راهنمای جامع سونگ کران در تایلند

به گزارش دور زمین، سونگ‌کران یک فستیوال سالانه در تایلند است که در سه روز از تعطیلات سال نوی سنتی تایلند از سیزدهم تا پانزدهم آوریل برگزار می‌شود. فستیوال سونگ‌کران رسما باید سه روز باشد، ولی در عمل در تایلند کل هفته جشنی بزرگ برگزار می‌شود که در آن کل مردم تایلند همه چیز را تعطیل می‌کنند و آب‌بازی می‌کنند. در مدت این جشن، در کل کشور تایلند مردم را در حال رقصیدن و شادی می‌بینید در حالی که از سر تا پا خیس شده‌اند. تفنگ‌های آبپاش، شلنگ‌های آب، سطل‌های آب و در واقع هر چیزی که با آن می‌توان روی بقیه آب ریخت را می‌توانید در این جشن شاد تایلند استفاده کنید و بقیه را خیس آب کنید. یک چیز در این جشن تایلند حتمی است: خیس خواهید شد!

راهنمای جامع سونگ کران در تایلند

در ادامه، راهنمای جامع سونگ‌کران تایلند را برایتان آماده کرده‌ایم که در آن با جزئیات گفته شده که در مدت تور تایلند خود در جشن سونگ‌کران به کجا بروید، چه چیزهایی را باید بدانید و کجای آن منطقه می‌توانید یک جشن عالی را تجربه کنید.

سونگ‌کران در بانکوک

سونگ‌کران در بانکوک در تاریخ‌های سیزدهم تا پانزدهم آوریل جشن گرفته می‌شود. در طول سونگ‌کران، بانکوک یک مهاجرت بزرگ را تجربه می‌کند چرا که حداقل نیمی از سکنه بانکوک به شهرهای زادگاه خود بر می‌گردند تا این تعطیلات رسمی کشور را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند. جای آن‌ها را توریست‌ها پر می‌کنند، توریست‌هایی که به تور تایلند می‌آیند تا اختصاصا از یکی از رنگارنگ‌ترین و شادترین فستیوال‌های دنیا لذت ببرند. در مدت سونگ‌کران بیشتر ساختمان‌های دولتی و اداری، بانک‌ها و برخی از رستوران‌های بانکوک بسته می‌شوند اما برخی از مجتمع‌های تجاری بزرگ باز می‌مانند.

کجای بانکوک جشن بگیریم؟

به عنوان پایتخت تایلند، بانکوک بیشتر از هر شهر دیگری در تایلند مکان‌هایی برای جشن گرفتن دارد. بزرگترین و پرهیجان‌ترین جشن‌ها در زمان فستیوال در جاده Khao San و جاده Silom بانکوک برگزار می‌شوند.

سونگ‌کران در چیانگ مای

سونگ‌کران در چیانگ مای نیز مانند بانکوک در تاریخ‌های سیزدهم تا پانزدهم آوریل جشن گرفته می‌شود. سونگ‌کران در چیانگ مای خیس‌ترین و احتمالا مفرح‌ترین این جشن سراسری در تایلند برای سال جدید تایلندی است. جشن‌های بانکوک ممکن است بزرگترین جشن‌های تایلند باشند و جشن‌های پاتایا طولانی‌ترین آن‌ها، ولی هیچ جا در تایلند به اندازه چیانگ مای شاهد ریخته شدن این مقدار آب نیست، که باعث می‌شود چیانگ مای یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای مسافران تور تایلند و مسافران تور جنوب شرق آسیا در نیمه ماه آوریل باشد.

کجای چیانگ مای جشن بگیریم؟

برای لذت بردن از سونگ‌کران در چیانگ مای، کار سختی نباید انجام دهید. مستقیم به دروازه Tha Pae در شهر قدیمی چیانگ مای بروید و از 4 کیلومتر کامل از آب‌بازی در امتداد خندقی قدیمی که زمانی از چیانگ مای و ساکنانش محافظت می‌کرد لذت ببرید. دکه‌های خیابانی در چیانگ مای هر چیزی که برای تفریح در مدت تور تایلند خود نیاز دارید را برایتان فراهم می‌کنند و سیستم‌های صوتی بزرگ همگی آماده‌اند تا شما را در طول مسیر سرگرم کنند. در بسیاری از معابد چیانگ مای در شهر قدیمی می‌توانید تجربه‌ای آرام‌تر و محلی‌تر از این جشن را داشته باشید.

سونگ‌کران در پوکت

سونگ‌کران در پوکت نیز مانند بانکوک و چیانگ مای در تاریخ‌های سیزدهم تا پانزدهم آوریل جشن گرفته می‌شود. به عنوان محبوب‌ترین مقصد توریستی ساحلی در تایلند، پوکت پرهیجان‌ترین جشن‌ها را در مدت سونگ‌کران تجربه می‌کند. تمام این سه روز تعطیلات سال نوی تایلند در پوکت به یک مهمانی بزرگ از پاشیدن آب به وسیله سطل‌های آب و تفنگ‌های آبپاش تبدیل می‌شود. در پوکت حتی پلیس هم دست به کار می‌شود و برای چند روز تفنگ‌های واقعی خود را با نسخه‌های آبپاش عوض می‌کند. در گذشته سونگ‌کران در پوکت در سیزدهم مارس جشن گرفته می‌شد، ولی در سال‌های اخیر، در این ایام شما در این جزیره زیبای تایلند به مدت سه روز بدون وقفه فقط جشن را خواهید دید.

کجای پوکت جشن بگیریم؟

ساحل Patong پوکت، خانه پرهیاهوترین صحنه شادی در طول سونگ‌کران است. در طول خیابان Soi Bangla علاوه بر آب‌بازی، رژه و مسابقه بانوی زیبای سونگ‌کران نیز برگزار می‌شود.

سونگ‌کران در پاتایا

سونگ‌کران در پاتایا از سیزدهم تا نوزدهم آوریل جشن گرفته می‌شود. این شهر بین مسافران تور پاتایا به شهر جشن و شادی معروف است، بنابراین تعجبی ندارد که جشن سونگ‌کران در پاتایا بیشتر از هر شهر دیگری در تایلند در مدت زمان بیشتری جشن گرفته می‌شود. در همان روزهای معین شده سونگ‌کران تایلند (یعنی روزهای سیزدهم و پانزدهم)، در پاتایا آب‌بازی برقرار است ولی در پاتایا تا پایان هفته جشن ادامه پیدا می‌کند. بر خلاف دیگر قسمت‌های تایلند در پاتایا جشن سال نو در نوزدهم آوریل جشن گرفته می‌شود. این جشن به نام فستیوال Wan Lai شناخته می‌شود.

کجای پاتایا جشن بگیریم؟

در مدت سونگ‌کران در پاتایا همه مردم در همه جا به وسیله‌ای مجهز شده‌اند که می‌توان با آن آب ریخت. بعضی همان سیستم سطل آب را دوست دارند و بعضی نیز سراغ تفنگ‌های آبپاش می‌روند. جاده ساحلی پاتایا به روی ماشین‌ها بسته می‌شود و تمام مسیر پر می‌شود از پخش زنده موسیقی و ماشین‌های تولید کف. در پاتایا در جاده‌هایی که اجازه عبور اتومبیل داده می‌شود ترافیک سنگین خواهد بود. وانت‌ها تبدیل به جشن‌های سیار می‌شوند: صدای ضبطشان تا آخر بلند است و جوانان تایلندی پشت ماشین‌ها نشسته‌اند و کسانی که در پیاده‌رو هستند یا در ماشین‌های دیگر نشسته‌اند را خیس می‌کنند.

سونگ‌کران در کو سامویی

سونگ‌کران در کو ساموئی در تاریخ‌های سیزدهم تا پانزدهم آوریل جشن گرفته می‌شود. سونگ‌کران در کو ساموئی به اندازه پاتایا یا پوکت پر هیجان نیست ولی همچنان یکی از مفرح‌ترین جشن‌های تایلند است. وقتی در تور تایلند خود به کو ساموئی می‌روید می‌توانید به راحتی به یک جمع بپیوندید و از جشن لذت ببرید. بچه‌های محلی کو ساموئی، پشت وانت‌ها سوار می‌شوند و دور تا دور جزیره می‌چرخند و هر کسی را که ببینند خیس می‌کنند. حواستان باشد چرا که بعضی از آنها، از آب‌های خیلی سرد استفاده می‌کنند.

کجای کو سامویی جشن بگیریم؟

اگر به دنبال جشنی هیجان‌انگیز هستید به ساحل Chaweng کو ساموئی بروید جایی که کلی جشن در امتداد ساحل برگزار می‌شود. برای تجربه وجهه سنتی‌تری از کو سامویی، به ساحل غربی بروید (مخصوصا در اطراف Na Thorn)، چرا که در آن جا ماهیگیران کو ساموئی و خانواده‌های آنها سال نوی تایلندی را جشن می‌گیرند و شما نیز با آغوش باز استقبال خواهید شد.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2990

به "راهنمای جامع سونگ کران در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سونگ کران در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید