در خانه بمانید و با موج جوونی ایران را بگردید!

به گزارش دور زمین، برنامه زنده موج جوونی شبکه رادیویی جوان، 5 سال است که به شهر های مختلف کشور سفر می نماید و مهمان دل عظیم و لبخند شیرین مردم ایران می گردد.

در خانه بمانید و با موج جوونی ایران را بگردید!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از شبکه رادیویی جوان، سید حسن اسماعیل پور، گوینده موج جوونی گفت: این برنامه در ابتدای اردیبهشت ماه، پنج ساله می گردد و خدا را شاکریم که در این مدت جای خودش را در میان مردم باز نموده و شناخته شده است؛ موج جوونی با هدف پیگیری مطالبات مردم و معرفی پتانسیل های گردشگری تا به امروز به بیش از 430 شهر و روستا سفر نموده و بصورت میدانی در میان مردم اجرا شده است.

اسماعیل پور اضافه نمود: نوروز سال جاری به خاطر شرایط کرونایی، مانند سال قبل مردم نمی توانند به راحتی سفر نمایند و باید در خانه بمانند. از همین رو تصمیم گرفتیم تا کاروان ایران گردی رادیوجوان مثل هر سال در تعطیلات نوروز ، سفر به شهرهای زیبای ایران را به تصویر بکشد.

گوینده موج جوونی درباره سفر نوروزی این برنامه اعلام کرد: موج جوونی در نوروز 1400 به دو استان گیلان و یزد سفر نموده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، همراه مردم شهرهای این دو استان بوده است. سفر ما از اواخر اسفند ماه شروع شد که روزهای 28، 29، 30 اسفند و یکم فروردین در کنار مردم خوب فومن در منطقه گردشگری ماکلَوان بودیم. سپس به رشت و لنگرود سفر کردیم.

وی ادامه داد: پس از گیلان به استان زیبای یزد حرکت کردیم و 6 فروردین در میبد و از روز هفتم تا نهم در بافق، برنامه را روی آنتن برده ایم. سپس در روزهای خاتمهی نوروز از دهم تا سیزدهم در شهر یزد هستیم و با همراهی مردم با صفای کویر، موج جوونی را تقدیم مخاطبین رادیوجوان می نماییم.

اسماعیل پور پیرامون تجربه اجرای این برنامه اضافه نمود: من به عنوان گوینده باید قبل از ورود به یک منطقه، آن جا را به خوبی بشناسم. از آداب، رسوم، فرهنگ، سنت، آثار تاریخی، مناطق گردشگری سیاحتی و زیارتی، ورزشی، پوشش لباس و حتی غذا های محلی آن منطقه، اطلاعات کامل داشته باشم؛ ما در تیم موج جوونی قبل از ورود به هر شهر یا روستا ، نسبت به آن منطقه اطلاعات عمومی خود را بالا می بریم تا وقتی مثلا با یکی از مسئولان آن شهر صحبت می کنیم، بتوانیم با اِشراف کامل از وی سوال کنیم و مطالبه گر باشیم.

گوینده موج جوونی مطالبه گری را اصلی ترین و شاخص ترین هدف برنامه دانست و ادامه داد: کوشش اصلی ما این است که به مردم نشان دهیم در ایران مکان های دیدنی بسیار داریم. در این راستا هنرمندان کشور بسیار می توانند به رادیو جوان یاری نمایند؛ وظیفه موج جوونی این است که اول، منطقه و ظرفیت های انسانی و گردشگری آنجا را به خوبی بشناساند و دوم، داشتن روحیه مطالبه گری است. ما وقتی به شهری وارد می شویم اصل حرف مان این است که درخواست های جوانان آن منطقه چیست، مسائل آن ها چیست، خواسته مسئولین چیست، مردم عادی چه مسائلی دارند، و چه خواسته هایی دارند تا صدای ایشان را به گوش مسئولین برسانیم.

اسماعیل پور درباره تجربه های قبلی سفر به گیلان گفت: برنامه موج جوونی تا کنون سه بار به رشت سفر نموده است؛ یک بار در زمان ساعت خاموشی زمین بود که برای اولین بار برنامه موج جوونی آن را در کل ایران پوشش داد و بار دوم که به این شهر رفتیم بالای 7 هزار نفر جمعیت حضور داشتند و این اتفاق برای یک برنامه رادیویی تجربه ای بی نظیر بود. خوشبختانه سال جاری نیز با سفر به رشت و دیگر شهرها توانسته ایم خاطره ای جذاب و به یاد ماندنی را برای مخاطبین رادیوجوان بسازیم.

حسن اسماعیل پور در خاتمه با اشاره به این که موج جوونی یک برنامه تعاملی است، مطرح کرد: مسئولین نیز این برنامه را می شناسند و حتی برای اجرای برنامه در شهر های مختلف از ما دعوت می نمایند.

موج جوونی با تهیه نمایندگی عباس پیری، اجرای حسن اسماعیل پور و کوشش نیما عزت پور، سمیه نازنینی و بابک شکری کاری از گروه جوان و دانش، در نوروز 1400 هر شب ساعت 19 و در ادامه هر پنج شنبه و آدینه به صورت زنده از شبکه رادیویی جوان بر روی موج FM 88MHz تقدیم مخاطبین می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4229

به "در خانه بمانید و با موج جوونی ایران را بگردید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خانه بمانید و با موج جوونی ایران را بگردید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید