چگونه در تایلند چانه بزنیم؟

به گزارش دور زمین، مهمترین نکته در مورد خرید از دست‌فروشان و مغازه‌داران در تور تایلند این است که همیشه لبخند بزنید. شاید توصیه‌ای کلیشه‌ای به نظر می‌آید، اما لبخند زدن مهمترین بخش تخفیف گرفتن در زمان خرید در تایلند است. لبخند زدن یک ارتباط خوب ایجاد می‌کند و حتی اگر بر سر قیمت به توافق نرسیدید یا چیزی نخریدید، هیچ کدام از طرفین ناراحت نمی‌شوند. یک رویکرد عصبی و پرخاش‌گرایانه، راه چانه زدن در زمان خرید در تایلند نیست.

چگونه در تایلند چانه بزنیم؟

در بسیاری از مال‌ها و فروشگاه‌ها هم می‌توان چانه زد. اگر کالایی که دوست دارید بخرید، برچسب قیمت ندارد، به طور معمول شما فرصت خوبی برای چانه زدن خواهید داشت. برای گرفتن بهترین تخفیف، در جا قیمت را نپرسید، ابتدا سعی کنید یک ارتباط دوستانه با فروشنده برقرار کنید؛ لبخند بزنید و کاری کنید که آنها هم لبخند بزنند، بهتر از آن، کاری کنید که بخندند. این به این معنی نیست که یک نمایش استندآپ‌کمدی 20 دقیقه‌ای راه بیاندازید، اما اگر سعی کنید در زمان چانه زدن شوخ‌طبعی خود را حفظ کنید، مطمئنا تخفیف بهتری دریافت خواهید کرد. تایلندی‌ها دوست دارند در همه چیز تفریح کنند و این شامل خرید هم می‌شود. از آن‌ها بپرسید که کالایی که می‌خرید دست‌ساز است یا آن‌ها را خودشان ساخته‌اند یا نه؛ با تعریف از غرفه‌شان، از این که چه قدر خوب لبخند می‌زنند و یا چه قدر انگلیسی‌شان خوب است به آن‌ها نزدیک شوید.

نگران تلاش کردن برای تایلندی صحبت کردن نباشید. اگر می‌توانید تایلندی صحبت کنید، که چه بهتر؛ البته که این کار واجب نیست. در بیشتر مناطق توریستی بسیاری از فروشنده‌ها می‌توانند دست و پا شکسته انگلیسی صحبت کنند. به عنوان توریست تور تایلند از شما توقع نمی‌رود تایلندی صحبت کنید ولی اگر مودبانه رفتار کنید و یک سلام و احوالپرسی ساده به تایلندی را بلد باشید، می‌توانید ارتباط خوبی برقرار کنید.

در زمان خریدتان در تور تایلند، دیر یا زود متوجه ماشین‌حساب‌های بزرگی که همه جا هستند می‌شوید. تقریبا تمام دکه‌هایی که با توریست‌ها سر و کار دارند، در دستشان یک ماشین حساب بزرگ دارند تا در زمان چانه زدن بر سر قیمت از سوتفاهمات جلوگیری کنند. اگر فروشنده خیلی نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند، با این حال شما می‌توانید تضمین کنید او عبارت how much را متوجه می‌شود. وقتی شما این کلمات جادویی را به زبان بیاورید، تفریح خریدتان شروع می‌شود. فروشنده یا قیمت را می‌گوید یا آن را روی ماشین‌حساب به شما نشان می‌دهد. معمولا این قیمت بالاتر از آن چیزی است که آن‌ها انتظار دارند یا امید دارند به دست آورند.

در زمان خرید در تور تایلند قبل از این که شروع به چانه زدن بکنید، تصمیم بگیرید که فکر می‌کنید چه مبلغی برای آن کالا منصفانه است و آماده‌اید چه قدر برای آن بپردازید. بعد از چند رفت و برگشت، باید به توافق برسید. وقتی در حال چانه زدن بر سر 20 بات کمتر هستید سعی کنید این موضوع را به یاد بیاورید که آن کالایی که می‌خرید، با پول کشور خودتان چه قیمتی دارد. هیچ کسی دوست ندارد مبلغ اضافی بابت کالایی پرداخت کند اما به این فکر کنید که اگر در کشور خودتان بخواهید آن کالا را بخرید چه قدر باید بپردازید. دکه‌داران، فروشنده‌های خیابانی و کسانی که مغازه‌های کوچک دارند، خرج‌های فراوانی دارند، بنابراین به این نکته توجه کنید که این وسط چه کسی بیشتر به آن چند بات اضافی نیاز دارد.

در بازارها و مناطق توریستی، بسیاری از مغازه‌ها و دکه‌ها کالای مشابهی را می‌فروشند، بنابراین شما می‌توانید از چند مغازه قیمت آن کالا را پرسیده و متوسط قیمت آن را به دست بیاورید و بعد از آن تصمیم بگیرید چه قدر می‌خواهید بابت آن بپردازید. اگر می‌خواهید تعداد زیادی از یک کالا را خریداری کنید واضح است که از دید فروشنده این معامله یک معامله خوب است و او احتمالا بدون چانه زدن به شما تخفیف می‌دهد، اما معمولا همچنان جا برای گرفتن تخفیف بیشتر وجود دارد.

فروشگاه‌های چند بخشی و فروشگاه‌های بزرگ، قیمت‌های ثابت دارند، بنابراین در زمان خریدتان در تور تایلند در این نوع فروشگاه‌ها، بدانید که اینجا جای چانه زدن نیست. ولی به هر حال اگر یک کالای فوق‌العاده گران می‌خرید ضرری ندارد بپرسید که آیا تخفیف یا هدیه مجانی دارد یا نه. معمولا به صورت خودکار این تخفیف را دریافت می‌کنید اما اگر نشد، فقط لبخند بزنید و مودبانه سوال کنید.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3835

به "چگونه در تایلند چانه بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در تایلند چانه بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید