در شمال تایلند از چه جاهایی باید دیدن کرد؟

به گزارش دور زمین، باوجود اینکه شمال کشور تایلند فاقد جزایر زیبا و منطقه‌ای کوهستانی و محصور در خشکی است، اما این منطقه در لیست بهترین جاهایی که در تور تایلند باید از آن بازدید کرد قرار دارد.

در شمال تایلند از چه جاهایی باید دیدن کرد؟

بسیاری از بهترین اماکن گردشگری و توریستی تور تایلند در قسمت شمالی دارای حال و هوای متفاوت اما خوبی هستند. فرهنگ این ناحیه که متاثر از فرهنگ لانا (Lanna)، شان (Shan)، کارن (Karen) و دیگر گروه‌های قومی بومی منطقه است، فضایی به مراتب دوستانه‌تر از شهرهای جنوبی تایلند را رقم می‌زند.

مثلث طلایی (Golden triangle) یعنی نقطه طلاقی تایلند، میانمار و لائوس دیگر فقط به تولید تریاک نمی‌پردازد. در این ناحیه به لطف وجود آب و هوای خنک‌تر می‌توانید از چیزهایی لذت ببرید که گاهی در دیگر مراحل تور تایلند یافت نمی‌شوند. فراورده‌هایی از قبیل: قهوه واقعی، کاشت چای، تاکستان‌ها و مزارع توت فرنگی.

حتی فستیوال‌هایی که در شمال تایلند برگزار می‌شوند هم بزرگتر هستند. فستیوال‌های معروف تور تایلند نظیر Loi Krathong/Yi Peng (فستیوال به هوا فرستادن فانوس و روانه کردن قایق‌های پر از شمع) و فستیوال سونگکران (جشن سال نو تایلندی که با آب بازی همراه است) در شمال تایلند با شور و نشاط بیشتری برگزار می‌شوند.

نکته: با وجود اینکه ایسان (Isan) (بزرگترین منطقه تایلند) بیش از 20 استان بزرگ را شامل می‌شود و هم مرز با لائوس و کامبوج است، از قدیم به دلیل وجود تفاوت‌ها و تمایزات فرهنگی بیش از آنکه منطقه شمالی تایلند محسوب شود، به عنوان منطقه "شمال شرقی تایلند" شناخته می‌شد.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3782

به "در شمال تایلند از چه جاهایی باید دیدن کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شمال تایلند از چه جاهایی باید دیدن کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید