راهنمای جامع ونیز: بازدید از جاذبه های گردشگری ونیز در تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز تنها در میدان سنت مارکو آن خلاصه نمی‌شود. مراسمات، جشنواره‌ها، بناهایی که بواسطه معماری خاصشان از دید گردشگران تور ایتالیا مخفی می‌مانند، معابر منحصربفرد و فروشگاه‌های غیر معمول از دیگر انگیزه‌های سفر به این شهر تاریخی به شمار می‌آیند. در ادامه به توصیف این موارد خواهیم پرداخت.

راهنمای جامع ونیز: بازدید از جاذبه های گردشگری ونیز در تور ایتالیا

بازدید از ساختما‌ن‌ها، رسوم و رویدادها و دیدار با مردم ایتالیا

بسیاری از گردشگران تور ایتالیا در طول گراند کانال (Grand Canal) با قایق یا کشتی تفریحی حرکت می‌کنند و از جاذبه‌های گردشگری میدان سنت مارکو (St Mark's Square) بازدید به عمل می‌آورند. اما جاذبه‌های گردشگری ونیز، این شهر ایتالیایی به این میدان خلاصه نمی‌شود و در سرتاسر آن بخش‌های تاریخی و فرهنگی دیگری نیز وجود دارند که ارزش بازدید کردن را دارند. به طور مشخص کلیساها به گونه‌ای قابل پیش بینی از نمای خوبی برخوردارند و بسیاری از آن‌ها دارای تاریخچه‌اند و تا حدی دستنخورده باقی مانده‌اند و همین امر آن‌ها را به یک سرمایه ملی در هر کشور دیگری تبدیل کرده است.

تاریخچه و قدمت طولانی شهر ونیز به عنوان مرکزی فرهنگی، بدین معناست که جاذبه‌های گردشگری این شهر ایتالیایی چیزی بیش از سازه‌های فیزیکی ساخته شده از آجر و ملاط است. سالن‌های تئاتر و اپرا، مانند Teatro La Fenice به عنوان اماکنی با رتبه‌ای جهانی برای گالری‌های آثار برتر فرهنگی و هنری مانند آکادمیا (Accademia، محل نمایش هنرهای کلاسیک) و مجموعه پگی گوگنهایم (Peggy Guggeheim، محل نمایش آثار مدرن) در میان محبوب ترین جاذبه‌ها گردشگری تور اروپا به مقصد ونیز قرار دارند.

بعد از آنکه گردشگران تور ایتالیا بازدید از ساختمان‌های تاریخی و تجربه آداب و رسوم ونیزی را به اتمام رساندند، می‌توانند از فعالیت‌های تجاری مردم ونیز که برای قرن‌ها آن را انجام می‌داده‌اند مانند فروشندگی، سرگرمی‌های خیابانی، گوندولا سواری و مشابه آن لذت ببرند. این فعالیت‌ها همگی تصاویر زیبایی را برای عکاسی بدست می‌دهند.

جشنواره ونیز زمانی است که این شهر ایتالیایی رنگ و بوی واقعی خود را پیدا می‌کند و مردم و فرهنگ غنی‌اش یکپارچه می‌شوند. معنی واقعی ونیز را می‌توان در این جشنواره و کنسرت‌ها، مراسمات بالماسکه و رژه‌های مرتبط با آن یافت. گردشگران تور ایتالیا اگر به دنبال ونیز حقیقی هستند باید در این موقع از سال به این شهر سفر کنند چرا که می‌توانند تاریخچه واقعی این شهر را به واسطه مراسمات باستانی بازسازی شده، زنده در مقابل چشمان خود بیابند. بنابراین اگر امکانش وجود داشت در زمان این کارناوال به ونیز سفر کنید در غیر اینصورت در هر زمانی از سال که سفر کنید و مشتاق بازدید از هر اثری که باشید، ونیز آماده ارائه جاذبه‌های گردشگری فراوانی است.

بازدید از برترین رازهای شهر ونیز در سفر با تور ایتالیا

شاید بتوان برترین شگفتی معماری پنهان شده شهر ونیز را اندرونی کوچکی دانست که در فاصله‌ای نه چندان دور از میدان سنت مارکو مخفی شده است. این مکان پلکانی مارپیچ از مجموعه Scala del Bovolo است. بسیاری از گردشگران تور ایتالیا از کنار این جاذبه بواسطه بی اطلاعی از وجود آن یا به دلیل تلاش بی‌ثمر در پیدا کردنش و ناامید شدن از یافتنش با این تصور که دیگر ارزش گشتن ندارد می‌گذرند. ولی در واقعیت ارزش گشتن را دارد.
میدان کوچک Campo Manin را می‌توان در غالب نقشه‌های گردشگری پر جزئیات شهر ونیز یافت. زمانی که به این محل رسیدید باید به دقت اطراف دیوارهای میدان را نظاره کنید. بر یکی از این دیوارها، نشانه بسیار کوچکی همراه با اسم Scala و یک فلش که به سمت معبری باریک و کوتاه اشاره می‌کند است. بعد از چند پیچ و خم از این مکان، نشانه دیگری شما را به سمت پلکان اندرونی هدایت خواهد کرد. عکس گرفتن در این مکان بواسطه کوچک بودن فضا دشوار خواهد بود. این در حالی است که پلکان بلند آن دارای پنج پیچ آذین شده با صحنی در طبقه بالایش است. قدمت این بنا به 500 سال می‌رسد که ارزش بازدید کردن را دارد.

تجربه معابر باریک و نهرهای کوچک ونیز همراه با تور ایتالیا

تجربه ونیز برای گردشگران تور ایتالیا تنها به کاخ‌ها و کلیساهای اشرافی، گراند کانال (Grand Canal)، گالری‌ها، سالن‌های تئاتر و موزه‌های آن محدود نمی‌شود. ونیز با محدودیت فضا روبروست، بنابراین جایی برای خیابان‌های عریض وجود ندارد. با این وجود در شهری که در آن ماشینی وجود ندارد نیازی به آن‌ها نیست. علاوه بر این معابر ونیز هرگز دسترسی اصلی به ساختمان‌هایی که مشرف به کانال‌های آبی هستند را فراهم نیاورده‌اند. در واقع معابر شهر ونیز تنها فضایی در حد فاصل خانه‌ها و مسیری برای رسیدن از یک کانال به کانال دیگر هستند. در نتیجه برخی از این راه‌ها به طرز عجیبی باریک هستند. باریک‌ترین آن‌ها CalleVarisco خوانده می‌شود که تنها 52 سانتیمتر عرض دارد. برخی دیگر از این راه‌ها به قدری باریک هستند که دو فرد به راحتی نمی‌توانند از کنار یکدیگری عبور کنند.

این موضوع در رابطه با کانال‌ها نیز صدق می‌کند. ابعاد گراند کانال در میان مسیرهای آبی ونیز یک استثناست و قابل تعمیم به سایر نیست. در ونیز 177 کانال وجود دارد و تنها یکی از آن‌ به گراند کانال شباهت دارد. مابقی آن‌ها بیشتر به نهرهایی کوچک شباهت دارند. هیچ واپورتویی (Vaporetti) نمی‌تواند از میان این کانال‌ها عبور کند مگر گوندولا (Gondola) و قایق‌های باریکی که به مردم این بخش سرویس می‌دهند.

محو ونیز شوید!

استفاده از نقشه‌های مناسب، به گردشگران تور ایتالیا کمک می‌کند که مسیر خود را راحت‌تر در میان شهر پیدا کنند. برخی نیز بر این اعتقادند که بهترین راه ممکن پرسه زدن در میان شهر بدون نقشه است. البته روش دوم مستلزم داشتن زمان کافی برای گردش در این شهر تاریخی است. پرسه زدن در معابر باریک و بر فراز پل‌های کم ارتفاع کانال‌های آبی که قایقرانان را مجبور به خم شدن می‌کنند، گردشگران تور ایتالیا را به سمت اماکن کوچک و با ارزش مانند کافه‌ها و فروشگاه‌های کوچک هدایت خواهد کرد.

کتابفروشی Liberia Acqua Alta که در Calle Longa Santa Maria Formosa وجود دارد یکی از این مکان‌های کوچک و با ارزش است. این کتابفروشی که مرتباً در فهرست‌های اینترنتی به عنوان یکی از جالبترین، زیباترین و منحصربفردترین کتابفروشی‌های جهان معرفی می‌شود، گوندولا و وان‌هایی پر شده از کتاب و کتاب‌هایی که بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند (که معمولاً گربه‌ای روی آن‌ها نشسته است) را به معرض نمایش می‌گذارد. همچنین در این کتابفروشی پلکانی از کتاب وجود دارد  و خروجی پشتی آن به سمت یک کانال باز می‌شود. این کتابفروشی قطعاً یکی از عجیب‌ترین فروشگاه‌های دنیا است.

در واقعیت بسیاری از معابر کوچک ونیز بر روی غالب نقشه‌ها نام گذاری نشده‌اند. بنابراین امکان آنکه گردشگران تور ایتالیا در میان این راه‌ها مسیر خود را گم کنند بسیار زیاد است. با این وجود در سرتاسر شهر نشانه‌های زرد رنگ بزرگی که با فلش گردشگران تور ایتالیا را به سمت میدان سنت مارکو (San Marco) و پل ریالتو (Rialto Bridge) هدایت می‌کنند دیده می‌شوند. همچنین در نواحی مختلف نشانه‌هایی وجود دارند که مسیر رسیدن به ایستگاه‌های اصلی واپورتو و پیازاها (Piazza) را نشان می‌دهند. با این وجود این جزیره آنقدر بزرگ نیست که برای مدت طولانی نتوانید مسیر خود را در آن بیابید. پرسه زدن راهی برای فرار از خیل عظیم گردشگران نیز به شمار می‌آید.

انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2983

به "راهنمای جامع ونیز: بازدید از جاذبه های گردشگری ونیز در تور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع ونیز: بازدید از جاذبه های گردشگری ونیز در تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید