10 چیزی که مسافران باید در مورد ژانگجیاجی بدانند

به گزارش دور زمین، ژانگجیاجی چین برای قله‌های زیبا و خارق‌العاده‌اش، رودهای زلالش، جنگل‌های انبوه و متراکمش و غارهای آهکی بزرگش معروف است. پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی چین، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های طبیعی چین است. به لطف فیلم پر فروش آواتار و یک بودجه پر و پیمان برای گردشگری، این جاذبه طبیعی چین به یکی از مکان‌هایی تبدیل شده که حتما باید آن را در مدت تور چین ببینید. در ادامه چیزهایی که باید در مورد این منطقه پر رونق گردشگری چین بدانید را برایتان آماده کرده‌ایم.

10 چیزی که مسافران باید در مورد ژانگجیاجی بدانند

1. پارک ملی ژانگجیاجی اولین پارک ملی چین (سال 1982) است

حیوانات و گیاهان در معرض خطر زیادی در این نقطه از چین وجود دارند. همین موضوع باعث شد دولت چین تلاش‌های خود برای حفاظت از این منطقه را آغاز کند. این منطقه در سال 1982 و خیلی قبل‌تر از این که مورد توجه توریست‌های تور چین قرار بگیرد، به نام پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی نامگذاری شد. شاید مشهورترین جاندار در معرض خطر ساکن در این منطقه، سمندر غول‌پیکر چین باشد. این دوزیستان غول‌پیکر در آبگیرها و غارهای درون جنگل زندگی می‌کند و شدیدا توسط دولت چین محافظت می‌شود. در حالی که صنعت توریسم مهمترین صنعت این منطقه از چین است با این حال حفاظت از چنین منطقه منحصر به فرد و گوناگون از نظر بیولوژیکی، در اولویت‌های دولت چین قرار دارد. پارک ملی ژانگجیاجی چین در سال 1992 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. مسافران تور چین که از ژانگجیاجی بازدید می‌کنند مطمئن باشند که مناظری خارق‌العاده در انتظارشان خواهد بود.

2. ژانگجیاجی چین بهشت عاشقان ماجراجویی در محیط‌های بیرونی است

توریست‌ها برای مشاهده طبیعت خارق‌العاده این منطقه از چین به این پارک می‌آیند. جدا از تعداد زیادی سکوی تماشای منظره و مناظر چشم‌نواز، این پارک ملی چین تعداد زیادی غار، دریاچه، آبشار و قله‌های بلند برای دیدن دارد. عاشقان طبیعت از مبتدی‌ها گرفته تا حرفه‌ای‌ها مطمئن باشند که تعداد زیادی چالش را پشت سر خواهند گذاشت و با تجربه‌هایی عالی از تور چین بر خواهند گشت. محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه از چین این‌ها هستند: منطقه خوش منظره Wulingyuan، غار اژدهای زرد، غار اژدهای امپراتور، منطقه حفاظت شده طبیعی Suoxiyu، منطقه حفاظت شده کوهستانی Tianzi.

3. Zhangjiajie چین محل قرارگیری بلندترین پل شیشه‌ای در دنیا است

اگر خود مناظر برای شگفت زده کردن شما کافی نیستند، سعی کنید این مناظر را از مرتفع‌ترین و بلندترین پل شیشه‌ای دنیا و در حالی که انگار روی هوا ایستاده‌اید ببینید. با 300 متر ارتفاع از سطح زمین، این پل شیشه‌ای چین مطمئنا برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. این پل شیشه‌ای به طور رسمی در آکوست سال 2016 افتتاح شد و در اولین ماه فعالیتش، میزبان هزاران بازدیدکننده شجاع بود. این شاهکار مدرن مهندسی، مناظر خارق‌العاده‌ای را از دره زیر پایتان در اختیارتان قرار می‌دهد. در ضمن بر روی این پل شیشه‌ای چین، فرصت بانجی جامپینگ نیز دارید، اگر می‌خواهید به زمین زیر پایتان نگاه نزدیکتری داشته باشید.

4. غذای معروف و کلاسیک ماهی و برنج چین را می‌توانید در ژانگجیاجی امتحان کنید

ژانگجیاجی که در استان Hunan چین (همان جایی که رئیس مائو از آنجا آمده) قرار گرفته است، بخشی از کمربند برنج و ماهی چین است. همانند گوشت و سیب زمینی در غرب آمریکا و فیش اند چیپس در بریتانیا، برنج و ماهی چین نیز به عنوان غذایی تاریخی و سنتی از فرهنگ چین شناخته می‌شود. در استان هونان چین، می‌توانید بهترین‌های این غذای چین را در مدت تور چین خود و در رستوران‌های سراسر منطقه امتحان کنید. در ژانگجیاجی غذاهای محلی شامل این‌ها هستند: ماهی نمک‌سودشده و ترش، مرغ مالا (همراه با یک تندی بی‌حس‌کننده) و San Xia Guo (نوعی ظرف داغ: غذایی که خودتان تکه‌های گوشت و سبزیجات را در ظرفی با آب در حال جوش می‌پزید).

5. داستان قلل ژانگجیاجی و هنرمندان، داستانی به اندازه تاریخ است

خیلی قبل‌تر از آن که عکاسان از این کوهستان‌های شناور عکس بگیرند، این قله‌های کوارتزی و پرتگاه‌ها، منبع الهام چندین نسل از نقاشان و هنرمندان چین بوده‌اند. مناظر کوهستان‌های این منطقه از چین را می‌توان در بسیاری از نقاشی‌های چینی و دست‌ساخته‌های فرهنگی چین یافت، به شکلی که این قله‌های مه گرفته و سرسبز به نوعی به تصویر اصلی از طبیعت چین تبدیل شده‌اند. بخشی از شهرت این کوهستان‌های زیبا در چین برای غربی‌ها به خاطر الهام بخش بودن آن‌ها برای ساخت فیلم آواتار بوده است. کوههای بیگانه‌های آن فیلم که در میان ابرها شناور هستند مانند کوه‌های این منطقه از چین می‌مانند که در زیر ابرها قسمت پایین آن‌ها دیده نمی‌شود. در زمان حاضر توریستهای تور چین که به ژانگجیاجی می‌روند، گوشه به گوشه، هنرمندانی را می‌بینند که مشغول عکس‌برداری از یکی از زیباترین مناظر طبیعی چین هستند.

6. میمون‌های وحشی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای توریستهای تور چین هستند

پارک ژانگجیاجی چین محل زندگی صدها میمون ماکاک حفاظت شده است. در زمان شلوغی پارک، زمانی که قسمت‌های محبوب‌تر پارک برای توریست‌های تور چین، حسابی شلوغ شده است، این میمونها در داخل جنگل و محل زندگیشان پنهان می‌شوند. وقتی جمعیت کم و کمتر می‌شود میمون‌ها شروع به بیرون آمدن می‌کنند. تعداد زیادی تابلو وجود دارد که به توریستهای تور چین می‌گوید کاری به میمون‌ها نداشته باشند، ولی این موجودات با انسان‌ها آشنا هستند و راحت به شما نزدیک می‌شوند (مخصوصا اگر در حال خوردن چیزی باشید). این میمونها، بازیگوش و نترس هستند و همین باعث می‌شود تماشای آنها که در حال بازی بر روی درختان هستند تجربه خوشایندی باشد. برای گرفتن عکس از آنها خود را آماده کنید، ولی حواستان به دوربینتان باشد که یک موقع یک میمون آن را از دستتان نقاپد.

7. یک آسانسور شیشه‌ای که رکورد جهانی نیز دارد اجازه می‌دهد از مناظر ژانگجیاجی چین لذت ببرید، بدون این که نیاز باشد پیاده‌روی کنید

آسانسور شیشه‌ای Bailong که به معنی بالابر 100 اژدها است، در گوشه‌ی یکی از بلندترین نقطه‌های ژانگجیاجی قرار گرفته و یک دسترسی راحت و سریع به بعضی از زیباترین مناظر کوهستان را برایتان فراهم می‌کند. این آسانسور که 326 متر را در کمتر از دو دقیقه بالا می‌رود، بلندترین آسانسور بیرونی دنیا است. این آسانسور خود به تنهایی یکی از جاذبه‌هایی است که مسافران تور چین را به این نقطه از چین می‌کشد. دستاوردهای مهندسی مثالی دیگر از سرمایه‌گذاری چین برای تبدیل کردن این پارک به یک جاذبه گردشگری جهانی هستند. این آسانسور شما را به ارتفاعی بالاتر از برج Shard لندن می‌برد. این آسانسور می‌تواند در یک زمان 50 نفر را جابه‌جا کند. اگر شجاع هستید و دوست دارید کمی انرژی ذخیره کنید، این آسانسور بلیت شانس شما به بالا است.

8. آب و هوای ژانگجیاجی چین به شکل گسترده‌ای متغیر است

منطقه ژانگجیاجی چین آب و هوای نیمه گرمسیری موسمی دارد. رطوبت و گرمایی که باعث به وجود آمدن این اکوسیستم منحصر به فرد شده همزمان می‌تواند حسابی از خجالت مسافران تور چین که در دره‌ها مشغول گشت زدن هستند نیز در بیاید. البته اختلاف دمایی زیادی بین قله‌ها و دره‌ها در ژانگجیاجی چین وجود دارد. مناسب‌ترین زمان برای بازدید از ژانگجیاجی بین آوریل تا اکتبر است، زمانی که شما می‌توانید مطمئن باشید سرسبزی باشکوه قله‌ها را خواهید دید. تابستان‌های خیلی مرطوب و زمستان‌های برفی این منطقه از چین می‌توانند خیلی سخت باشند که باعث می‌شود پاییز و بهار بهترین زمان‌ها برای دیدن این منطقه باشند. توصیه می‌کنیم وضعیت آب و هوایی ژانگجیاجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بهترین تجربه را از این منطقه در تور چین خود خواهید داشت.

9. شهر ژانگجیاجی طولانی‌ترین تله کابین دنیا را دارد

بازدید از کوهستان تیانمن، نزدیک شهر ژانگجیاجی در مدت تور چین، فرصتی عالی برای شما پدید می‌آورد تا با طولانی‌ترین تله کابین دنیا به ارتفاعات دروازه بهشت بروید. این کوهستان هیجان‌انگیز منظره‌های خارق‌العاده‌ای را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌کند. این کوهستان نیز از بایدهای سیاحتی در ژانگجیاجی است. پیاده‌روهای شیشه‌ای، مسیرهای قرار گرفته در لبه صخره‌ها، پلکانی رو به بهشت و جاده 99 پیچ از دیگر مقصدهای مسافران عاشق آدرنالین هستند.

10. رسیدن به این نقطه از چین به راحتی رفتن به پکن نیست

ولی انتخاب‌های شما به سرعت در حال افزایش هستند. ژانگجیاجی زمانی یک منطقه دور افتاده و ایزوله شده در چین بوده ولی هم اکنون یک فرودگاه کوچک و خطوط راه آهن دارد. می‌توانید در عرض چند ساعت و از طریق زمین از گویلین خارق‌العاده به ژانگجیاجی برسید. این منطقه احتمالا با دیگر نقاط چین که دوست دارید در مدت تور چین آنها را هم ببینید آنچنان فاصله‌ای ندارد. مناطق کوهستانی ژانگجیاجی جاده‌های پهنی ندارند (هنوز) و ترافیک‌های سنگین اتفاق می‌افتند. در مسیرهای کوهستانی نیز بسته به زمانی که به تور چین می‌روید احتمالا با شلوغی مواجه خواهید شد.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3039

به "10 چیزی که مسافران باید در مورد ژانگجیاجی بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چیزی که مسافران باید در مورد ژانگجیاجی بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید