‌توان ارز خارجی یا بات تایلندی را با بهترین قیمت تهیه نمود. دستگاههای کارت خوانی که ویزا یا سایر کارت های اعتباری را می پذیرند و بات تایلندی می دهند به آسانی در شهرهای بزرگ تایلند یافت می شوند و اما تعداد زیادی باجه تبادل ارز نیز به چشم می‌خورد که می‌توانید با کارت اعتباری خود از آنها بات تایلندی را با نرخی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

چه مقدار پول نقد در تور تایلند داشته باشیم؟

اول از همه به این نکته توجه کنید که برای سفر با تور تایلند برای هر نفر و هر روز 100 دلار به همراه خود داشته باشید. 

چگونه در تایلند تخفیف بگیریم؟

در فروشگاههای بزرگ معمولا قیمت اجناس مقطوع بوده اما در بازارهای تایلند باید تخفیف بگیرید مخصوصا در بازارهای شبانه و بازارهای محلی. به طور کلی در بازارهای تایلند شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را بین 10 الی 40 درصد کمتر از قیمت اولیه آن‌ها خریداری کنید. تخفیف گرفتن تا حد زیادی به مهارت شما بستگی دارد. اما فراموش نکنید که مردم تایلند اگر با لبخند با آن‌ها برخورد کنید به شما تخفیف می‌دهند. برای برخورد خوب و شوخ طبع بودن ارزش زیادی قائل هستند. با صبر و حوصله و یک لبخند صمیمی می توانید کالای مورد نظر را به قیمتی ارزان خریداری کنید بلکه می‌توانید از هنر خرید خود نیز لذت ببرید. یک روش خوب این است که قیمت کالایی که برای اولین بار مشاهده کردید را از چند مغازه پرسش کرده تا قیمت اصلی آن را بدست بیاورید. همچنین اگر کمی از مغازه دور شوید خواهید دید که مغازه‌دار با صدای بلند قیمت کمتری را به شما پیشنهاد خواهد داد. در ضمن اگر خرید شما دشت اول فروشنده تایلندی باشد ممکن است به شما تخفیف خوبی بدهد.

شیوه های مرجوع کردن کالا در تایلند چگونه است؟

وقتی کالایی که خریده اید را باز می گردانید بهتر است که رسید دریافت کنید. به هر حال، بازگرداندن و عوض کردن کالا در تایلند به اندازه ای که در کشورهای غربی عادی است پسندیده نیست. در نتیجه، قبل از خریدن کالا، بهتر است آن را در همان فروشگاه امتحان کنید تا از صحت آن اطمینان پیدا کنید و حتما با دقت جعبه آن را بررسی کنید تا از وجود همه قطعات آن کالا در جعبه خاطر جمع شوید.

هنگام خرید جواهرات، حتما ضمانتنامه دریافت نمایید با این حال معمولا نمی‌توانید جواهرات را پس بدهید. بنابراین در تور تایلند با دقت و دانش به سراغ خرید جواهرات بروید. 

استرداد مالیات بر ارزش افزوده در تایلند به چه صورت است؟

گردشگرانی که با ویزای توریستی وارد کشور تایلند می‌شوند حق دارند تا 7درصد از مالیات بر ارزش افزوده کالاهایی که در فروشگاههای خرده فروشی رسمی و فروشگاههای بدون مالیات تایلند خریداری کرده‌اند را دریافت نمایند. برای خریدهایی که حداقل به ارزش 5000 بات تایلندی هستند و رسیدهای آن‌ها مجموعا کمتر از 2000 بات در روز نباشند می توان درخواست استرداد مالیات بر ارزش افزوده کرد. برای این کار باید پس از خرید کالا در فروشگاه، برگه استرداد مالیات بر ارزش افزوده را در همان فروشگاه پر نمایید و اطلاعات مربوط به سفر و پاسپورت خود را در آن وارد کنید. در فرودگاه باید قبل از عبور از بخش مهاجرت، برگه ها را در دفتر استرداد مالیات بر ارزش افزوده به مسئولین گمرک بدهید.

چگونه جواهرات اصل در تایلند بخریم ؟

تایلند از بزرگترین صادرکنندگان عمده جواهرات در جهان می‌باشد. همچنین بانکوک یکی از مراکز مهم جهانی برش دادن، تراشیدن و تزئین کردن سنگهای قیمتی است. در نتیجه، کسانی که در زمینه جواهرات تجربه دارند فرصت های زیادی برای خریدن جواهرات در تور تایلند خواهند داشت. بیشتر طلافروشی‌های تایلندی در محله های چینی قرار دارند و بزرگترین طلافروشی بانکوک ، یاووارات (Yaowarat) است. طلای تایلندی خیلی زرد رنگ است زیرا درجه خلوص آن بسیار بالا بوده و طلای با کیفیت تایلندی نیز ارزان است زیرا هزینه کار در تایلند بسیار پایین است. سنگ های قیمتی را از دلالان معتبر خریداری نمایید و برای این که متوجه شوید کلاهبردار نیستند، باید مدارک عضویت در باشگاه جواهرفروشان (Jewel Fest Club) را از آن‌ها بخواهید. هدف از این سازمان عرضه سنگ‌های با کیفیت با قیمت مناسب همراه با ضمانت نامه پس دادن پول است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2917

به "راهنمای خرید در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید