تور ارزان گرجستان: جاهای دیدنی تفلیس ، 19 جایی که باید ببینید

به گزارش دور زمین، شهر زیبای تفلیس، به عنوان مرکز گرجستان شناخته می شود و تاریخچه آن به قرن پنجم میلادی برمی شود. خونگرمی و مهمان نوازی از ویژگی های شاخص مردم این شهر به شمار میرود و سفر به تفلیس و ارتباط با مردم محلی گرجستان تجربه شیرینی برای گردشگران رقم می زند. این شهر به عروس آسیای میانه و قفقاز معروفیت دارد و جلوه های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است.

تور ارزان گرجستان: جاهای دیدنی تفلیس ، 19 جایی که باید ببینید

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

جاهای تماشای تفلیس در انواع تاریخی، طبیعی و مدرن هستند و سالانه گردشگران زیادی را به این شهر می کشانند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران سعی کردیم تعدادی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تفلیس را معرفی کنیم. با ما باشید تا جاهای تماشای تفلیس را بهتر بشناسید.

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

جاذبه های توریستی تفلیس | تماشای های مدرن

جاذبه های تاریخی

موزه های تفلیس

جاذبه های طبیعی تفلیس

جاذبه های تفریحی تفلیس

کلیساهای تفلیس

برترین جاذبه گردشگری تفلیس کدام است؟

جاذبه های توریستی تفلیس | تماشای های مدرن

پل صلح تفلیس | Bridge of Peace

یکی از جاذبه های معروف شهر تفلیس پل کمانی شکل صلح است. این پل روی رودخانه کر کشیده شده و بخش قدیمی شهر تفلیس را به بخش مدرن آن وصل می نماید. این سازه در قلب تفلیس قرار گرفته است و با پیاده روی روی آن می توان از نمای زیبای شهر نهایت لذت را برد. این پل در شب هنگام حس و حال دیگری دارد چرا که با صدها لامپ ال ای دی درخشان، جلوه ای متفاوت پیدا می نماید.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس پل صلح تفلیس در گوگل مپ

آدرس: The Bridge of Peace, Tbilisi, Georgia

میدان آزادی تفلیس | Freedom Square

میدان زیبای آزادی که مهم ترین میدان تفلیس محسوب می شود، قدمتی 200 ساله دارد. یک مجسمه اسب و سوار طلایی روی پایه ای در وسط این میدان به چشم می خورد که با نام مجسمه سنت جورج شناخته می شود. این مجسمه در سال 2006 در این میدان نصب شده و یادبودی برای استقلال گرجستان است.

این میدان محل تلاقی خیابان های اصلی شهر خیابان لئونیدزه، خیابان روستاولی، خیابان پوشکینی و خیابان لسلیدزه است.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس میدان آزادی تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Freedom Square, Tbilisi, Georgia

مجسمه مادر گرجستان | Kartlis Deda

یکی از برجسته ترین جاذبه های شهر تفلیس مجسمه مادر گرجستان است که با نام کارتلیس ددا نیز شناخته می شود. این مجسمه که تقریبا از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است، بر فراز تپه های سولولاکی قرار گرفته است. این مجسمه با ارتفاع 20 متر بانویی گرجی با لباس محلی را به تصویر می کشد. در یک دست این مجسمه کاسه و در دست دیگر شمشیر قرار گرفته است. کاسه سمبلی از پذیرایی و مهمان نوازی و شمشیر نماد مبارزه با دشمنان محسوب می شود.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس مجسمه مادر گرجستان در گوگل مپ

آدرس: Sololaki Hill, Tbilisi , Georgia

خیابان روستاولی Rustaveli Avenue

یکی از زیباترین و باشکوه ترین خیابان های مرکز گرجستان خیابان روستاولی است که به نوعی قلب تپنده تفلیس به شمار میرود. این خیابان از میدان معروف آزادی آغاز می شود و به خیابان کوستاوا می رسد.

ساختمان های این خیابان با ترکیب معماری های کلاسیک، مدرن و قرون وسطایی ساخته شده اند. از جاذبه ها و بناهای مهم این خیابان می توان به تئاتر آموزشگاه دولتی روستالی، کلیسای کاشوتی، تئاتر اپرای ملی گرجستان، ساختمان مجلس سابق گرجستان، موزه سیمون جاناشیا تفلیس و هتل بالتیمور تفلیس با نمای بیرونی چشم نوازش اشاره نمود.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس خیابان روستاولی در گوگل مپ

آدرس: Shota Rustaveli Avenue, Tbilisi, Georgia

جاذبه های تاریخی

حمام های سولفور تفلیس Sulfur Spring Baths

حمام های گوگردی معروف گرجستان در شهر قدیمی تفلیس جزو محبوب ترین جاذبه های توریستی این شهر محسوب می شوند. این حمام ها که بین قرون 17 تا 19 میلادی ساخته شده اند دارای سبک شرقی کلاسیک هستند و آب آنها از منابع طبیعی همانند چشمه های آب گرم، تامین می شود.

در گذشته محبوبیت حمام های سولفور به قدری زیاد بود که حدود 60 حمام ساخته شد اما امروزه فقط تعداد 15 حمام به جا مانده است. زیباترین حمام گوگردی، حمام حمام اوربلیانی (Orbeliani) است که به علت استفاده از کاشی های آبی رنگ به حمام آبی نیز معروفیت دارد. یکی از امکانات برجسته این حمام ها، ماساژ سنتی است که بین گردشگران شهر تفلیس هواداران بسیاری دارد.

ساعت بازدید: 08:00 تا 12:00

آدرس حمام های سولفور تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Abano St, Tbilisi, Georgia

قلعه ناریکالا تفلیس | Narikala Castle

تنها قلعه به جای مانده شهر تفلیس قلعه ناریکالا است که در نزدیکی حمام های گوگردی آبانتوبانی قرار گرفته است. جالب است بدانید این دژ آجری شاهکاری از دوره حکومت ایرانیان به شمار می رود و در قرن چهارم و به دست صفویان بنا شده است. بعدها در حیاط این مجموعه، کلیسای سنت نیکلاس ساخته شد که قدمت آن به قرن 12 میلادی برمی شود. در این کلیسا می توانید نقاشی و حکاکی هایی از تاریخ گرجستان را مشاهده کنید.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس قلعه ناریکالا تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Narikala Hill, Georgia, Tbilisi

تئاتر گابریادزه تفلیس | Rezo Gabriadze Marionette Theater

یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی تفلیس تئاتر گابریادزه است که با معماری عجیب و منحصربه فرد در کنار برج ساعت قرار گرفته است. در این تئاتر هر روزه می توانید شاهد نمایش های مجذوب نماینده عروسک ها با لباس پریان باشید. معماری عجیب و غریب این ساختمان در کنار عروسک های خاص و متفاوت برای اجرای تئاترهای عروسکی که در ساختمان به نمایش گذاشته شده اند، نظر هر کسی را به خود جلب می نماید. حال و هوای این ساختمان و نمایش هایش به گونه ای است که بعضی از آن با عنوان نمایی از بهشت در ساختمانی عجیب یاد می نمایند.

ساعت بازدید: همه روزه 11:00 تا 19:00

آدرس تئاتر گابریادزه تفلیس در گوگل مپ

آدرس: 13 Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

موزه های تفلیس

موزه ملی گرجستان Georgian National Museum

موزه ملی گرجستان دارای ساختمان های مختلفی در سطح شهر است و از مهم ترین جاهای تماشای تفلیس به شمار می رود. ساختمان اصلی موزه ملی با معماری به سبک سنتی گرجی در خیابان روستاولی واقع شده است.

جالب است بدانید موزه ملی گرجستان 13 زیرگروه با موضوع های هنر، تاریخ و باستان شناسی، زیست شناسی، مردم شناسی و نقاشی دارد. بازتماشامایندگان موزه ملی این شانس را دارند تا در کنار تماشای آثار باستانی، با فرهنگ مردم قفقاز نیز بیشتر آشنا شوند.

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها 10:00 تا 17:30

آدرس موزه ملی گرجستان در گوگل مپ

آدرس: 3 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0105, Georgia

جاذبه های طبیعی تفلیس

دریاچه لیسی | Lisi Lake

از نظر گردشگران یکی از برترین جاذبه های طبیعی تفلیس دریاچه لیسی است. این دریاچه کوچک با مساحت 16 کیلومتر مربع در شمال غربی تفلیس قرار گرفته است. برترین فصل بازدید از این دریاچه فصل بهار است چرا که حجم آب در این فصل به حداکثر میزان خود می رسد و همچنی آب و هوای مطلوبی دارد. در اطراف این دریاچه پیست دوچرخه سواری استانداری قرار گرفته است و گردشگران می توانند ساعاتی را اطراف دریاچه رکاب بزنند و از چشم انداز زیبا نهایت لذت را ببرند.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس دریاچه لیسی در گوگل مپ

آدرس: Lake Lisi, Tbilisi, Georgias

سد جینوالی در تفلیس Jinvali Water Reservoir

یکی از برترین جاهای تماشای تفلیس به شمار میرود که در فصول گرم سال میزبان گردشگران خارجی و داخلی بسیاری است. جنگل های سرسبز بر دامنه کوه های اطراف دریاچه چشم اندازی بی نظیر را به گردشگران هدیه می دهد. این سد در 70 کیلومتری تفلیس واقع شده و علاقه مندان به تنها با طی کردن راستای یک ساعته می توانند خود را به آنجا برسانند و خاطره ای فراموش نشدنی را در در دل طبیعت برای خود رقم بزنند.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس سد جینوالی در گوگل مپ

آدرس: Zhinvali Reservoir, Georgia, Tbilisi

دریاچه لاکپشت تفلیس | Turtle Lake

یکی از زیباترین جاهای تماشای تفلیس دریاچه لاک پشت است که در نواحی جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. علت نام گذاری دریاچه این است که اگر از بالا به دریاچه نگاه کنید، آن را به شکل یک لاک پشت می بینید.

این دریاچه در فصول بهار و تابستان به مقصدی شگفت انگیز برای گردشگران و البته مردم بومی تبدیل می شود. از امکانات تفریحی و فعالیت های محبوب در این تفرجگاه می توان به تله کابین سواری، قایق سواریق، زیپ لاین، زمین های ورزشی، عکاسی، شنا و حمام آفتاب اشاره نمود.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس دریاچه لاکپشت تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Turtle Lake, Tbilisi, Georgia

جاذبه های تفریحی تفلیس

قطار کابلی تفلیس | Tbilisi Funicular

یکی از تفریحات هیجان انگیز و پرطرفدار تفلیس، قطار کابلی است که با نام قطار فونیکولار نیز شناخته می شود. این قطار روی تپه متاتسمیندا، در بالاترین نقطه شهر تفلیس واقع شده است و نمایی بی نظیر به شهر و طبیعت اطراف دارد. این قطار دارای سه ایستگاه است که پایین ترین ایستگاه آن در خیابان چانکادزه قرار گرفته است و ایستگاه پایانی آن متاتسمیندا در بالای کوه است. این قطار 40 نفر ظرفیت دارد و راستای سرسبز و زیبا را تا ایستگاه پایانی در طول ده دقیقه طی می نماید.

آدرس قطار کابلی تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Mtatsminda plateau, Tbilisi 0114, Georgia

شهربازی متاتسمیندا | Mtatsminda park

یکی از مهیج ترین جاذبه های تفریحی تفلیس، شهربازی متاتسمیندا (Mtatsminda park) است که در زمینی به مساحت 100 هکتار روی تپه های این شهر قرار گرفته است. به صورت کلی بالغ بر 60 نوع وسیله بازی در این پارک تعبیه شده است. چرخ و فلک این مجموعه با ارتفاع 80 متر، یکی از بلندترین چرخ و فلک های جهان به شمار می رود. هر دور چرخیدن این چرخ و فلک 15 دقیقه طول می کشد و از هرجای شهر به راحتی قابل تماشا است.

یکی دیگر از بازی های منحصربه فرد این شهربازی رولر کستریا ترن هوایی است که با سرعت زیاد روی راستا مارپیچ شصت متری حرکت می نماید. این ترن تجربه بسیار هیجان انگیزی را به گردشگران هدیه می دهد و نمونه آن را شاید در سراسر اروپا کمتر بتوان پیدا کرد.

آدرس شهربازی متاتسمیندا در گوگل مپ

آدرس: 9 Kakutsa Cholokashvili Street, Tbilisi, Georgia

پارک آبی جینو پارادایس تفلیس | Gino Paradise Tbilisi

بزرگ ترین پارک آبی تفلیس، پارک آبی جینو پارادایس است که در 5 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. این پارک با مساحتی بالغ بر 20 هکتار بزرگ ترین پارک آبی اروپای شرقی به شمار میرود.

با ورود به این مجموعه بزرگ با جهانیی از تفریحات مهیج و نشاط آور روبه رو خواهید شد که شاید تا به حال ندیده باشید. از امکانات این مجموعه می توان به 12 استخر روباز و سرپوشیده، سرسره چاله فضایی، سرسره سورتمه، سرسره های آبی سر باز و سر بسته، سرسره های تونلی، سرسره های U شکل و سرسره های با تیوپ و بی تیوپ اشاره نمود

آدرس پارک آبی جینو پارادایس تفلیس در گوگل مپ

آدرس: 9 Beshenova St, Tbilisi, Georgia

تله کابین تفلیس | Tbilisi Aerial Cable Car

یکی از تفریحات مجذوب نماینده مرکز گرجستان، تله کابین تفلیس است که حرکت آن از پارک ریکه آغاز می شود و تا قلعه ناریکالا می رود. این تله کابین از شهر قدیم تفلیس، کنار رودخانه حرکت می نماید و مسافران را به بالای تپه می رساند. در این مدت زمان کوتاه، گردشگران می توانند از چشم اندازی بی نظیر و 360 درجه لذت ببرند.

آدرس تله کابین تفلیس در گوگل مپ

آدرس: 1 Dutu Megreli Street, Tbilisi, Georgia

پارک ریکه تفلیس | Rike Park

یکی از جاذبه های تفریحی و توریستی تفلیس پارک ریکه است که در فصول بهار و تابستان استقبال گردشگران و مردم گرجی از آن زیاد می شود. پارک ریکه در سمت چپ روخانه کورا واقع شده است و نمایی زیبا از کاخ ریاست جمهوری دارد. دسترسی آسان این پارک به وسیله پل زیبای صلح به شهر قدیم و وجود تله کابین معروف تفلیس در آن باعث شده تا به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شود.

سالن زیبای تئاتر و موسیقی تفلیس داخل این پارک واقع شده و با ظاهر متفاوت و معماری خاص خود به مجذوب نمایندهیت این پارک افزوده است و بازتماشامایندگان را به داخل دعوت می نماید.

ساعت بازدید: 24 ساعته

آدرس پارک ریکه تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Rike Park, Tbilisi, Georgia

کلیساهای تفلیس

کلیسای جامع تثلیث یا سامبا تفلیس | Holy Trinity Cathedral of Tbilisi

کلیسای جامع تسمیندا سامبا که با نام کلیسای تثلیث تفلیس نیز شناخته می شود اصلی ترین و مهم ترین کلیسای ارتدکس گرجستان است. این بنا با 97 متر ارتفاع به عنوان سومین کلیسای بلند ارتدکس شرقی در جهان شناخته می شود.

مساحت این کلیسا 5 هزار مترمربع است و گنجایش 15 هزار نفر را دارد. جالب است بدانید کلیسای تثلیث 9 کلیسای کوچک تر را در خود جای داده است. این کلیسای زیبا دارای آثار هنری بسیار تماشای است که توجه گردشگران را به خود جلب می نمایند. کلیسای تسمیندا سامبا قسمت های مختلفی همانند فرهنگستان، آموزشگاه علوم دینی، صومعه و کارگاه آموزشی دارد.

آدرس کلیسای جامع تثلیث در گوگل مپ

آدرس: MRW8+XJC, Tbilisi, Georgia

کلیسای سیونی تفلیس Sioni Cathedral

یکی از قدیمی ترین کلیساهای تفلیس کلیسای سیونی است که در شمار جاذبه های گردشگری پرطرفدار این شهر قرار گرفته است. ساخت این کلیسا به اوایل قرن هفت میلادی برمی شود. این بنای ارزشمند در طول زمان بارها تخریب شده اما به علت اهمیت بسیار، باز هم مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است. نام این اثر تاریخی در فهرست سازمان میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

علاوه بر نمای بیرونی چشم نواز این کلیسا که چشم بینندگان را به خود خیره می نماید، نمای داخلی آن نیز به وسیله نقاش معروف، گریگور گاگارین، در طول چهار سال نقاشی شده و زیبایی آن زبانزد تمام گردشگران است.

آدرس کلیسای سیونی تفلیس در گوگل مپ

آدرس: 3 Sioni St, Tbilisi, Georgia

کلیسای متخی تفلیس | Metekhi St. Virgin Church

یکی از کلیساهای خاص کشور گرجستان کلیسای متخی تفلیس است که در منطقه ساحلی مشرف به رودخانه متکواری قرار گرفته است. این کلیسا به دستور پادشاه وقت گرجستان ساخته شد و یکی از اولین سکونتگاه های قلمرو شهری به شمار می رفت.

قرارگیری این کلیسا در کنار رود خروشان متکواری و محیط سرسبز اطراف آن، مجذوب نمایندهیت خاصی به کلیسا بخشیده است. مجسمه یادبود شاه وختانگ که سوار بر اسب بر فراز تپه نصب شده است، در فاصله بسیار نزدیک به این کلیسا قرار گرفته است.

آدرس کلیسای متخی تفلیس در گوگل مپ

آدرس: Metekhi St, Tbilisi, Georgia

برترین جاذبه گردشگری تفلیس کدام است؟

در این مطلب تعدادی از جاهای تماشای تفلیس را به شما معرفی کردیم. امیدواریم اطلاعاتی که درباره جاهای تماشای تفلیس ارائه دادیم شما را برای سفر به کشور زیبای گرجستان به خصوص شهر تاریخی تفلیس مشتاق تر نموده باشد. اگر قصد سفر به این شهر دوست داشتنی را دارید با رزرو هتل های تفلیس می توانید اقامتی فراموش نشدنی را در این شهر پرهیاهو تجربه کنید. آیا تا به حال به این شهر تاریخی سفر نموده اید؟ شما کدام یک از جاذبه های تفلیس را پیشنهاد می دهید؟

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4682

به "تور ارزان گرجستان: جاهای دیدنی تفلیس ، 19 جایی که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: جاهای دیدنی تفلیس ، 19 جایی که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید