دیپلمات روس: آمریکا باعث وخامت اوضاع منطقه خلیج فارس شده است

به گزارش دور زمین، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: این آمریکاست که با اقدامات تحریک آمیز خود علیه ایران، ازجمله اعمال تحریم های نفتی، باعث به خطر افتادن موجودیت برجام و اکنون نیز وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس شده است.

دیپلمات روس: آمریکا باعث وخامت اوضاع منطقه خلیج فارس شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، میخائیل اولیانوف کننده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، ابراز اطمینان کرد که آمریکا با برقراری تحریم علیه صادرات نفتی ایران، باعث وخامت اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اکنون نیز وضعیت امنیتی در منطقه خلیج فارس شده است.

این دیپلمات روس در توییتر خود نوشت: وخامت کنونی اوضاع پیرامون ایران و برجام چه دلیلی می تواند داشته باشد، جز اینکه این روند اوضاع ناشی از اقدامات تحریک آمیز آمریکا است؟ این کشور در ماه مه، تحریم های شدیداللحنی علیه صادرات نفتی ایران اعمال کرد، چنین سیاستی نه تنها سرنوشت توافق هسته ای با تهران را در معرض خطر جدی قرار داده، بلکه اکنون شاهد هستیم که باعث وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس شده است.

وخامت اوضاع در خلیج فارس در نشست شورای امنیت روسیه با حضور پوتین بررسی شد

در خبر دیگری در این رابطه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست هفتگی خود با اعضای دائم شورای امنیت این کشور، علاوه بر مسائل داخلی، روند اوضاع در منطقه خلیج فارس را نیز مورد بررسی قرار داد.

پسکوف گفت: در نشست این هفته شورای امنیت روسیه اوضاع کنونی در خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این نشست نگرانی عمیق خود درباره تشدید وخامت اوضاع در منطقه را ابراز کرده از کشورهای مرتبط خواستند تا خویشتنداری بیشتری از خود نشان داده و از انجام اقداماتی که ممکن است عواقب ناخوشایندی برای کل منطقه و ثبات جهانی داشته باشد، پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1868

به "دیپلمات روس: آمریکا باعث وخامت اوضاع منطقه خلیج فارس شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: آمریکا باعث وخامت اوضاع منطقه خلیج فارس شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید