خرید هدیه برای خانم ها در چین

به گزارش دور زمین، خرید هدیه برای خانم‌ها معمولا کار سختی نیست و اگر اتفاقا علایقشان را بدانید آسان‌تر هم می‌شود. ولی وقتی در تور چین هستید گزینه‌ها بی‌شمارند و انتخاب سخت است. در این مطلب ما چهار تا از بهترین چیزهایی که در چین می‌توانید برای زن خاص زندگیتان (مادر، دختر، همسر یا دوستتان) سوغاتی بیاورید لیست کرده‌ایم. امیدواریم این راهنمای خرید در چین، به شما کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید هدیه برای خانم ها در چین

ابریشم چین

پرورش کرم ابریشم و استخراج ابریشم از آن فرآیندی است که به شکل عمیقی ریشه در فرهنگ چین دارد. یکی از محبوب‌ترین چیزها برای خریدن و هدیه دادن، از همان روزهای نخست جاده ابریشم، ابریشم چین بوده است. تنوع فوق‌العاده است و شامل شال ابریشمی، Qipao ابریشمی (لباس‌های سنتی زنانه چین)، دمپایی‌های ظریف ابریشمی، لباس شب و لباس‌های خواب ابریشمی فوق‌العاده زیبا، لباس زیر ابریشمی، لوازم تزئینی برای موها که از ابریشم ساخته شده‌اند و خیلی چیزهای دیگر می‌شود. در چین محصولات ابریشمی اصلی را می‌توانید در موزه ابریشم پکن، بازار ابریشم در پکن، بازار پارچه در شانگهای و دیگر بازارهای عمده فروشی در دیگر شهرهای چین مانند شنزن (Shenzhen)، چنگدو و Nanjing پیدا کنید. می‌توانید فروشگاه زنجیره‌ای Shanghai Tang را نیز امتحان کنید، البته قیمت‌هایش کمی گران است.

قبل از این که برای خریدن ابریشم اقدام کنید، مهم است که اصول اولیه تشخیص ابریشم اصل از قلابی را بدانید. در این جا چند راه ساده برای تشخیص ابریشم اصل را لیست کرده‌ایم:

  • دست خود را بر روی ابریشم مالیده و سعی کنید به صدای تولید شده گوش دهید. این صدا باید مانند صدای راه رفتن بر روی برف باشد
  • ابریشم دست بافت تغییرات خیلی کوچک در یکنواختی بافتش دارد. اگر خیلی کامل و عالی است احتمالا قلابی است
  • شما می‌توانید ابریشم را به راحتی از داخل یک انگشتر بیرون بکشید، در حالی که این کار با پارچه قلابی سخت خواهد بود
  • ابریشم واقعی لخت است، فوق‌العاده نرم بوده و درخشش و نور خاصی دارد. ابریشم رطوبت را جذب می‌کند

چای چین

برای امتحان مزه واقعی چین و برای سلامتیتان هم که شده، بهتر است کمی در دنیای پیچیده و درخشان چای چین گشت و گذار کنید. نیازی به معرفی نیست و یک حقیقت شناخته شده است که تاریخ چین و چای به ابتدای زمان بر می‌گردد (خب، تقریبا!). وقتی صحبت از تنوع چای شود (سبز، سیاه، سفید، گیاهی، چای گل و خیلی مدل‌های دیگر) و همچنین برندهایی که این چای‌ها را عرضه می‌کنند، می‌بینید که در چین انتخاب‌ها بی‌نهایت است.

بهترین مکان‌ها در چین برای خرید چای چایخانه‌ها هستند که در تمام شهرهای چین وجود دارند. در چایخانه‌ها در چین شما به عنوان یک مهمان ویژه پذیرایی می‌شوید. بر سر یک میز می‌نشینید و میزبان، مراسم را با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم چای در چین شروع می‌کند. به شما چندین طعم چای معرفی می‌شود و بعد از خوردن این چای‌ها به قلمرویی آرام‌بخش می‌روید. بعد از نوشیدن چای‌ها می‌توانید در فروشگاه چای چایخانه گشت و گذار کرده و چای مورد علاقه و مخصوص خود را تهیه کنید. تجربه نوشیدن چای در چین تجربه‌ای فراموش نشدنی است و یک چای مخصوص نیز یک هدیه تقریبا کامل برای همسرتان است.

ظروف چینی چین

شما بهترین چینی دنیا را در چین پیدا خواهید کرد. ظروف چینی یک سمبل قدرتمند از فرهنگ چین هستند و هدیه‌ای زیبا و گران قیمت برای کسی که دوستش دارید. یکی از بهترین ظروف چینی که توصیه می‌شود در مدت حضور در تور چین برای هدیه دادن تهیه کنید یک ست چایخوری زیبا و شیک است.

پایتخت تاریخی ظروف چینی در چین Jingdezhen است، جایی که سفالگری از بیش از 1700 سال پیش وجود داشته است. اگر این برای حس کردن عظمت این قسمت از فرهنگ چین کافی نیست، طراحی‌های هنری پیچیده و زیبای روی ظروف چیزی است که قطعا میخکوبتان می‌کند. شک داریم بتوانید این سطح از هنر را در جای دیگری در دنیا ببینید. آبی و سفید سنتی‌ترین رنگ‌ها روی ظروف چینی هستند.

مروارید چین

این جواهر دریا قرن‌ها است که توجه ما را به خود جلب کرده است. فرآیندی که در آن مروارید تولید می‌شود به خودی خود خیلی شگفت انگیز است. اگر در مدت تور چین در پکن بودید بهترین مکان برای آموختن در مورد مروارید و خرید مروارید و جواهرات ساخته شده با مروارید، موزه مروارید پکن است. در این موزه در چین حتی می‌توانید خودتان از صدفهای تازه صید شده مروارید بیرون بیاورید. بازار مروارید معروف چین نیز در پکن قرار دارد. برای خرید مروارید در شانگهای می‌توانید به بازار مروارید، First Asia Jewelry Plaza و مجتمع تجاری محصولات توریستی شانگهای مراجعه کنید. شانگهای و پکن بزرگترین بازارهای مروارید چین را دارند ولی در دیگر شهرهای چین نیز فروشگاه‌های کوچکتر وجود دارد.

برای خرید مروارید نیز باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. ما در این جا چند راه ساده برای تشخیص مروارید اصل از قلابی را لیست کرده‌ایم. این راهها این‌ها هستند:

  • دمای مروارید واقعی نسبت به دمای اتاق کمتر است و با اولین لمس توسط شما در چند ثانیه شروع به گرم شدن می‌کند
  • مروارید را در زیر ذره بین به دقت بررسی کنید و در یک مروارید واقعی باید روی سطح آن بی نظمی ببینید حتی روی سطح با کیفیت‌ترین مرواریدها
  • مرواریدهای واقعی درخشش عمیقی دارند و به شکل زیبایی نور را منعکس می‌کنند، در عین حال نباید مانند شیشه به نظر آیند
  • از اصطکاک بین دو مروارید استفاده کنید، ببینید مقاومت بینشان هست یا نه. مرواریدهای واقعی مقاومت دارند
  • لایه‌های روی سطح مروارید را بررسی کنید، مخصوصا مرواریدهای تیره‌تر را. باید تغییر رنگ را روی سطح یک مروارید واقعی ببینید حتی اگر آن را داخل آب قرار دهید
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2886

به "خرید هدیه برای خانم ها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید هدیه برای خانم ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید