دریاچه چیتگر صاحب تله کابین، قطار هوایی توریستی و کلوپ دریایی حرفه ای می گردد ، لیست پروژه های جذاب گردشگری دریاچه تهرانی ها

به گزارش دور زمین، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران در تشریح پروژه های فاز اول توسعه دریاچه شهدای خلیج فارس، گفت: در این فاز قرار است 5 طرح اجرایی گردد که بعضی از آنها در مرحله اجرا هستند و بعضی دیگر در مرحله مطالعات.

دریاچه چیتگر صاحب تله کابین، قطار هوایی توریستی و کلوپ دریایی حرفه ای می گردد ، لیست پروژه های جذاب گردشگری دریاچه تهرانی ها

خبرنگاران - مرتضی احمدی مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، ایجاد مأمنی برای آرامش در یک شهر پراسترس، تلطیف هوای غربی تهران و جذب گردشگر با مشارکت بخش خصوصی را از اهداف ساخت دریاچه چیتگر (خلیج فارس) عنوان نمود و گفت: دریاچه شهدای خلیج فارس به شکل نقشه ایران ساخته شده است و ظرفیت این را دارد که به سمبل تهران تبدیل گردد. این دریاچه بزرگ ترین دریاچه مصنوعی در خاورمیانه با گنجایش آب 7 میلیون مترمکعب است که سه ورودی اصلی دارد و هر ورودی به یک جزیره ختم می گردد.

به گفته احمدی، ورودی شمالی دریاچه که به جزیره تنب بزرگ منتهی می گردد با یاری شهرداری منطقه 22 به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با بیان اینکه در دریاچه شهدای خلیج فارس بنیانی برای ساخت کاربری های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: کمترین برآوردهای ما نشان می دهد در سال بین 6 تا 8 میلیون نفر برای بازدید دریاچه از سراسر تهران و شهرهای اطراف به غرب تهران می آیند.

دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) به شکل نقشه ایران ساخته شده و بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه با گنجایش آب 7 میلیون مترمکعب است

احمدی گفت: دریاچه خلیج فارس جزو دارایی های شهر تهران و یکی از مهم ترین ظرفیت های پایتخت هم برای دنیا شهر شدن و هم برای افزایش درآمدهای پایدار است. از طرف دیگر چشم انداز ما برای دریاچه خلیج فارس این است که این دریاچه به یکی از سه مقصد اول گردشگرآور برای تهران در 5 سال آینده تبدیل گردد. چشم انداز دوم، تبدیل شدن دریاچه در بازه 10 ساله به عنوان یکی از نمادهای شناخته شده شهر تهران است.

احمدی با اشاره به رویکردهای شرکت متبوعش درباره دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: دریاچه را به عنوان محل درآمدزایی نمی بینیم بلکه کارکردهای ورزشی، تندرستی و تفریحی آن بر کارکرد درآمدزایی اولویت دارد. از طرف دیگر قرار نیست دریاچه جای لوکسی باشد بنابراین کاربری های این مکان را رایگان و در سطوح قیمتی مختلف برای استفاده همه دهک ها در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای دریاچه خلیج فارس شرح داد: توسعه فضاهای گردشگری، تدوین رژیم حقوقی دریاچه که باید چیزی شبیه اراضی عباس آباد و برج میلاد باشد و توجه به حقوق شهر و شهروندان در قراردادها در دستور کار ما واقع شده است.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: تدوین برنامه جامع توسعه دریاچه، امکان سنجی پروژه هایی مثل پروژه عظیم پل آسمان، تدوین استراتژی برند دریاچه، تدوین طرح ساخت مجموعه فرهنگی و اختصاص 1000 متر زمین به این کار جزو برنامه های عملیاتی ما است. از طرف دیگر، دریاچه خلیج فارس مکان مناسبی برای برگزاری رویدادهاست به طوری که در نیمه نخست سال 1398، سی و هشت رویداد معادل 162 روز با موضوعات فرهنگی، هنری و گردشگری در این مکان برگزار گردید.

ساخت تله کابین، قطار هوایی توریستی، تکمیل پیاده راه چهار باغ و میدان گاه پیاده ضلع شرقی دریاچه خلیج فارس در مرحله مطالعات اولیه واقع شده است

او در شرح اقداماتی که در فاز اول توسعه دریاچه خلیج فارس اجرا شده یا در سطح مطالعاتی واقع شده است، گفت: پنج طرح در دستور کار ما واقع شده است؛ متنوع سازی دوچرخه سواری مثل استفاده از دوچرخه برقی، سه چرخه و وسایل مختلفی که با دوچرخه ارتباط دارند، ایجاد فضا در جنوب دریاچه برای آمفی تئاتر که به صورت شناور روی آب باشد، ایجاد 3 کافه ساحلی در شمال و 2 کافه در غرب دریاچه و همین طور استفاده از آب دریاچه خلیج فارس که تقریباً بلااستفاده است به عنوان کلوپ دریایی پیشرفته قرار است انجام گردد.

احمدی ساخت تله کابین برای اتصال کوه، دریاچه و جنگل، قطار هوایی توریستی، تکمیل پیاده راه چهار باغ و میدان گاه پیاده ضلع شرقی دریاچه خلیج فارس را از جمله برنامه هایی عنوان نمود که در مرحله مطالعات اولیه به عنوان پروژه های پیرامونی دریاچه خلیج فارس هستند.

منبع: چمدان
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2151

به "دریاچه چیتگر صاحب تله کابین، قطار هوایی توریستی و کلوپ دریایی حرفه ای می گردد ، لیست پروژه های جذاب گردشگری دریاچه تهرانی ها" امتیاز دهید

7 کاربر به "دریاچه چیتگر صاحب تله کابین، قطار هوایی توریستی و کلوپ دریایی حرفه ای می گردد ، لیست پروژه های جذاب گردشگری دریاچه تهرانی ها" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه چیتگر صاحب تله کابین، قطار هوایی توریستی و کلوپ دریایی حرفه ای می گردد ، لیست پروژه های جذاب گردشگری دریاچه تهرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید